اقدامات بسیج سازندگی برای مقابله با جنگ اقتصادی


اقدامات بسیج سازندگی برای مقابله با جنگ اقتصادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تأکید بر اینکه علی‌رغم تمام برنامه‌های دشمنان اقدامات بزرگی انجام شده است، گفت: طی یک ماه گذشته اقدامات مناسبی برای آب‌رسانی و ساخت و تکمیل واحدهای کوچک انجام شده.

به گزارش مشرق، نعمان غلامی در تشریح برنامه‌های بسیج سازندگی که از ۹ شهریور ماه با نام رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج آغاز شد، گفت: این رزمایش پاسخ قاطع به جنگ اقتصادی و روانی دشمن بود.

وی به ویژگی‌های این رزمایش اشاره کرد و افزود: برگزاری این رزمایش در کشور در طول ۳۵ روز در این حجم سابقه نداشته است، به طوری که همزمان با این رزمایش از 9 شهریور ماه آغاز شده ۷۰۱۴ گروه جهادی کار خدمت‌رسانی را آغاز کردند.

غلامی ادامه داد: این ۷۰۱۴ گروه جهادی با جمعیت ۱۵۰ هزار نفر مأموریت داشتند که کار خدمت‌رسانی را با حضور در میان مردم و برای مقابله با جنگ اقتصادی آغاز کنند بنابراین در این رزمایش ۱۹۷۳ پروژه عمرانی در نقاط مختلف کشور و در ۲۲ عرصه شامل ساخت مسکن، مسجد، خانه بهداشت، آب‌رسانی روستایی و کار در حاشیه شهرها انجام شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در این برنامه ۳۰ میلیارد تومان برای ۱۹۷۳ پروژه منابع مالی جمع‌آوری شد که ۶۰ درصد این منابع مالی به میزان ۱۸ میلیارد تومان را مردم به خیرین اختصاص داده بودند.

غلامی ادامه داد: در شرایطی که جنگ اقتصادی از سوی دشمنان برنامه‌ریزی شده بود نیروهای جهادی با کمک مردم و خیرین این ۱۹۷۳ پروژه را اجرا کردند و این روحیه جهادی موجب خنثی کردن برنامه‌های دشمنان می‌شود.

وی گفت: از گروه‌های جهادی یک گروه پزشکی به تعداد ۸۶۳۳ نفر در قالب ۴۶۶ گروه پزشکی سازماندهی شدند و به جمعیتی بالغ بر ۱۶۷ هزار در سراسر کشور خدمات‌رسانی پزشکی کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: در حوزه کارهای فرهنگی نیز اقدامات فرهنگی و ورزشی به میزان ۲۶ هزار برنامه اجرا شد.

به گفته وی، از ۹ شهریور تا ۷ مهر ماه حدود ۱۱۸۷ واحد کوچک در قالب اقتصاد مقاومتی شامل زنبورداری و دام سبک در نقاط محروم راه‌اندازی شد.

غلامی افزود: در حوزه بسته‌های معیشتی و نوشت‌افزار ۳۶۲ هزار بسته حمایتی در سراسر کشور توسط همین گروه جهادی توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه برای شکسته شدن این اقدامات دشمنان و جنگ اقتصادی شیفت ایثار در ۵۶۲ کارخانه با ۵۸۰۰ نفر کارگر بسیجی انجام شد، گفت: در این برنامه برای کمک به کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید این نیروها به صورت مجانی در این کارخانه‌ها فعالیت کردند.

وی از اجرای طرح میز خدمت نیز خبر داد و اضافه کرد: در طرح اجرای میز خدمت نیز برخی از مسئولان و کارمندان با حضور در نقاط مختلف محروم با ۴۲ هزار و ۴۳۰ نفر از مردم به صورت مستقیم ملاقات و مشکلات آنها را بررسی کردند.

وی ادامه داد: طرح یک کاسب یک دانش‌آموز نیز برگزار شد به طوری که برای ۱۰۰ هزار دانش‌آموز نیازمند بسته‌های نوشت‌افزار و لباس به میزان ۵ میلیارد تومان توسط بسیج اصناف تأمین و توزیع شد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران