ماجرای کودک ربایی که به آدم کشی ختم شد


ماجرای کودک ربایی که به آدم کشی ختم شد

بررسی‌های میدانی کارآگاهان از محل وقوع حادثه در بولوار طبرسی شمالی مشهد حکایت از آن داشت که کودک چهار ساله‌ای به نام «الیاس» در حالی که داخل کوچه مشغول بازی بود توسط یک جوان موتورسوار ربوده شده است، اما هیچ کس از آن موتورسوار اطلاعاتی نداشت.

سیدخلیل سجادپور| پیگیری سرنخ‌های کلاف پیچیده ماجرای کودک ربایی در مشهد راز یک جنایت هولناک را فاش کرد. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در گفت: وگویی اختصاصی در تشریح جزئیات این ماجرای هولناک اظهار کرد: حدود یک ماه قبل پیرمردی در تماس با پلیس مدعی شد نوه چهار ساله‌اش هنگام بازی در کوچه توسط فرد ناشناسی ربوده شده است.
ماجرای کودک ربایی که به آدم کشی ختم شد
سرهنگ حسین بیات مختاری افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و کسب دستوری از سوی قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد) این پرونده به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: به همین دلیل گروه تخصصی از کارآگاهان دایره مبارزه با آدم ربایی با فرماندهی مستقیم سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را در این باره شروع کردند.
وی تصریح کرد: بررسی‌های میدانی کارآگاهان از محل وقوع حادثه در بولوار طبرسی شمالی مشهد حکایت از آن داشت که کودک چهار ساله‌ای به نام «الیاس» در حالی که داخل کوچه مشغول بازی بود توسط یک جوان موتورسوار ربوده شده است، اما هیچ کس از آن موتورسوار اطلاعاتی نداشت.
سرهنگ بیات مختاری با بیان این که این پرونده به یک کلاف پیچیده تبدیل شده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به این که هیچ فرد یا افرادی برای اخاذی با خانواده کودک تماس نگرفتند، کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که ماجرا به اختلافات خانوادگی بازمی گردد و احتمالا افرادی از درون خانواده در جریان کودک ربایی قرار دارند.

به همین دلیل در ادامه تحقیقات مشخص شد که پدر «الیاس» از اردیبهشت گذشته به طور ناگهانی مفقود شده است و هیچ یک از اعضای خانواده اش نیز اطلاعی از وی ندارند، این درحالی بود که مادر کودک نیز از حدود دو هفته قبل از ماجرای ربوده شدن کودک به مکان نامعلومی رفته و تلفن هایش را نیز پاسخ نداده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: با به دست آمدن این اطلاعات در تحقیقات غیرمحسوس کارآگاهان، پرونده کودک ربایی به کلاف پیچیده‌ای تبدیل شد واحتمال وقوع جنایت نیز مورد کنکاش‌های پلیسی قرار گرفت. سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری تصریح کرد: این گونه بود که نشست‌های تخصصی کارآگاهان با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی در پلیس آگاهی برگزار شد و کارآگاهان با کسب مجوز‌های قضایی، اقدامات فنی را درباره پدر و مادر الیاس ادامه دادند. تا این که با قوت گرفتن احتمال وقوع جنایت، کارآگاهان رصد‌های اطلاعاتی را زیرنظر قاضی کاظم میرزایی (قاضی ویژه قتل عمد) آغاز کردند.
ماجرای کودک ربایی که به آدم کشی ختم شد
وی گفت: بررسی‌های میدانی و استفاده از شگرد‌های تخصصی پلیسی که با راهنمایی‌ها و دستورات ویژه قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی وانقلاب مشهد همراه بود، نشان می‌داد که مادر الیاس زنده است و در مکان نامعلومی زندگی می‌کند. از سوی دیگر نیز تحقیقات غیرمحسوس حاکی از ارتباط شیطانی این زن ۲۸ ساله با جوانی به نام مهرداد بود.
سرهنگ بیات مختاری با اشاره به این که با به دست آمدن این سرنخ‌ها پرونده وارد مرحله جدیدی شد، خاطرنشان کرد: دیگر شکی باقی نماند که پرونده کودک ربایی به یک ماجرای جنایی گره خورده است چرا که هیچ اثری از احمد (همسر زن ۲۸ ساله) پیدا نشد. وی افزود: با صدور دستورات ویژه قضایی، کارآگاهان به ردیابی «مهرداد» پرداختند و او را در منزل پدری اش واقع در منطقه خواجه ربیع دستگیر کردند.
این جوان ۲۴ ساله که به طور ناگهانی غافلگیر شده و هنوز در شوک بود، در همان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و راز یک جنایت هولناک در پس پرده آدم ربایی را فاش کرد. این مقام انتظامی با اشاره به اعترافات وحشتناک متهم ۲۴ ساله گفت: وی پس از آشنایی خیابانی با «ز-م» (زن ۲۸ ساله) تحت تاثیر وسوسه‌های شیطانی قرار می‌گیرد و با طرح نقشه‌ای شوم تصمیم به قتل «احمد» (شوهر زن جوان) می‌گیرند.
سرهنگ کارآگاه بیات مختاری خاطرنشان کرد: متهم در اظهارات خود گفت: «اردیبهشت ماه بود که یک بار از پنجراه قرص برنج خریدم و به «ز» دادم تا آن را به شوهرش بخوراند، ولی او قرص را داخل آب جوشیده انداخته و حل کرده بود که تاثیری نداشت. بعد از آن مجبور شدم خودم او را بکشم.
«ز» طناب آماده کرد و من شب هنگام وارد خانه شدم، اما شوهر او متوجه شد و درگیری بین ما رخ داد. در این لحظه من با طناب و «ز» نیز با چوب به جانش افتادیم. او را کشتیم و در همان منزل دفن کردیم. ولی بعد از آن روزی به طور ناگهانی برادر و پدر «ز» وارد کوچه بهمن ۷ محل زندگی «ز» شدند.
ماجرای کودک ربایی که به آدم کشی ختم شد
ما فرار کردیم، ولی الیاس داخل کوچه ماند. دایی الیاس او را با خودش برد تا این که «ز» نقشه ربودن فرزندش را کشید! رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: در پی اعترافات متهم بلافاصله کارآگاهان به ردیابی زن جوان پرداختند و متوجه شدند که او در اطراف روستای ده غیبی زندگی می‌کند.
وی افزود: گروهی از کارآگاهان اداره جنایی با سرپرستی سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس دایره قتل عمد) عازم منطقه ده غیبی شدند و با شناسایی جوانی که به عنوان پیک برای او ساندویچ می‌برد، موفق شدند محل دقیق مخفیگاه وی را شناسایی کنند که یک اتاق مخروبه کوچک بود! سرهنگ بیات مختاری اضافه کرد: با دستگیری این زن ۲۸ ساله پرونده به نتیجه رسید و او نیز به صراحت به قتل همسرش اعتراف کرد.
وی یادآور شد: عصر روز گذشته با دستور قاضی ویژه قتل عمد و حضور نیرو‌های آتش نشانی، کارآگاهان عازم منطقه خواجه ربیع شدند و جسد مرد ۳۴ ساله را از زیر خاک‌های داخل اتاق خواب بیرون کشیدند.
وی گفت: این در حالی بود که منزل مذکور اجاره‌ای بود و عاملان جنایت بعد از ارتکاب قتل و دفن جسد در منزل و پس از ۱۶ روز زندگی در همان خانه، آن جا را تخلیه کرده بودند و قصد فرار به خارج از کشور را داشتند که پلیس با پیگیری پرونده کودک ربایی راز این جنایت را نیز فاش کرد. این مقام انتظامی در پایان گفت: متهمان با صدور دستوری از سوی قاضی «میرزایی» روانه زندان شدند تا تحقیقات بیشتری درباره زوایای پنهان این پرونده جنایی صورت گیرد.
منبع: روزنامه خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس