تحلیل و موشکافی تریلر پنجم بازی Death Stranding


تحلیل و موشکافی تریلر پنجم بازی Death Stranding

در جریان رویداد توکیو گیم شو، بازی Death Stranding نمایش جدیدی ارائه کرد که در آن حضور تروی بیکر در بازی تایید شد. با موشکافی این نمایش همراه باشید.

تحلیل و موشکافی تریلر پنجم بازی Death Stranding

چند روز قبل، به سبب انتشار اطلاعیه‌ی کمپانی کوجیما پروداکشنز مبنی بر عدم نمایش تریلری جدید از بازی مورد انتظار این کمپانی در کنفرانس‌شان درون نمایشگاه TGS 2018، کمتر کسی انتظار داشت که کوجیما با نمایش دادن یک کات‌سین کوتاه، مجددا طرفداران پر و پا قرص ساخته‌ی جدیدش را هیجان‌زده کند. ولی بازی، پنجمین تریلر خود را لابه‌لای دقایق نسبتا طولانی این کنفرانس، دریافت کرد. تریلری که به اندازه‌ی چهار نمایش قبلی طولانی نبود و برخی نکات درباره‌ی داستان و گیم‌پلی اثر را به ذهن طرفداران، منتقل می‌کرد. اولین نکته آن است که با توجه به جنس نمایش بازی و صحبت‌های سازندگان و برخی از رسانه‌های معتبر خارجی درباره‌اش که در آن‌ها از این تریلر به عنوان بخشی از گیم‌پلی بازی یاد شد و بعد اطلاعات بیان‌شده از زبان خود کوجیما، که لابه‌لای‌شان راجع به بهتر بودن فرار یا مبارزه در چنین سکانسی حرف زده بود، می‌توان احتمال داد که بازی باس‌فایت‌هایی این‌گونه خواهد داشت که البته مبارزه با آن‌ها، لزوما تنها راه رها شدن از دست‌شان نخواهد بود. راستی، اگر هیولایی را که در انتهای تریلر ظاهر می‌شود با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید که هر چهار پای او، دقیقا شکل همان دست‌هایی را که همیشه بر روی شن‌های سیاه‌رنگ بازی ردشان دیده می‌شد، تداعی می‌کنند. با این اوصاف و با توجه به آن که پیش‌تر متوجه شده‌ایم که موجودات خاص یا به عبارت ساده‌تر هیولاهای حاضر در بازی، فقط در قسمت‌هایی از نقشه که در آن‌ها زمین با این مایع سیاه پوشیده شده است، دیده می‌شوند، حالا هم می‌توانیم حدس بزنیم که هر چه‌قدر وسعت منطقه‌ی پوشیده‌شده توسط این ماده‌ی سیاه در جایی بیشتر باشد، خطرهای بزرگ‌تری هم بازیکن را در آن مناطق، تهدید می‌کنند.

تحلیل و موشکافی تریلر پنجم بازی Death Stranding

یکی دیگر از نکات حاضر در تریلر، چیزی نبود جز اولین سکانس آن که با کمی دقت، می‌توان متوجه شد که در حال به تصویر کشیدن بزرگ‌راهی تخریب‌شده است. در حقیقت با توجه به تابلوهای تخریب‌شده در پشت سر سَم و نگاه انداختن به ساختمان کج‌شده‌ای که در بک‌گراند تصویر دیده می‌شود، یک بار دیگر مطمئن می‌شویم که Death Stranding در آینده‌ای نابودشده روایت خواهد شد که یا نوعی از انفجارها یا تداخل پیدا کردن چند خط زمانی موازی با یکدیگر، مسبب به وجود آمدن آن بوده است.

تحلیل و موشکافی تریلر پنجم بازی Death Stranding

در ادامه اما خیلی سریع، تریلر ما را مقابل تصویری قرار می‌دهد که از چند جهت، به آن اهمیت می‌دهیم. نخست آن که با توجه به چهره‌ی کاراکتر قرارگرفته بر پشت سَم (نورمن ریداس)، می‌توان حدس زد که شایعه‌های جدی حضور استفانی یوستن (بازیگر نقش کوآیت در بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain) در Death Stranding، کاملا واقعی بوده‌اند و او هم یکی از اعضای تیم نقش‌آفرینی حاضر در این بازی محسوب می‌شود. موضوعی که با توجه به اصالت هلندی این بازیگر و نگاه به قسمت دور گردن لباس او که بر روی آن می‌توان پرچم کشور هلند را دید، منطقی‌تر از قبل هم به نظر می‌رسد. البته با در نظر گرفتن این که پیش‌تر امیلی‌ رویا اُبراین، نورمن ریداس و تروی بیکر، در عکسی منتشرشده از پشت صحنه‌ی ساخت یکی از سکانس‌های حاضر در Death Stranding کنار یکدیگر دیده شده بودند، پربیراه هم نیست اگر فرض کنیم که بازیگر کاراکتر قرارگرفته بر پشت سَم، همان امیلی اُبرایان است. فارغ از همه‌ی این‌ها، یک تئوری کوچک هم درباره‌ی این صحنه وجود دارد که می‌گوید شخص قرارگرفته بر پشت سَم، کاراکتری فلج است که توانایی حرکت ندارد و می‌خواهد با کلون شدن درون نوزاد داخل دستگاه و بعد قرار گرفتن زیر باران Timefall (که می‌دانیم باعث گذر سریع زمان برای هر چیز می‌شود)، دوباره انسانی جوان شود و در عین حال، توانایی راه رفتن هم داشته باشد.

تحلیل و موشکافی تریلر پنجم بازی Death Stranding

اگر در تمام طول تریلر فقط توجه‌تان را به دستگاه حامل نوزاد اختصاص دهید، متوجه می‌شوید که به محض وارد شدن ماسک طلایی به درون مایع سیاه، این محفظه روشن می‌شود و به رنگ قرمز درمی‌آید

درباره‌ی هویت مردی با ماسک طلایی، هیچ‌چیزی را نمی‌توان با اطمینان گفت جز آن که تروی بیکر، اجرای نقش او را برعهده دارد. اما دیده شدن وی در محیط پوشیده‌شده با آن مایع سیاه ناشناخته، به وجود آمدن تغییراتی در محیط مانند بالا رفتن برخی از اجسامِ روی زمین به محض برداشته شدن ماسک طلایی از روی صورت او، وجود ماسک طلایی بر روی صورت هیولای ساخته‌شده از ماده‌ی سیاه، دیده شدن جنازه‌ای با همین ماسک در تریلر سوم بازی و غیب شدن آن جنازه به واسطه‌ی فرو رفتن در مایع سیاه، همه و همه نشان از همین دارند که این شخصیت، احتمالا یکی از اعضای گروهی است که تمامی افراد آن، با ماسک‌های طلایی و به خصوص‌شان شناخته می‌شوند و می‌توانند به نوعی، این ماده را کنترل کنند. گروهی که البته بر طبق برخی شواهد، شخصیت اجراشده توسط مدس میکلسن جزوی از اعضای آن محسوب نمی‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا در طول بازی، سه گروه مختلف به دنبال دستگاه حامل نوزاد هستند.

طوری که با توجه به چسبیدن دستگاه حامل آن نوزاد به بدن مردی با ماسک طلایی و در نظر گرفتن آن که بر طبق برخی شواهد ما همیشه فکر می‌کردیم کاراکتر بازی‌شده توسط میکلسن قصد نابود کردن این کودک را دارد، می‌شود فکر کرد که گروه ماسک طلایی، به دنبال چیزهای دیگری است و مثلا به جای نابود کردن نوزاد، می‌خواهد به استفاده از او برای رسیدن به اهدافش بپردازد. چون اگر در تمام طول تریلر فقط توجه‌تان را به دستگاه حامل نوزاد اختصاص دهید، متوجه می‌شوید که به محض وارد شدن ماسک طلایی به درون مایع سیاه، این محفظه روشن می‌شود و به رنگ قرمز درمی‌آید. تصویری که کاری می‌کند بفهمیم شاید مابین شکل گرفتن آن هیولا و این نوزاد، ارتباطی جدی وجود داشته باشد. ولی در این بین، یک نکته‌ی عجیب دیگر هم درباره‌ی شخصیت اجراشده توسط تروی بیکر هست که شخصا توضیحی برایش ندارم ولی باید به آن اشاره کرد. نکته‌ای که در صورت دقت به لباس‌های مردی با ماسک طلایی و علائم قابل مشاهده بر روی‌شان و حتی حلقه‌ی طلایی‌رنگی که به دور گردنش بسته شده است، برای‌تان پررنگ می‌شود و کاری می‌کند که متوجه شوید ظاهر وی، مخاطب را بارها و بارها به یاد علائم، لباس‌ها و زیورآلات معروف مصر باستان می‌اندازد.

تحلیل و موشکافی تریلر پنجم بازی Death Stranding

راستی، بر طبق گفته‌ی هیدئو کوجیما، این که شخصیت مردی با ماسک طلایی، در نسخه‌ی انگلیسی توسط تروی بیکر و در نسخه‌ی ژاپنی توسط ساتوشی میکلامی یعنی همان دو نفری که صداگذاری‌های انگلیسی و ژاپنی شخصیت آسِلات در MGSV: The Phantom Pain را برعهده داشتند صداگذاری شده، چیز به جز یک اتفاق نیست. پس سعی نکنید که از این موضوع برای خودتان تئوری بسازید، تا ذهن‌تان از اصل ماجرا فاصله پیدا نکند.

حالا نوبت شما است تا به ما و مخاطبان دیگر زومجی بگویید که در این تریلر، چه نکته‌ی پنهان‌شده‌ای نظرتان را به خود جلب کرده است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا