18 درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس و تسریع درمان آپاندیسیت


18 درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس و تسریع درمان آپاندیسیت

زمانی که آپاندیس بنا به دلایلی مانند سنگ کلیه یا اجسام خارجی مسدود می‌شود، مستعد ورم و عفونت شده که باعث التهاب آپاندیس می‌شود و خیلی سریع نیاز به جراحی و عمل دارد. به عبارت دیگر، آپاندیسیت وضعیتی است که در آن آپاندیس ملتهب، متورم و عفونی شده و باعث بروز ناراحتی و درد در فرد بیمار می‌شود. آپاندیسیت یک بیماری رایج است که در هر سنی حتی در کودکان...

زمانی که آپاندیس بنا به دلایلی مانند سنگ کلیه یا اجسام خارجی مسدود می‌شود، مستعد ورم و عفونت شده که باعث التهاب آپاندیس می‌شود و خیلی سریع نیاز به جراحی و عمل دارد. به عبارت دیگر، آپاندیسیت وضعیتی است که در آن آپاندیس ملتهب، متورم و عفونی شده و باعث بروز ناراحتی و درد در فرد بیمار می‌شود. آپاندیسیت یک بیماری رایج است که در هر سنی حتی در کودکان ۴-۳ ساله نیز رخ می‌دهد. آپاندیسیت، مسری و ارثی نیست. برخی موارد آپاندیسیت هیچ گونه پیچیدگی نداشته و درمان آن بسیار آسان است. اما مواردی نیز هست که آپاندیسیت به موارد پیچیده از جمله مرگ نیز منجر می‌شود. بنابراین، تشخیص و درمان به موقع آن اهمیت بسیاری دارد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۸ درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس و تسریع درمان آپاندیسیت را بدانید.

18 درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس و تسریع درمان آپاندیسیت

درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس

۱. زردچوبه

یک درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس زردچوبه است که مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می‌کند. زردچوبه حاوی ویتامین‌های زیادی از جمله C، E و K و مواد معدنی مانند پروتئین، فیبر، نیاسین، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منیزیم و زینک است. زردچوبه نه تنها به بازگشت سلامتی زنان بعد از زایمان کمک می‌کند بلکه در درمان دردهای گوارشی مانند زخم معده و زخم اثنی عشر نیز موثر است. زردچوبه تاثیری عالی بر بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی، نارسایی کبد، سنگ مثانه و چربی خون بالا نیز دارد. این ماده، درمانی برای بیماری‌های التهابی به ویژه بیماری‌های گوارشی نیز محسوب می‌شود.

ماده اصلی و فعال زردچوبه، کورکومین است. کورکومین مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده که تاثیر ضد سرطان و ضد التهاب دارد. این ماده به محافظت از معده، کبد، کلیه و بسیاری از اعضاء بدن کمک می‌کند. بنابراین، اگر افراد مبتلا به آپاندیسیت، مقدار زیادی کورکومین استفاده کند ( ۴۸۰۰ میلی‌گرم- ۱۲۰۰ میلی‌گرم) مانند یک داروی مسکن ضد التهاب طبیعی عمل می‌کند.

زردچوبه خاصیت ضدالتهابی و ضد باکتری دارد که می‌تواند به جلوگیری و کاهش التهاب در آپاندیس کمک کرده و در نتیجه آپاندیسیت را کاهش دهد. کورکومین موجود در زردچوبه برای مقابله با بیماری‌های التهابی روده ماننده بیماری کرون و کولیت زخمی موثر است. در بسیاری از مطالعات، افراد مبتلا به آپاندیسیت که کورکومین دریافت کردند، با کاهش علائم بیماری مواجه شدند.

برای استفاده از زردچوبه برای درمان آپاندیسیت می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

روش ۱: زردچوبه

برای این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– ۲۰ گرم زردچوبه تهیه کنید

– آن را بشویید و روزی ۲ بار بخورید

برای کسب نتیجه سریع می‌توانید به مدت حداقل یک هفته، این کار را هر روز انجام دهید.

روش ۲: زردچوبه و شیر

برای این روش باید مراحل زیر را طی کنید:

– ۲ قاشق چایخوری زردچوبه و ۳۰۰ میلی‌لیتر شیر تهیه کنید

– شیر را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید.

– آن را خوب مخلوط کرده و بنوشید

برای کسب نتیجه مطلوب، می‌توانید این کار را ۳-۲ بار در روز انجام دهید. برای بهره‌مند شدن از خواص زردچوبه این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

مطلب مرتبط: درمان آپاندیس: ۱۵ درمان خانگی موثر برای آپاندیسیت

روش ۳: پودر زردچوبه و عسل

برای این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– ۳ قاشق چایخوری پودر زردچوبه و ۱.۵ قاشق چایخوری عسل را تهیه کنید.

– پودر زردچوبه را به عسل اضافه کنید تا به صورت مخلوط غلیظی درآید.

– مخلوط را به ۹ قسمت تقسیم کنید. هر کدام را یک قرص در نظر بگیرید.

– می‌توانید مخلوط بالا را ۳ بار در روز مصرف کنید. هر بار، ۳ قرص زردچوبه

این روش را می‌توان ۱۰ تا ۶۰ روز انجام داد. نمی‌توانید آن را بیش از ۶۰ روز انجام دهید چراکه عوارض جانبی دارد.

نکته برای درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس

– کورکومین موجود در زردچوبه توانایی کاهش التهاب را دارد اما اگر بیش از اندازه از آن اسفاده کنید، باعث بروز عوارض جانبی می‌شود.

– زردچوبه گرم است بنابراین اگر در طولانی مدت از آن استفاد کنید، باعث ایجاد دردهای شکمی می‌شود. بنابراین، باید از پودر زردچوبه استفاده کنید تا مواد مغذی آن به آسانی در روده کوچک جذب شوند و ناراحتی شکمی کاهش یابد.

– مصرف زیاد زردچوبه می‌تواند در برخی موارد از فرآیند انعقاد خون جلوگیری کند و باعث خونریزی شد. اگر داروهای ضد انعقاد خون یا داروهای مربوط به پلاکت مصرف می‌کنید، مراقب مصرف زردچوبه باشید.

– زردچوبه حاوی موادی است که رحم را تحریک و به جریان خون قاعدگی کمک می‌کنند. اما زنان باردار و شیرده نباید از زردچوبه استفاده کنند.

۲. عسل

در میان درمان‌های خانگی برای درد آپاندیسیت، استفاده از عسل یکی از موثرترین‌هاست. عسل حاوی بیش از ۷۰ ماده مختلف است و این‌‌ها مهم‌ترین مواد در بدن به شمار می‌آیند.

– مواد معدنی: کلسیم، مس، منیزیم، منگنز، زینک، پتاسیم، سدیم، منیزیم، آهن، کلر، فسفر، سولفور، ید. برخی عسل‌ها رادیوم نیز دارند. مواد ارگانیک ( مالیک، وینیک، سیتریک، لاکتیک)، پروتئین، ویتامین، گزانتوفیل‌ها و محرک‌ها.

– ویتامین: عسل دارای ویتامین B1، B2، B3، B5، B6، E، K، C و کاروتنوئید است. ویتامین موجود در عسل به میزان گرده موجود در آن ربط دارد. ویتامین‌های موجود در عسل، B6، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک و برخی اسیدهای آمینه هستند.

عسل یک شیرین کننده طبیعی با آنتی اکسیدان است و چربی و کلسترول ندارد. عسل خواص ضد التهابی دارد و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این ماده در تولید آنتی بیوتیک به بدن کمک کرده و علائم بیماری‌های روده را از بین می‌برد. عسل به دلیل بی‌خطر بودن، هیچ عوارض جانبی ندارد، بنابراین برای درمان آپاندیسیت به کار می‌رود.

برای استفاده از عسل به عنوان درمان خانگی درد آپاندیسیت، می‌توانید روش‌های زیر را به کار ببرید:

روش ۱: عسل

این روش بسیار ساده است و شما باید ۳-۲ قاشق چایخوری عسل را صبح و ظهر بخورید. برای کسب بهترین نتیجه از این روش، عسل را قبل از وعده‌های غذایی بخورید

مطلب مرتبط: ۹ درمان خانگی بیماری های گوارشی که بسیار مفید هستند.

روش ۲: عسل و آب گرم

برای این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– ۳ قاشق چایخوری عسل و یک لیوان آب گرم تهیه کنید

– عسل را در آب گرم ریخته و خوب هم بزنید

– می‌توانید این نوشیدنی را قبل از صبحانه بنوشید

برای کسب نتایج مطلوب، این کار را هر روز انجام دهید

روش ۳: عسل، لیمو، زنجبیل

برای این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– ۲ قاشق چایخوری زنجبیل، ۲ قاشق چایخوری عسل، یک عدد لیمو و ۲۰۰ میلی‌لیتر آب را آماده کنید.

– زنجبیل و لیمو را بشویید و آن‌ها را له کنید

– لیمو، عسل و زنجبیل را به یک فنجان آب اضافه کنید

– آن‌ها را خوب مخلوط کرده و مخلوط را قبل از وعده‌های غذایی بخورید

برای درمان کامل بیماری می‌توانید دو بار در روز این روش را به کار ببرید.

۳. آب سبزیجات

این مورد نیز یکی دیگر از روش های درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس و تسریع درمان آپاندیسیت است. نوشیدن چند بار در روز آب سبزیجات مانند خیار، چغندر قند، هویج، گشنیز و زردچوبه به کاهش درد آپاندیسیت کمک می‌کند. سبزیجات سرشار از ویتامین و فیبر هستند. ویتامین‌ها نقش مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کنند. فیبر به درمان یبوست کمک می‌کند. این‌ها تمام چیزهایی هستند که افراد مبتلا به آپاندیسیت نیاز دارند. بنابراین، به طور منظم آب سبزیجات بنوشید. آب سبزیجات برای پوست، مو و قلب نیز خوب است.

مطلب مرتبط : ۱۰ بهترین ویتامین برای درمان مشکلات گوارشی

۴. آب گرم

این درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس و تسریع درمان آپاندیسیت یکی از درمان‌های کمتر شناخته شده است. آب گرم در این مورد، نقشی دوگانه دارد. اول، آب گرم برای سلامت عمومی فرد بیمار مفید است. دوم، آب گرم به تمیز کردن آپاندیس کمک می‌کند. آپاندیسیت به دلیل تجمع سموم به وجود می‌آید. زمانی که مقداری زیادی سموم در بدن جمع شود، باعث بروز برخی بیماری‌ها از جمله سرطان می‌شود.

نوشیدن آب گرم، سموم را از بدن دفع می‌کند ( زیرا آب گرم به افزایش دمای بدن و تعریق کمک می‌کند). نوشیدن منظم آب گرم به عملکرد صحیح دستگاه گوارش کمک می‌کند، سلامت روده‌ها را حفظ می‌کند، تجمع چربی در روده را محدود می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند.

آب گرم دمای بدن را بهبود می‌بخشد و به بهبود گردش خون و عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. بنابراین، برای جلوگیری از بروز آپاندیسیت یا درمان آن، همیشه آب گرم بنوشید.

۵. سیر برای درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس

درمان دیگر موجود در فهرست درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس و تسریع درمان آپاندیسیت سیر است. سیر به دلیل خواص ضد التهابی که دارد در درمان آپاندیسیت موثر است. سیر یک آنتی بیوتیک موثر است. دو ماده شیمیایی مهم موجود در سیر، آلیسین و آلیناز هستند که به صورت جداگانه در سلول‌های سیر وجود دارند. آلیسین، فعال‌ترین ماده آن است.

درواقع سیر حاوی آلیسین نیست اما آلین (یک اسید آمینه) دارد. آلین موجود در سیر، پس از اکسید شدن سیر به آلیسین تبدیل می‌شود. آلیسین یک آنتی بیوتیک قوی است که از پنی‌سیلین نیز قوی‌تر است. آلیسین از ارگانیزم‌های گرم منفی و گرم مثبت مانند استافیلوکوکوس، استرپتوکوکوس، سالمونلا، ویبریو کلرا ، بی. دیسانتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس جلوگیری می‌کند. آلیسین تاثیر نابودکننده دارد زیرا می‌تواند باعث ایجاد اختلال در متابولیسم باکتری شود. این همان چیزی است که بیماران مبتلا به آپاندیسیت نیاز دارند.

استفاده از سیر برای درمان آپاندیسیت بسیار آسان است. علاوه بر استفاده از سیر در آشپزی، می‌توانید روزانه ۳-۲ حبه سیر تازه نیز بخورید. این کار به تسریع فرآیند درمان کمک می‌کند. به هر حال در این مقاله روشی شگفت انگیز را به شما معرفی می‌کنیم: ترکیب سیر و عسل. برای انجام آن، مراحل زیر را دنبال کنید:

– ۲ حبه سیر تازه و ۲ قاشق چایخوری عسل را آماده کنید

– سیرها را له کرده و با عسل خوب مخلوط کنید

– مخلوط را روی بخار قرار دهید. تا حدی آن را بخار دهید که بوی سیر آزاد شود

– ۲/۱ قاشق چایخوری از این مخلوط را بخورید

برای بهبود سریع‌تر، این ترکیب را ۲-۱ بار در روز بخورید. برای کسب نتایج بهتر، این کار را به طور مداوم انجام دهید ( حداقل ۱ ماه).

۶. لیمو

صحبت از لیمو به عنوان درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس و تسریع درمان آپاندیسیت عجیب است اما لیمو برای این کار مفید است. آبلیمو نقش مهمی را در درمان آپاندیسیت ایفا می‌کند. لیمو منبعی طبیعی از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. علاوه بر این، لیمو به تسکین درد و جلوگیری از سوء هاضمه و یبوست نیز کمک می‌کند.

همه ما می‌دانیم لیمو خواص ضد التهابی قوی دارد. زیرا مواد مفید بسیار از جمله اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C، بیوفلاونوئید، پکتین و لیمونن دارد. همچنین سرشار از روغن‌های ضروری و قند نیز هست که برای سلامتی ضروری هستند. به علاوه، اگر به تب ناشی از آپاندیسیت دچارید، لیمو می‌توانید به حل این مشکل کمک کند. این واقعا خبر خوبی برای بیماران مبتلا به آپاندیسیت است.

برای استفاده از لیمو برای درمان آپاندیسیت، می‌توانید روزانه ۲-۱ لیوان آبلیمو بخورید. اضافه کردن عسل به آبلیمو نیز راه خوبی برای تسریع درمان است. توجه کنید که برای سلامتی، لیمو را مستقیم نخورید زیرا لیمو به مینای دندان آسیب می‌زند.

۷. روغن کرچک

یکی دیگر از درمان‌های کمتر شناخته شده خانگی برای درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس و تسریع درمان آپاندیسیت روغن کرچک است. روغن کرچک از دانه کرچک به دست می‌آید که در هندوستان و آفریقا شناخته شده است. ادگار کایس، یک محقق دارویی، گفته است که روغن کرچک استفاده‌های زیادی برای مشکلات پوست، مو، مفاصل و روده‌ها دارد.

گفته می‌شود که اکثر خواص روغن کرچک از اسیدهای چرب غیر اشباع آن است. حدود ۹۰٪ اسیدهای چرب روغن کرچک، ریسینولئیک اسید است. ریسینولئیک اسید در جلوگیری از رشد ویروس‌ها و باکتری‌ها موثر است. بنابراین، روغن کرچک توانایی مبارزه با التهاب را دارد. در طب گذشته، روغن کرچک به عنوان ملین به کار می‌رفته است. علاوه بر این، اثر مسکن این روغن نیز قابل توجه است. استفاده از روغن کرچک راه مناسبی برای تسکین درد ناشی از آپاندیسیت است.

برای این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– ۲-۳ قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک حوله را آماده کنید

– حوله را با روغن کرچک نمدار کنید

– حوله را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه روی شکم خود بگذارید.

برای کسب نتیجه مطلوب می‌توانید به مدت حداقل ۲ هفته، این کار را یک بار در روز انجام دهید. روغن کرچک بی‌خطر است بنابراین نگران حساسیت ناشی از آن نباشید.

۸. برگ ریحان

ریحان بومی هندوستان و دیگر مناطق گرم آسیاست. ریحان علاوه بر آشپزی، در داروسازی نیز کاربرد دارد. یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه پردو انجام شد نشان داد که ریحان حاوی عطر سرشار از فنول و دیگر ترکیبات طبیعی مانند پلی‌فنول‌ها، فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌هاست. ریحان برای درمان بیماری‌های مربوط به روده مفید است.

برگ ریحان، سوء هاضمه را کاهش داده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. ریحان حاوی آنتی اکسیدان است که به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. سموم موجود در بدن، به ویژه در روده‌ها باعث بروز مشکلاتی از جمله آپاندیسیت می‌شوند. ریحان به رفع این مشکلات کمک می‌کند. به علاوه، ریحان به پایین آمدن تب – یکی از علائم آپاندیسیت – نیز کمک می‌کند. این‌ همان چیزی است که بیمار مبتلا به آپاندیسیت به آن نیاز دارد.

برای این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– یک مشت برگ ریحان، ۱ قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده، ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ فنجان آب را آماده کنید.

– آن‌ها را به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه مخلوط کنید

– مخلوط را صاف کرده، عسل را اضافه کنید و بنوشید.

می‌توانید این مخلوط را روزانه و تا زمانی که تب رفع شود بخورید. به علاوه، برای تسریع فرآیند درمان، باید در روز ۵-۴ برگ ریحان بخورید. برگ ریحان یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای آپاندیسیت محسوب می‌شود.

۹. دانه کاری

یکی دیگر از درمان‌های خانگی درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس و تسریع درمان آپاندیسیت دانه کاری است. برای درمان آپاندیسیت، روزانه چای دانه کاری بنوشید. دانه کاری به جلوگیری از ایجاد چرک و خلط در آپاندیس و در نتیجه به بهبود تدریجی آپاندیسیت کمک می‌کند. این روش بسیار ساده است و می‌توانید حداقل یک بار از آن استفاده کنید.

۱۰. باترمیلک برای درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس

آخرین درمان خانگی این فهرست برای درد آپاندیسیت، باترمیلک است. باترمیلک به کاهش درد ناشی از آپاندیسیت کمک می‌کند. می‌توانید کمی نمک را به باترمیلک اضافه کنید. برای موثر بودن، می‌توانید باترمیلک را ۳-۲ بار در روز بنوشید. باترمیلک به جلوگیری از رشد باکتری در آپاندیس کمک کرده و در نتیجه به جلوگیری یا درمان بیماری کمک می‌کند.

۱۱. عطر درمانی

عطر درمانی بیشتر به تسریع فرآیند بهبودی کمک می‌کند تا این‌که یک درمان محسوب ‌شود. برداشتن آپاندیس، عمل سختی است و بهبودی آن زمان می‌برد. باید بعد از جراحی استراحت کافی داشته باشید. برای استراحت، کاهش درد و خواب خوب، می‌توانید به عطر درمانی به عنوان یک گزینه فکر کنید. با استناد به گفته محققان، عطردرمانی با روغن اسطوخودوس می‌تواند نگرانی و استرس ذهنی را کاهش دهد. برای کودکان، احتمال ترس و نگرانی بعد از عمل آپاندیس وجود دارد. استفاده از روغن‌های معطر برای کاهش این واکنش‌ها مفید است.

مطالعات زیادی نشان می‌دهند که عطر درمانی می‌تواند به کاهش درد کمک کند. همچنین تاثیر بلندمدتی بر کاهش درد افرادی که دچار سوختگی، آرتریت روماتوئید، زایمان و دردهای مزمن هستند نیز می‌گذارد.

۱۲. بروملین برای درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس

محققان آزمایشگاه درمان زخم و بازسازی بافت‌ها در دانشگاه تگزاس نشان دادند که روغن هسته انگور، بروملین و روتین باعث تسریع درمان و کاهش تورم و قرمزی می‌شوند.

بروملین می‌تواند در آناناس یافت شود که خواص درمانی قوی مانند جلوگیری از سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را دارد. بعد از جراحی و برای تسریع درمان، بهتر است ۳ بار در روز، ۱۰۰۰ میلی‌گرم مکمل بروملین مصرف کنید. همچنین می‌توانید آناناس را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا از خواص آن بهره‌مند شوید.

۱۳. ویتامین C

ویتامین C می‌تواند در خنثی کردن داروهای بی‌هوشی که در زمان جراحی به کار می‌روند به بدن کمک کند. همچنین، به گفته محققان مرکز پزشکی Gundersen Lutheran این ویتامین، فرآیند درمان را نیز تسریع می‌کند. مصرف ۲۰۰۰ میلی‌گرم مکمل ویتامین C با کیفیت در روز برای افرادی که زخم‌های باز دارند توصیه می‌شود.

همچنین می‌توانید خوراکی‌های سرشار از ویتامین C را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید. این خوراکی‌ها شامل فلفل سبز و قرمز، گواوا، پرتقال و پاپایا می‌شود. ویتامین C می‌تواند سیستم ایمنی را نیز تقویت کند و جذب مواد معدنی که برای بهبودی پس از جراحی لازم هستند را بهبود بخشد.

۱۴. ویتامین A

در مواردی که به بیماری کرون مبتلا هستید، مشکلات مربوط به پانکراس دارید، فیبروز سیستیک دارید، ممکن است به کمبود ویتامین A دچار شوید. کمبود ویتامین A می‌تواند باعث عفونت شود که بعد از آسیب و عمل جراحی خطرناک است.

برای کودکان ۱۳-۱ سال، مصرف روزانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ میکروگرم ویتامین A را توصیه می‌کنند.

برای افراد ۱۴ سال به بالا مقدار مجاز مصرف این ویتامین، ۷۰۰ میکروگرم در روز است. برای زنان باردار، مقدار مجاز ۷۵۰ تا ۷۷۰ میکروگرم است و زنان شیرده باید روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میکروگرم در روز مصرف کنند.

مقدار مجاز این ویتامین برای مردان بالاتر از ۱۴ سال، ۹۰۰ میکروگرم در روز است.

همچنین می‌توانید خوراکی‌های سرشار از ویتامین A مانند هویج، ماهی تن، سیب زمینی شیرین و سبزیجات سبزبرگ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و به بهبود شما کمک کند.

۱۵. زینک برای درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس

زینک، ماده معدنی مهمی برای سلامتی است. کمبود ناچیز زینک نیز در فرآیند درمان اختلال ایجاد می‌کند. محققان دانشکده داروسازی دانشگاه بوستون به این نتیجه رسیدند که افزایش دریافت ویتامین A، E و زینک می‌تواند بر سرعت درمان زخم‌ها تاثیر بگذارد. می‌توانید گوشت گوسفند و گاو که از علوفه تغذیه کرده‌اند، تخم کدو، پودر کاکائو و نخود نیز مصرف کنید. این‌ها سرشار از زینک هستند.

۱۶. امگا۳ و آرژنین

مطالعه انجام شده توسط بیمارستان کودکان شرینر و مرکز پزشکی دانشگاه سینسیناتی دریافت که آرژنین ترکیب شده با اسیدهای چرب امگا۳ می‌تواند عفونت‌های جراحی را تا ۵۰٪ کاهش دهد. به هر حال، افرادی که دچار عفونت هستند یا فشار خون بالا دارند باید از مصرف آرژنین پرهیز کنند.

۱۷. پروبیوتیک‌ها برای درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس

آنتی بیوتیک‌ها و داروهای بی‌هوشی زمان جراحی می‌توانند تعادل باکتری‌های سالم و طبیعی موجود در دستگاه گوارش را مختل کنند. بنابراین، برای ایجاد تعادل، باید مکمل پروبیوتیک مصرف کنید که حداقل ۵۰ میلیارد CFU را در هر وعده فراهم می‌کند. به علاوه، خوراکی‌های سرشار از پروبیوتیک مانند ماست، کفیر، سرکه سیب و ساور کراوت (نوعی سالاد کلم آلمانی) مصرف کنید.

۱۸. گلوتامین

گلوتامین یک اسید آمینه ضروری است که از سلامت دستگاه گوارش محافظت می‌کند. تحقیق انجام شده در دانشگاه بریگام و بیمارستان زنان دانشکده پزشکی هاروارد نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند خطر عفونت بعد از جراحت یا جراحی را کاهش دهد. در دوره نقاهت، برای کسب نتیجه مطلوب، باید دو بار در روز، ۵-۲ گرم گلوتامین را همراه با مکمل ویتامین B12 مصرف کنید.

درمان‌های خانگی بالا که برای آپاندیسیت گفته شدند می‌توانند علائم این بیماری را کاهش دهند. برخی از آن‌ها را در طول درمان انتخاب کنید تا تاثیر آن‌ها را ببینید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- مژگان گوران

منبع:trueremedies

۱۸ درمان خانگی برای درد بعد از عمل آپاندیس و تسریع درمان آپاندیسیت

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس