سیدجلال - ژاوی؛ دوئل 3 و 4، فرصت آخر!


سیدجلال - ژاوی؛ دوئل 3 و 4، فرصت آخر!

بعید است سیدجلال حسینی و ژاوی ارناندس فرصتی به این خوبی برای قهرمانی در آسیا پیدا کنند.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و السد فردا در حالی مقابل هم صف آرایی خواهند کرد که کاپیتان های دو تیم چهره های سرشناس در فوتبال هستند. ژاوی که مهره ای نام آشنا برای فوتبال دوستان است و سال ها در بارسلونا حضور داشت و سیدجلال حسینی هم باتوجه به بازی در جام ملت ها، جام جهانی و... نامی آشنا برای فوتبال دوستان آسیایی به شمار می رود. اگر کاپیتان را یک رهبر و یک بازیکن تاثیرگذار در تیم بدانیم، ژاوی و حسینی بهترین مهره ها در پرسپولیس و السد برای بستن بازوبند کاپیتانی هستند.

از زمان حضور ژاوی در السد، سبک این تیم به کلی متفاوت شده و این تیم قطری بار دیگر به یکی از قدرت های آسیا بدل گشته است. سیدجلال هم از وقتی به پرسپولیس پیوسته، این تیم بهترین خط دفاعی فوتبال ایران را در اختیار دارد. البته تاثیر سیدجلال فقط در عملکرد دفاعی پرسپولیس نیست و او در فاز هجومی هم یاور قرمزها بوده است؛ گل طلایی به الجزیره و الدحیل، این گزاره را به خوبی تصدیق می کند.

کاپیتان های دو غول فوتبال آسیا از نظر سنی هم تشابه جالبی دارند. ژاوی در 38 سالگی بازوبند کاپیتانی السد را بر بازو بسته و سیدجلال هم در 36 سالگی امیدوار است جام قهرمانی آسیا را به بالای سر ببرد. همین بالا بودن سن ژاوی و سیدجلال باعث شده تا این لیگ قهرمانان شاید آخرین فرصت برای رسیدن به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا باشد؛ جامی که می تواند کلکسیون افتخاراتشان را به بهترین شکل خاتمه دهد.

سیدجلال - ژاوی؛ دوئل 3 و 4، فرصت آخر!

البته سیدجلال احتمالا در فصل بعدی هم برای پرسپولیس بازی خواهد کرد اما گذر از مرحله گروهی، یک هشتم و یک چهارم کار بسیار سختی است و شاید دیگر چنین فرصتی برای سید فوتبال ایران به وجود نیاید.

این سومین دوئل ژاوی - سیدجلال خواهد بود؛ دوئل قبلی در قطر با برتری فوق ستاره اسپانیایی به پایان رسید؛ آن روز ژاوی ماهرانه مدافعان پرسپولیس را با پاس هایش پشت سر می گذاشت اما سیدجلال در فرم خوبی نبود و مقابل بغداد بونجاح متوقف شد.

کاپیتان سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا پیش تر در سال های 2005، 2009، 2011 و 2013 فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده بود اما طمع کسب افتخارات بیشتر او را به فوتبال آسیا کشاند و حتی باعث شد یک فصل دیرتر هم خداحافظی کند. شاید اگر 5 سال قبل، اسپانیا به جای آرژانتین در گروه ایران قرار می گرفت، این دوئل خیلی زودتر و در سال 2014 رقم می خورد اما همین حالا هم حساسیت بازی بسیار بالاست و جنبه فرا باشگاهی دارد.

سیدجلال - ژاوی؛ دوئل 3 و 4، فرصت آخر!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟