56 ناگروه نداجا به ماموریت در آبهای دور دست اعزام شدند


56 ناگروه  نداجا به ماموریت در آبهای دور دست اعزام شدند

بندرعباس - ایرنا- فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در بندرعباس گفت: 56 ناوگروه از سال 86 تا کنون به ماموریت آب های دوردست و حفط منافع جمهوری اسلامی در برابر دزدی های دریایی اعزام شده اند.

دریا دار دوم مجتبی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون ناوگروه 56 در خلیج عدن مستقر بوده و در حال انجام ماموریت حفظ امنیت خطوط مواصلاتی است و اعزام ناوگروه ها همچنان ادامه می یابد.
وی ادامه داد: این حضور باعث اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در آب های دور دست شده و شناورها با اعزام تیم های اسکورت، از مسیرهای پر خطر عبور داده می شوند.
به گفته وی حدود 250 مرحله عملیات مسلحانه دفع تحرز دزدان دریایی به شناورهای جمهوری اسلامی از سال 86 تا کنون انجام شده و افزون بر 2 هزار فروند کشتی تجاری و نفت کش توسط تیم های اسکورت عبور داده شده اند.

* نداجا برای حفظ منافع کشور در آب های دوردست حضور یافته است
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در بندرعباس اظهار داشت: حضور ناوگروهای نداجا در آب های دوردست ازسال 86 با تدبیر فرماندهی کل قوا با توجه به قابلیت یگان ها و توانمندی این نیرو در درستور کار قرار گرفت
دریا دار دوم محمدی یاد آور شد: آغاز این ماموریت با پدیده دزدی های دریایی در خلیج عدن و سومالی و توسعه آن در شرق اقیانوس هند و حوالی تنگه مالاکا و به سمت دریایی سرخ مصادف می شود.
وی تصریح کرد: شاید دست هایی غیر از خود عوامل سومالیایی در جریان بود تا تجارت دریایی را تحت شعاع قرار گیرد والبته دراین زمینه ناتو، سازمان بین المللی دریانوردی برای مقابله با این پدیده وارد عمل می شوند و ایران نیز به عنوان کشور تاثیر گذار در حوزه تجارت دریایی و برای حفظ منافع خود مبارزه با دزدی های دریایی را آغاز می کند.
وی بیان داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هر نقطه از آب های کره زمین که منافع کشور اقتضاء کند باید امنیت را برقرار کند.
6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی