فواید نمک درمانی برای اگزما: 10 فایده استفاده از نمک برای درمان اگزما


فواید نمک درمانی برای اگزما: 10 فایده استفاده از نمک برای درمان اگزما

نمک درمانی یک نوع درمان طبیعی بدون دارو با استفاده از نمک خشک است. این درمان را برای پوست بسیار خوب می‌دانند چون سلامت پوست را ارتقاء می‌دهد و آدم‌ را از شر مشکلات پوستی مانند اگزما خلاص می‌کند. بنابراین، می‌توانیم فایده‌های بیشتری برای نمک درمانی نیز پیدا کنیم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فواید نمک درمانی برای اگزما اشاره کرد. نمک درمانی یا...

نمک درمانی یک نوع درمان طبیعی بدون دارو با استفاده از نمک خشک است. این درمان را برای پوست بسیار خوب می‌دانند چون سلامت پوست را ارتقاء می‌دهد و آدم‌ را از شر مشکلات پوستی مانند اگزما خلاص می‌کند. بنابراین، می‌توانیم فایده‌های بیشتری برای نمک درمانی نیز پیدا کنیم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فواید نمک درمانی برای اگزما اشاره کرد.

نمک درمانی یا آنطور که به هالوتراپی نیز شناخته می‌شود از صدها سال پیش در اروپا نیز معروف بوده است. در آغاز این شیوه‌ی درمانی، مردم فقط خیلی ساده برای درمان مشکلات تنفسی‌شان به غارها و معادن نمک موجود در اروپای شرقی می‌رفتند. اما بعدها، افراد به این نکته پی بردند که کسانی که به غارها یا معادن طبیعی نمک می روند از رنگ و ظاهر پوست بهتری برخوردار هستند. این به معنی آن است که نمک درمانی برای سلامت پوست نیز فایده‌هایی دارد.

فواید نمک درمانی برای اگزما: 10 فایده استفاده از نمک برای درمان اگزما

ارزش نمک درمانی

نمک درمانی سابقا به این شکل بود که در غارهای نمک می‌نشستند تا از فایده‌های نمک طبیعی برای سیستم تنفسی و سلامت پوست بهره‌مند شوند. اما امروزه، ایده‌ی نمک درمانی به سبک و سیاقی جدید تغییر شکل داده است من جمله جلسات درمانی شبیه چشمه‌های آب گرم. نمک نه تنها فایده‌های فیزیکی در بر دارد بلکه هدف آرام سازی یا سلامت ذهنی بیمار را نیز برآورده می‌سازد. بنابراین، آن نوع امتیازی که می‌توانیم از نمک درمانی یا هالوتراپی به دست آوریم کدام است؟

آنطور که متخصص جراح پلاستیک درکتر آر. ریچارد لاین‌هارت بیان کرده است فایده‌های درمانی نمک به کلرید سدیم مربوط می‌شود که برای فیزیولوژی بدنمان جهت از بین بردن مواد سمی مفید است. یکی از مطالعات بخصوصی که انجام شده بود نشان داد نمک هیمالیا می‌تواند یون منفی را هنگامی که به صورت طبیعی استنشاق می‌شود از بین ببرد. به این طریق، نمک می‌تواند بدن‌مان را به دفع کردن مواد سمی تشویق کند. به علاوه، نمک به خاطر ماده‌ی ضد باکتریایی بی‌نظیرش نیز شناخته شده و معروف است. بنابراین، تعجبی ندارد که نمک برای رفع مشکلات پوستی مانند اگزما نیز بسیار خوب باشد. ما در این مقاله به فواید نمک درمانی برای اگزما می‌پردازیم.

مطلب مرتبط: خواص نمک درمانی: ۴ فایده نمک درمانی برای تنفس، پوست و سیستم ایمنی

فواید نمک درمانی برای اگزما

اگزما یا درماتیت آتوپیک نیز یکی از مشکلات رایج پوستی است. این یک نوع ناراحتی است که در آن روی پوست خشک‌تان قسمت‌های قرمز رنگی می‌بینید. این قسمت‌ها زبر هستند و گاهی به شدت می‌خارند. در موارد حادتر، ممکن است گر بگیرند و تاول بزنند. اگر بخواهیم در مورد عوامل اصلی ابتلا به اگزما صحبت کنیم این عوامل گسترده و متعدد خواهند بود من جمله آلرژی غذایی، گرد گل‌ها، یا باکتری‌ها. اما یکی از محبوب‌ترین درمان‌های خانگی برای اگزما نمک درمانی است.

در این نوشتار فواید نمک درمانی برای اگزما با شما در میان می‌گذاریم.

۱. لایه برداری پوست

نمک درمانی می‌تواند به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست عمل کند. این لایه برداری در طول درمان اگزما لازم و ضروری است. این به خاطر آن است که برداشتن پوست مرده به تقویت تولید سلول‌های سالم جدید کمک می‌کند. این کار به نحو موثری قسمت‌های مبتلا به اگزمای بدن را کاهش می‌دهد و سلامت پوست را بازیابی می‌کند. به این طریق، لایه برداری برای تقویت بهبود اگزما مفید و مهم است.

فواید نمک درمانی برای اگزما ۲: افزایش تولید چربی سالم

یکی از عوامل اصلی ابتلا به اگزما پوست فوق‌العاده خشک است. خشکی پوست نه تنها ناراحتی پوستی اولیه‌ی آدم‌ها به شمار می‌رود، بلکه می‌تواند متاثر از بعضی عوامل مانند آب و هوا، دما، مواد مغذی، و استفاده از محصولات مراقبت پوست نیز باشد. این عوامل گاهی اوقات چربی طبیعی بدن را از بین می‌برند و احتمالا ابتلا به اگزما را افزایش می‌دهند.

۳. مرطوب سازی پوست

نمک درمانی برای افزایش رطوبت پوست بسیار خوب است. در طول درمان اگزما به رطوبت و همین طور کاهش شدت سرایت اگزما به بقیه‌ی قسمت‌های بدن نیاز داریم. بنابراین، علاوه بر رطوبت دهی به عنوان یکی از فایده‌های نمک درمانی برای اگزما، شما می‌توانید بعضی دیگر از مواد طبیعی را نیز برای بازیابی رطوبت پوست استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از فایده‌های انگور یا کلم برای درمان پوست و سلامت و زیبایی بهره مند شوید.

مطلب مرتبط: خواص نمک دریایی: ۲۴ فایده شگفت‌انگیز نمک دریا برای سلامتی

فواید نمک درمانی برای اگزما ۴: تسکین خارش

یکی از آزاردهنده‌ترین علائم اگزما خارش آن است. در چنین وضعیتی، نمک درمانی می‌تواند خارش را تسکین دهد. خارش تسکین یافته یعنی اینکه می‌توانیم خطر خاراندن قسمت‌های مبتلا به اگزما را توسط ناخن کاهش دهیم. همان طور که می‌دانیم، خاراندن فقط مشکل را بدتر خواهد کرد و فرایند التام را به تاخیر خواهد انداخت..

۵. خاصیت ضد باکتریایی

نمک به عنوان یکی از مواد طبیعی دارای خاصیت ضد باکتریایی معروف است. این ویژگی نمک را قادر می‌سازد با باکتری‌ها که یکی از عوامل اصلی اگزما هستند مبارزه کند. از بین بردن باکتری‌ها یعنی تقویت فرایند بهبود از بیماری اگزما. می‌توانید با ریشه یابی علت اصلی خارش و استفاده از این ۳۹ درمان سریع و طبیعی برای خارش بدن آن را بر طرف کنید.

۶. تسکین احساس سوزش

اگر اگزمای شدید دارید، گاهی تماس پوست با آب می‌تواند احساس بسیار بدی ایجاد کند. در این صورت برای درمان چنین احساسی استفاده از نمک توصیه می‌شود. نمک نه تنها می‌تواند خارش را کاهش دهد، بلکه احساس سوزش ناشی از تماس زخم با آب یا هوا را نیز کاهش می‌دهد. یا به عنوان گزینه‌ای دیگر می‌توانید از مقاله‌ی علت خارش پوست: ۱۵ بیماری مسبب خارش پوست و راه‌های درمان آن‌ها استفاده کنید.

سایر فایده‌های نمک درمانی برای درمان اگزما عبارتند از:

۷. تقویت سوخت و ساز بدن

۸. افزایش میزان دفع سموم بدن

۹. بهبود رنگ پوست

۱۰. محافظت از پوست در برابر عفونت

توصیه‌هایی برای روش انجام نمک درمانی

مدت‌ها پیش، آدم‌ها به غارهای نمک می‌رفتند تا از مزایای نمک درمانی بهره ببرند. اما امروزه، می‌توانند یکی از روشهای توصیه شده برای بهره بردن از نمک درمانی جهت درمان اگزما را انتخاب کنند. ابتدا، فقط کافی‌است در یک اتاق پوشیده از نمک در حالت و وضعیتی آرام دراز بکشید.

اما، در این اتاق مخصوص، هر چند لحظه یک بار مقدار زیادی از ذرات نمک یونیزه شده در سرتاسر فضای اتاق پخش می‌شود. این باعث می‌شود از فایده‌های نمک از طریق استنشاق برخوردار شویم و از این نمک مفید استفاده‌ی لازم را ببریم. این نوع درمان هم برای پوست و هم برای دستگاه تنفسی خوب است.

توصیه‌ی دوم نمک درمانی شامل روشی رایج می‌شود که می‌توانیم آن را در هر سالن زیبایی یا مراقبتی ببینیم. اگر در روش قبل از یک اتاق استفاده می‌شد، در این روش اساسا یک تخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش فقط کافی است با استفاده از پوششی و رو اندازی پلاستیکی برای پوشاندن بدنمان – درست مثل دستگاه برنزه سازی – روی یک تخت دراز بکشیم. اما به جای رنگ کردن پوست ، نمک دارای خاصیت دارویی درون این پوشش و بر روی سطح تمام بدن پمپاژ می‌شود. دستگاه مورد استفاده ژنراتور نامیده می‌شود. البته، برای آنکه بیشترین بهره را از این روش درمانی ببریم باید کاملا برهنه باشیم.

یا اینکه، می‌توانید در خانه نمک درمانی را انجام دهید. فقط کافی است یک فنجان نمک خوراکی، نمک اپسوم یا نمک هیمالیا را به آب حمام‌تان اضافه کنید. حتما از آب ولرم استفاده کنید و به مدت حدودا ۱۰ دقیقه در وان حمام دراز بکشید تا نمک به خوبی توسط بدن‌تان جذب شود.

بعضی از متخصصان و کارشناسان این حوزه من جمله الن پاتریک معتقدند این نوع درمان جامع و کاملا بی‌خطر است و هیچ عارضه‌ی جانبی به همراه ندارد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- کامروا ابراهیمی

منبع: drhealthbenefits

فواید نمک درمانی برای اگزما: ۱۰ فایده استفاده از نمک برای درمان اگزما

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش