اعتراف سرمربی چین مقابل خبرنگار ایتالیایی/ جام ملت‌های آسیا آخرین چالش مربیگری مارچلو لیپی


اعتراف سرمربی چین مقابل خبرنگار ایتالیایی/ جام ملت‌های آسیا آخرین چالش مربیگری مارچلو لیپی

گران ترین مربی ملی فوتبال جهان تا چند ماه دیگر برای همیشه حضور در این عرصه را کنار خواهد گذاشت تا دوران بازنشستگی خود را آغاز کند.

به گزارش "ورزش سه"، مارچلو لیپی سرمربی مطرح و گران قیمت تیم ملی چین بعد از سه سال نشستن روی نیمکت اژدهای سرخ آسیا تصمیم دارد بعد از جام ملت های آسیا برای همیشه از دنیای مربیگری خارج و دوران بازنشستگی خود را آغاز کند.


پیرمرد 70 ساله ایتالیایی به عنوان یکی از پرافتخارترین در عین حال مشهورترین مربیان فوتبال دنیا از ایتالیا سه سال گذشته با امضای قراردادی گران قیمت و رکوردشکن دوباره راهی چین شد تا این بار به جای هدایت باشگاه های متمول این کشور روی نیمکت تیم ملی بنشیند بلکه با تجربه او اژدهای سرخ آسیا از خواب بیدار شود.


قراردادی که برای لیپی در مجموع نزدیک به 14 میلیون یورو در سال سود خالص در پی داشت و حالا به اذعان خود او در پایان ژانویه 2019 یعنی بعد از جام ملت های آسیا به پایان خواهد رسید. مارچلو لیپی دیروز در گفتگو با خبرنگار ایتالیایی Ancio Sport گفت:«قرارداد من با فدراسیون چین در ماه ژانویه به پایان می رسد از همین رو بعدا خواهیم دید چه سرنوشتی در قبال دو طرف خواهد بود. البته فکر می کنم جام ملت های آسیا 2019 آخرین تجربه من در دوران مربیگری خواهد بود».


پنج اسکودتو ایتالیا، یک بار قهرمانی کوپا ایتالیا، چهار بار قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا، یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی سوپرکاپ اروپا، قهرمانی جام باشگاه های جهان، سه بار قهرمانی لیگ چین، یک قهرمانی در جام حذفی چین، یک قهرمانی سوپرکاپ چین و یک بار قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا افتخارات پرشمار لیپی در رده باشگاهی است ضمن این که در رده ملی نیز ایتالیا در جام جهانی 2006 با هدایت مارچلو لیپی بود که جام جهانی را در آلمان بالای سر برد تا این مربی 70 ساله در بیش از 40 سال فعالیت در این عرصه به تمامی افتخارات ممکن در مربیگری برسد.


چینی ها امیدوار هستند با هدایت سرمربی ایتالیایی خود در جام ملت های آسیا 2019 بار دیگر از زیر سایه قطب های فعلی فوتبال قاره کهن خارج شوند. در این راه فدراسیون فوتبال چین با سرمایه گذاری وحشتناک تمامی امکانات لازم را در اختیار این مربی و دستیارانش قرارداده است از همین رو مارچلو لیپی خیلی دوست دارد آخرین چالش مربیگری خود را با موفقیت و سربلندی بگذراند.

اعتراف سرمربی چین مقابل خبرنگار ایتالیایی/ جام ملت‌های آسیا آخرین چالش مربیگری مارچلو لیپی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته