کانسپت پژو e-Legend معرفی شد +فیلم


کانسپت پژو e-Legend معرفی شد +فیلم

شرکت پژو کانسپت اتومبیل افسانه‌ای و الکترونیکی خود، e-Legend را معرفی کرد. این خودرو از پژو 504 معروف این شرکت الهام گرفته شده است.

کانسپت پژو e-Legend معرفی شد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تنها چند روز به 12 مهر یعنی تاریخ برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس 2018 باقی مانده است و شرکت پژو کانسپت خودروی الکترونیکی جدید خود، e-Legend را به صورت رسمی معرفی کرد. طراحی این خودروی الکتریکی از مدل معروف پژو 504 کوپه الهام گرفته شده است و کمپانی پژو قصد دارد با تولید این خودرو، جلوه قدیمی خودرو را با تکنولوژی روز آراسته کند.

درباره طراحی ظاهری پژو e-Legend می‌توان گفت بر خلاف سایر مدل های مفهومی، طراحی پژو e-Legend بیشتر از سایرین برای بینندگان آشنا به نظر می رسد. رینگ های خودرو از نوع معمول 19 اینچی بوده و در بدنه خودرو آثاری از طراحی های فانتزی دیده نمی شود. ابعاد خودرو به ترتیب 4650 میلیمتر در طول، 1930 میلیمتر در عرض و 1370 میلیمتر در ارتفاع می باشد؛ابعادی عادی و منطقی برای یک کوپه مدرن که بسیاری از خودروسازی‌ها از این ابعاد استفاده می‌کنند.

کانسپت پژو e-Legend معرفی شد +فیلم

همانطور که گفته شد، پژو تلاش کرده است که ظاهر این خودرو را شبیه مدل معروف خود یعنی 504 بسازد در نتیجه نمای جلوی آن شبیه آن است و تنها تفاوت این دو مدل این است که به جای تک‌چراغ از چراغ دوگانه در e-Legend استفاده شده است. هم چنین خطوط طراحی خاصی که نشانه حرکت می باشند، ظاهری مدرن به خودرو بخشیده اند. بخش عمده مواد استفاده شده در طراحی بدنه، پلاستیک و آلومینیوم است.

در داخل خودرو یک صفحه نمایش قرار دارد که پس از ورود مالک به خودرو، به او خوش آمد می گوید و پس از آن می توان اطلاعات مربوط به میزان شارژ باتری و دیگر داده های مورد نیاز را از آن دریافت کرد. همچنین گفتنی است، استفاده ترکیبی از مخمل ابریشمی، چوب و سایر مواد پلاستیکی در کنار نمایشگرهای مختلف مدرن حس ترکیب جالبی از دنیای مدرن ظهور کرده در عصر تکنولوژی را رقم زده است.

با توجه به قوانین گسترده ایمنی و سختگیرانه‌تر شدن آنها، استفاده از ضربه‌گیر در خودروهای آینده در حال گسترش است و طول کاپوت ها نیز بیشتر می‌شود، چرا که بدنه خودرو باید توانایی زیادی برای جذب شوک‌های ناشی از تصادفات از روبرو را داشته باشد. بنا بر گفته‌های ژیل ویدال، مدیر طراحی خودروهای پژو، این اصول در پژو e-Legend رعایت شده است. پژو e-Legend هم‌اکنون می‌تواند به عنوان یک خودرو در اروپا عرضه شود و مجوزهای لازم برای تردد در خیابان‌ها را کسب کند، اما مطابق گفته‌های مدیران پژو، با توجه به تمایل اروپایی‌ها به خرید خودروهای کوپه کوچک، فعلا عرضه انبوه این مدل در برنامه‌های این شرکت جایی ندارد.

کانسپت پژو e-Legend معرفی شد +فیلم

e-Legend از نظر فنی، توسط یک پیشرانه الکتریکی 456 اسب بخاری قدرت می‌گیرد. با توجه به گشتاور قابل توجه 800 نیوتون متری، شتاب صفر تا صدی در حدود 4 ثانیه برای این خودرو محتمل خواهد بود. برای تامین انرژی این موتور الکتریکی نیز از یک باتری صد کیلووات ساعتی استفاده می‌شود. قوای الکتریکی این خودرو مطابق چرخه WLTP کار می کند و محدوده برد پژو e-Legend حدود 600 کیلومتر خواهد بود. اما نوآوری‌های این خودرو تنها به ظاهر و پیشرانه آن ختم نمی‌شوند. پژو با ارائه این مدل مفهومی، سعی دارد وارد بازار خودروهای خودران شود و با گوگل و اپل رقابت کند.

پژو e-Legend می‌تواند در دو سطح به صورت خودکار رانندگی کند، در سطح نخست این خودرو کارکردی همانند سیستم‌های خودران فعلی دارد و با ارایه اطلاعاتی در حین رانندگی، به سرنشین کمک می‌کند تا کنترل بهتری بر خودرو داشته باشد. در سطح دوم، کنترل خودرو کاملا خود مختار بوده و فرمان به سمت داخل داشبورد جمع می شود، از سوی دیگر، صندلی‌ها نیز عقب می‌روند تا فضای بهتری برای سرنشینان فراهم شود.

کانسپت پژو e-Legend معرفی شد +فیلم

گفتنی است، این پروژه نخستین گام از توسعه خودروهای خودران تمام الکتریکی پژو تا سال 2025 خواهد بود.

در ادامه می‌توانید تیزر رسمی منتشر شده کانسپت پژو e-Legend را مشاهده کنید و جلوه یک خودروی کلاسیک را در دنیای مدرن درک کنید.

بیشتر بخوانید: کانسپت پژو e-Legend معرفی شد +فیلم

انتهای پیام/

کانسپت جدید e-Legend، خودروی الکترونیکی جدید پژو معرفی شد +فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا