رویداد تاریخی برای آستان مقدس حضرت عباس(ع) در نیویورک


رویداد تاریخی برای آستان مقدس حضرت عباس(ع) در نیویورک

آستان مقدس حضرت عباس (علیه السلام) برای برپایی همایشی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) در بیانیه ای اعلام کرد: این آستان مقدس برای برگزاری و مشارکت در یک رویداد جهانی مهم آماده می شود و این رویداد برگزاری همایش«بازگرداندن نقش پیشگام و تقویت جوامع عادل و مسالمت جو و فراگیر» در مقر سازمان ملل در نیویورک آمریکاست.

این همایش در راستای برنامه ها و فعالیت های داخلی وخارجی آستان مقدس و با همکاری ائتلاف علمی برای پژوهش و میراث و موسسه آیت الله خوئی برگزار می شود.

در این بیانیه آمده است که این همایش در هشتم اکتبر برگزار می شود و بیش از هزار شخصیت برجسته از پیروان ادیان و طایفه ها و گروه های مختلف در آن حضور دارند.

براساس این بیانیه، آستان مقدس حضرت عباس(ع) به نمایندگی از همه آستان های مقدس و همه مسلمانان به ویژه محبان اهل بیت (علیهم السلام) با گرایش ها و رویکردهای مختلف در این همایش شرکت می کند.

در این بیانیه آمده است که هدف از آن گردهم آوردن همه اندیشمندان در جهان است تا آغازی برای ارزیابی فرصتها و چالش های پیش روی امت اسلامی به منظور بازگرداندن جایگاه واقعی در جامعه بین الملل باشد.

براساس این بیانیه، همه طرح ها در این همایش برای تقویت جوامع و جلوگیری از خشونت ضد اقلیت ها به ویژه زنان و کودکان و فعالسازی شرکت های جهانی برای توسعه است.

این بیانیه می افزاید: این همایش به ظهور اسلام و مسلمانان به عنوان شبکه ای یاری دهنده به منظور ارایه راه حل های بسیاری برای چالش های پیش روی جهان کمک می کند.


تمامی طرحهای ارائه شده در این کنفرانس با محوریت تحکیم جوامع عدالت پرور و مسالمت جو است. برخی از این اهداف، ممانعت از خشونت علیه اقلیتها و همچنین زنان و کودکان است. اینها بخشی از هفده هدف توسعه پایداری است که سازمان ملل درصدد اجرای کامل آنها تا سال 2030 است و این کنفرانس به نوبه خود این امکان را می دهد تا دین اسلام و مسلمانان همچون شبکه ای برای دستیابی به راه حلهایی برای بسیاری از چالشهای جهان باشند و نیز تاکیدی بر پایبندی مسلمانان به پژوهشهای آکادمیک و دیدگاه های فکری باشد/

.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش