انقلابی‌ها جریان سکولار، لیبرال و غربگرا را شناسایی و کنار بزنند


انقلابی‌ها جریان سکولار، لیبرال و غربگرا را شناسایی و کنار بزنند

امام جمعه موقت تهران گفت: جریان سکولار، لیبرال و غربگرا که از زمان امام راحل در انقلاب نفوذ کردند هرچند وقت یک بار در روند انقلاب سنگ‌اندازی کرده و آن را کند می‌کنند. انقلابی‌ها این جریان‌ها را شناسایی کرده و کنار بزنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله کاظم صدیقی به مناسبت سوگواری ایام محرم در مسجد امیر(ع) به سخنرانی پرداخت و درباره ارزش وجودی انسان گفت: بر اساس آیاتی از سوره اسراء خداوند بنا دارد که بشر را در سنگر شخصیت مستقر کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) افزود: بسیاری از انسان‌ها برای حفظ شخصیت و آبروی خود از بسیاری کارها دوری می‌کنند اما اگر کسی شخصیت و آبرو نداشته باشد دست به هر کاری می‌زند.

آیت‌الله صدیقی با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) عنوان کرد: کسی که خود را با قیمت یابد خود را به دنیای بی‌ارزش نمی‌فروشد. اگر ما دامان خود را از لجن دنیا بیرون بکشیم بسیاری از اختلافات بین ما از بین خواهد رفت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اهل دنیا دارای رذایل اخلاقی نظیر مزاحمت، بخل، کینه، حسادت، اذیت و آزار، ظاهرسازی، کلاهبرداری و غیره هستند، گفت: ملائک الهی و پیامبران و اولیاء خداوند هیچ گونه رذائل اخلاقی ندارند، امام راحل فرمودند اگر تمام انبیاء الهی یک جا جمع شوند بین آنها هیچ اختلاف و ناراحتی ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ملائک برملکوت، ظاهر و باطن انسان‎ها اشراف دارند، ابراز کرد: ملائک موجودات ارزشی هستند با وجود اینکه بر اعمال و رفتار ما انسان‌ها اشراف دارند اما آبروی کسی را نمی‌برند زیرا خداوند دوست ندارد کسی آبروی بنده او را ببرد. خداوند به بندگان خود فرصت می‌دهد و سریع آنها را عذاب نمی‌کند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه انقلابی‌ها باید جریان شناسی قوی داشته باشند، اظهار داشت: عاشورا یک جریان، مکتب، نظام فکری و شبکه‌ای است که تا ظهور حضرت مهدی(عج) قوام و دوام دارد. جریان بنی‌امیه صرفا مختص یزید نبود امروز هم یزید و شمرهای زمانه وجود دارند. جریان سکولار، لیبرال و غربگرا که از زمان امام راحل در انقلاب نفوذ کردند هرچند وقت یک بار در روند انقلاب سنگ‌اندازی کرده و آن را کند می‌کنند. در مقابل ما باید جریان ولایت را شناخته و آن را تقویت کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند به آبروی شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اجازه نخواهد داد انقلاب شکست بخورد، گفت: خداوند انسان را موجودی با ارزش خلق کرده است بنابراین همچون شهدا ارزش و قیمت وجودی خود را شناخته و آن را بهای اندک دنیا نفروشیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید