دلار در صرافی‌ها به کانال 10 هزار تومان بازگشت / دلالان، دلار را ٨ هزار تومان می‌خرند / هجوم مردم به بازار فردوسی برای فروش دلار‌های خانگی / پراید 27 میلیون تومان شد


دلار در صرافی‌ها به کانال 10 هزار تومان بازگشت / دلالان، دلار را ٨ هزار تومان می‌خرند / هجوم مردم به بازار فردوسی برای فروش دلار‌های خانگی / پراید 27 میلیون تومان شد

سیر نزولی قیمت ارز در بازار در حالی ادامه دارد که جمع زیادی از مردم در خیابان فردوسی در تلاش هستند تا دلار و یوروی خود را بفروشند. اکنون دلالان نرخ هر دلار آمریکا را براى فروش ١٠هزار تومان و براى خرید ٨هزار تومان اعلام کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دلار در صرافی‌ها به کانال 10 هزار تومان بازگشت / دلالان، دلار را ٨ هزار تومان می‌خرند / هجوم مردم به بازار فردوسی برای فروش دلار‌های خانگی / پراید 27 میلیون تومان شد

با اعلام نرخ در صرافى‌ها، ارزش دلار در بین دلالان نیز کاهش پیدا کرد. اکنون دلالان نرخ هر دلار آمریکا را براى فروش ١٠هزار تومان و براى خرید ٨هزار تومان اعلام کرده‌اند.

به گزارش «انتخاب» گزارش تا این ساعت از وضعیت بازار هر دلار آمریکا در تابلوى صرافى‌ها با نرخ ١٣/٦٥٠تومان براى فروش و ١٣/٥٠٠تومان براى خرید روشن شد.

سیر نزولی قیمت ارز در بازار در حالی ادامه دارد که جمع زیادی از مردم در خیابان فردوسی در تلاش هستند تا دلار و یوروی خود را بفروشند.

دلالها که از ظاهرشان پیداست ضرر سنگینی کردند هر کدام در پاتوق خود ایستاده و قیمت‌های بسیار پایینی را به مردمی که قصد فروش ارزهایشان را دارند می‌دهند.

مردمی که در خیابان فردوسی گوشی به دست در حال رفت و آمد هستند هر یک تحلیل‌های مختلفی از وضعیت بازار دارند اما نکته مشترک در صحبت‌هایشان این است که علاوه بر دولت و مجلس مردم نیز مسبب گرانی‌های اخیر شده‌اند و اگر از همان ابتدا نمی‌خریدند هرگز دلار رنگ 19 هزار تومان را نمی‌دید.

میدان فردوسی از صبح امروز علاوه بر رفت آمدوهای مردم شاهد حضور خبرنگاران داخلی و خارجی که دوربین به دست از کاهش چشمگیر نرخ ارز گزارش تهیه کرده و پای حرف مردم نشسته‌اند.

اصلاحیه /

خبر سقوط قیمت سکه به مرز 3 میلیون تومان به نقل از بانک مرکزی، صحت ندارد. این خبر مربوط به روز 17 مرداد ماه بود که امروز به اشتباه برخی منابع آن را بازنشر کرده بودند.

دلار در صرافی ها به کانال ۱۰هزار تومان برگشت

دلار در صرافی ها نیز به کانال ده هزار تومان بازگشته است

پراید ۲۷ میلیون تومان شد

همزمان با سقوط قیمت دلار، قیمت خودروهای وارداتی و صادراتی هم کاهش یافت. قیمت خودروهای خارجی به طور میانگین، 50 میلیون تومان و خودروهای داخلی هم از 1.5 تا 12 میلیون تومان کاهش یافت. همچنین پراید پراید ۲۷ میلیون تومان قیمت خورده است.

علت کاهش قیمت دلار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز سه شنبه از اختیارات واگذار شده به بانک مرکزی برای مداخله بیشتر در بازار ارز برای دستیابی به میانگین مناسب قیمت‌ها خبر داد.

غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خانه ملت گفت:‌ «پیش بینی می شود که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و بانک مرکزی بتواند به خوبی بازار را مدیریت کند روند کاهشی نرخ ارز ادامه یابد تا به یک میانگین مناسب دست یابد.»

صدور اجازه دخالت بانک مرکزی در بازار آزاد ارز از طریق بانک ها و صرافی‌ها در هفته گذشته، باعث شد که بانک مرکزی با صدور بخش نامه‌‌ای بانک ها را به تخصیص ارز اسکناس به نیازهای خدماتی شهروندان ملزم کند.

در این بخشنامه تامین ارز دانشجویی، تحقیقاتی، پزشکی و درمانی و خدمات هواپیمایی از جمله این نیازها ذکر شد.

انتشار این خبر با این عنوان که از این پس بانک‌ها و صرافی‌ها به تمامی نیازهای خدماتی مردم ارز اسکناس تخصیص می دهند، فضای روانی بازار آزاد ارز را تحت تاثیر خود قرار داد و شبکه صرافی‌ها نیز با هدف تجدید ذخایر اسکناس خود از برداشت عمومی بازار از چشم‌انداز افزایش عرضه ارز توسط بانک مرکزی، استقبال کرد و با کاهش قیمت‌های خرید خود شتاب روند نزولی قیمت‌ها را افزایش داد.

از سوی دیگر توافق اروپا برای ایجاد ساز و کار تجاری با ایران با وجود تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا نیز می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار بر جو روانی بازار ارز باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!