امروز چه خبر بود؟ از ادامه ی کاهش قیمت ها و رای لاهه به نفع ایران تا اختلاف نظر شورای نگهبان و مجلس در لایحه ی مبارزه با قاچاق کالا


امروز چه خبر بود؟ از ادامه ی کاهش قیمت ها و رای لاهه به نفع ایران تا اختلاف نظر شورای نگهبان و مجلس در لایحه ی مبارزه با قاچاق کالا

شفقنا- خبرهای امروز از ادامه ی روند کاهش نرخ دلار و رای دیوان لاهه به نفع ایران تا انتقادها درباره نحوه رای گیری لایحه مبارزه با قاچاق کالا در مجلس و تلاطم بازار در واکنش به نوسانات قیمت ارز. خلاصه ی اخبار امروز را در ادامه می خوانید: پیروزی بزرگ حقوقی ایران بر آمریکا/ دادگاه لاهه به نفع ایران رای […]

امروز چه خبر بود؟ از ادامه ی کاهش قیمت ها و رای لاهه به نفع ایران تا اختلاف نظر شورای نگهبان و مجلس در لایحه ی مبارزه با قاچاق کالا

شفقنا- خبرهای امروز از ادامه ی روند کاهش نرخ دلار و رای دیوان لاهه به نفع ایران تا انتقادها درباره نحوه رای گیری لایحه مبارزه با قاچاق کالا در مجلس و تلاطم بازار در واکنش به نوسانات قیمت ارز.

خلاصه ی اخبار امروز را در ادامه می خوانید:

پیروزی بزرگ حقوقی ایران بر آمریکا/ دادگاه لاهه به نفع ایران رای داد

شفقنا- دیوان بین‌المللی عدالت روند اعلام حکم در مورد شکایت ایران از آمریکا را آغاز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رئیس دیوان بین‌المللی عدالت در آغاز این جلسه تاکید کرد: بر اساس مفاد پیمان مودت ایران و آمریکا، در صورتی که بین طرفین اختلاف نظری وجود داشته باشد و این مناقشه از طریق دیپلماتیک حل نشود، طرفین می‌توانند به دیوان لاهه مراجعه کنند.

با این حال دیوان بین‌المللی عدالت براساس پیمان مودت ۱۹۵۵ میان ایران و آمریکا به نفع جمهوری اسلامی ایران رای داده است. دیوان در رای خود اعلام کرده است: آمریکا بر اساس تعهداتش تحت عنوان پیمان مودت، باید به نحوی مقتضی هر مانع بر آمده از دستور ۸ می ۲۰۱۸ بر صادرات آزاد دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات کشاورزی و قطعات و تجهیزات یدکی هواپیماهای مسافرتی از جمله تعمیرات و گارانتی و بازرسی لازم برای ایمنی هوانوردی را رفع کند.

«کاوانا» برگ برنده ترامپ برای پیروزی جمهوری خواهان می شود؟

شفقنا- تنها ۳۷ روز به انتخابات میان دوره‌ای باقی مانده است و رییس جمهور ترامپ می‌خواهد به همان شیوه‌ای که در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ رفتار می‌کرد، با جنجال، جمهوری‌خواهان را به کنگره آمریکا وارد کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از تایم، ترامپ که شنبه شب در ویرجینیای غربی در جمع هوادارانش، دموکرات‌ها را «حزب جنایت» نامید و سپس به شوخی گفت که «من و کیم جونگ اون، عاشق هم شده‌ایم» خواستار تایید برت کاوانا از سوی دادگاه دیوان عالی کشور شد.

ترامپ خطاب به جمعیت با اشاره به تلاش دموکرات‌ها برای جلوگیری از نامزدی کاوانا پس از اتهام تعرض جنسی یک استاد زن دانشگاه در زمان نوجوانی این خانم، گفت: «ما این گروه بسیار وحشتناک و تندروی دموکرات‌ها را می‌بینیم. شما می‌بینید که چه اتفاقی اکنون در حال وقوع است. شما این پستی‌ها و وحشت‌ها را می‌بینید. آنها اهمیتی نمی‌دهند که به چه کسی آسیب می‌زنند و برای رسیدن به قدرت چه کسانی را زیر پا می‌گذراند.»

انتقاد شدیدآیت الله مکارم شیرازی از احکام دستگاه قضایی/ چرا زندانها را پر و ما را به واسطه این بدنام می کنید؟

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از احکام دستگاه قضایی نسبت به بدهکاران مالی بویژه بدهکاران مهریه به شدت انتقاد کرد و گفت: دستگاه قضایی باید مطابق احکام اسلام باشد چرا برخلاف احکام اسلام عده ای به زندان بروند؟

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حدیثی در نهج الفصاحه گفت: «تفتح أبواب السّماء فی کلّ یوم اثنین و خمیس فیغفر فی ذلک الیوم لکلّ عبد لا یشرک باللّٰه شیئا إلاّ من بینه و بین أخیه شحناء»؛ درهای آسمان در دو روز دوشنبه و پنجشنبه گشوده می شود، در این دو روز هر بنده ای که شرک به خداوند نداشته باشد آمرزیده می شود مگر کسی که بین او و برادر مسلمانش دشمنی باشد.

او افزود: با دقت در منابع اسلامی، آیات و روایات در می یابیم که اسلام در توحید و کفر در شرک خلاصه می شود یعنی توحید جامع بین اعتقادات، صفات و اخلاق است و در مقابل شرک جامع بین انحرافات و صفات ضداخلاقی است.

ترامپ: به پادشاه سعودی گفتم بدون ما دو هفته هم دوام نخواهید آورد

شفقنا- ترامپ تائید کرد به پادشاه عربستان گفته بدون آمریکا دوام نخواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، رییس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه و در اظهاراتی که در چارچوب‌های دیپلماتیک نمی‌گنجد تاکید کرد: من به ملک‌سلمان هشدار دادم که بدون حمایت‌های آمریکا نمی‌تواند دوام بیاورد. ترامپ گفت: من در تماس تلفنی خود با پادشاه عربستان به او تاکید کردم که بدون حمایت‌های ایالات متحده حتی دو هفته هم دوام نخواهید آورد.

ترامپ در جمع هواداران خود و حزب جمهوریخواه در «ساوث‌آون» در ایالت می‌سی‌سی‌پی گفت: ما از عربستان سعودی حفاظت می‌کنیم؛ خب شما می‌توانید بگوئید آنها پولدار هستند؛ البته من پادشاه را دوست دارم؛ شخص ملک سلمان را خیلی دوست دارم؛ اما به او گفتم ببین پادشاه، ما از شما حفاظت می‌کنیم، شما بدون آمریکا دو هفته هم دوام نمی‌آورید، پس باید هزینه‌هایش را هم بپردازید.

نرخ دلار پایین تر خواهد آمد/ دولت نباید در بازار سکه و ارز مداخله کند

شفقنا – عضو کمیسیون انرژی مجلس قیمت دلار را غیرواقعی و ناشی از جو روانی حاکم بر جامه دانست و اظهار کرد: سیاست تنظیم گری از راه حل‌های شکست خورده در اقتصاد کشور است و به هیچ وجه نباید در بازار سکه و ارز مداخله کرد زیرا مداخله در بازار سکه و ارز همواره با شکست مواجه شده است.

علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با نوسان قیمت دلار گفت: بر اساس محاسباتی که اقتصادانان انجام داده بودند قیمت واقعی دلار بین ۷ تا ۸ هزار تومان پیش بینی شده بود لذا این قیمت های گزاف کاملا غیر واقعبینانه و بخشی ناشی از جو روانی حاکم بر جامعه بود.

او در ادامه افزود: نکته بعد این است که آیا دولت‌ها باید سیاست تنظیم گری در بازار سکه و ارز داشه باشند یا نه که به اعتقاد من سیاست تنظیم گری از راه حل‌های شکست خورده در اقتصاد کشور است و به هیچ وجه نباید در بازار سکه و ارز مداخله کرد زیرا مداخله در بازار سکه و ارز همواره با شکست مواجه شده است.

دلار به ۷ یا ۸ هزار تومان می رسد/ سؤمدیریت ها رفع شود آرامش و ثبات به اقتصاد بر می گردد

شفقنا- پس از کاهش ناگهانی قیمت دلار در بازارهای ایرانی، برخی کارشناسان دلایل زیادی را در این خصوص عنوان کردند از جمله افزایش مناسبات بین المللی ایران و اروپا، احتمال تصویب لایحه مبارزه با پولشویی در مجلس، تصمیمات ارزی دولت، حکم اعدام برای سطان سکه و بازداشت برخی دلالان ارزی در ترکیه از جمله این دلایل عنوان شد.

یک اقتصاددان پیش بینی کرد: من تصور می‌کنم که این افت قیمت، نرخ ارز را تا مرز ۷ یا ۸ هزار تومان پیش خواهد برد و نرخ ارز را در همین پایه ثابت خواهد کرد.

میرزایی: دستگاه‌های امنیتی اگر به دنبال نفوذ هستند، باید تمرکزی روی مشهد داشته باشند

شفقنا- یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستگاه‌های امنیتی اگر به دنبال این هستند که بدانند نفوذ چگونه صورت می‌گیرد؟ و اشکال نفوذ چگونه است؟ و با نفوذ چه اهدافی دنبال می‌شود؟ باید تمرکزی روی مشهد داشته باشند، شاید به سر نخ‌های خوبی برسند.

جلال میرزایی، در بیان ارزیابی خود از کاهش آنی نرخ ارز در بازار گفت: هم افزایش غیر مترقبه نرخ ارز و هم این کاهش تحت تاثیر عوامل روانی بوده است. قیمت ارز، دلار و یورو این نیست که الان وجود دارد بلکه خیلی‌ها معتقدند با توجه به وضعیت اقتصادی، ارزش دلار بین ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان و ارزش یورو هم هزار و پانصد یا دوهزار تومان بالاتر از دلار بوده و بقیه آن حباب است.

وی تاکید کرد: منتهی خیلی جالب است که پیش از این اصلا سابقه نداشته که به صورت آنلاین ساعت ۶ و ۷ بعدازظهر یا ۱۱ و ۱۲ شب بخواهند قیمت اعلام کنند لذا معلوم است که این یک عملیات روانی حساب شده است. در این دو روز گذشته در داخل کشور در برخی سایت‌ها که خودشان پیش از این به این موضوع دامن می‌زدند در یک حرکت هماهنگ با یک عملیات روانی توانستند قیمت را مقداری پایین آورند اما اگر اقدامات عملی در کنار این عملیات روانی وجود نداشته باشد به نظرم ناپایداری‌هایی خواهیم داشت.

شورای نگهبان خواستار توقف بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا در مجلس شد

شفقنا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان خواستار توقف بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا در مجلس شده و اعلام کرده که باید نظر قوه قضاییه در این لایحه اعمال و سپس در مجلس بررسی شود و گرنه مصوبات مجلس در شورای نگهبان رد می شود.

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در هنگام بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در جلسه سران قوا روز گذشته در خصوص این لایحه صحبت کردیم طبق قانون باید ابتدا قوه قضاییه این لایحه را به دولت ارائه می‌داد اما دولت بدون این که نظر قوه قضاییه را بگیرد این لایحه را به مجلس ارائه داد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان ایراد قانون اساسی به این مصوبات ما خواهد گرفت حتی اگر این لایحه در مجلس تصویب شود اعلام می‌کند که این لایحه از طریق قانونی ارائه نشده و رد خواهد شد.

اتهام جدید فیسبوک؛ کمک به برده‌داری جنسی

شفقنا- شبکه اجتماعی فیسبوک به آسان کردن راه‌های قاچاق زنان و سکس اجباری متهم شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، یک زن آمریکایی از تگزاس، فیسبوک را متهم کرده با در اختیار گذاشتن امکانات خود باعث شده او مورد تجاوز قرار گرفته و به صورت برده جنسی فروخته شود. این زن می‌گوید یک قواد- دلال محبت- از طریق فیسبوک و در پوشش یک دوست با او ارتباط گرفته و نهایتاً کار به تجاوز و در اختیار گذاشتن او به دیگران بعنوان یک برده جنسی رسیده است.

این زن که در ۱۵ سالگی برای سکس قاچاق شده، فیسبوک را متهم کرده جلوی روند کثیف فریب دختران و زنان جوان از طریق این شبکه اجتماعی را نگرفته و زمینه را برای جرائمی اینگونه، مهیا کرده است. فیسبوک هنوز به این شکایت پاسخ نداده است.

آمریکا هشدار داد: رفتار ظالمانه ایران را تحمل نخواهیم کرد

شفقنا- شورای امنیت ملی کاخ سفید در پیامی توئیتری به ایران هشدار داد رفتارهای ظالمانه از سوی تهران را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که فرانسه وزارت اطلاعات ایران را به دست داشتن در تلاش نافرجام برای بمب گذاری در تجمع گروه مخالفان حکومت ایران در پاریس(گروهک منافقین) متهم ساخته و در ادامه فشارهای ایالات متحده علیه تهران، شورای امنیت ملی کاخ سفید طی پیامی توئیتری هشدار داد: فرانسه واکنشی قوی به تلاش ناکام طرح تروریستی ایران در پاریس نشان داد . تهران باید بداند این رفتار ظالمانه تحمل نخواهد شد .

جهانگیری: کاهش قیمت ها ادامه دارد

شفقنا- معاون اول رییس جمهور در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی از ادامه کاهش قیمت ارز خبر داد.

شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان، با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهوری گفت: آقای جهانگیری در این نشست بحث‌های مختلفی را مطرح کرد و از دستاوردهای خوب جلسه سران قوا و همچنین ذخائر استراتژیک ارزی کشور خبرهای خوشی به مجلس شورای اسلامی داد.

وی افزود: معاون اول رییس جمهور همچنین در این جلسه گفت که کاهش قیمت ارز ادامه دارد. ایشان همچنین از مجلس شورای اسلامی خواست در رابطه با تفکیک وزارتخانه‌ها با دولت همکاری کند.

ممنوعیت خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ ها

شفقنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرضه و فروش ارز خارج از واحدهای مجاز تعیین شده توسط دولت به وسیله اشخاص و واحدهای صنفی را ممنوع کرد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با حذف ماده ۲۳ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، بانک مرکزی را موظف کردند برای پیشگیری و کنترل بازار مبادلات غیرمجاز ارز اقدامات زیر را به عمل آورد:

الف- تعیین و اعلام میزان ارز قابل نگهداری و مبادله در داخل کشور، همراه مسافر، همراه رانندگان عبوری و مواردی از این قبیل

ب- ایجاد سامانه اطلاعات مالی صرافی‌ها و رصد و ارزیابی فعالیت آنها …

نیویورک‌تایمز فرار مالیاتی ترامپ را افشا کرد

شفقنا- تحقیقات نیویورک تایمز نشان می‌دهد که ترامپ و خانواده در چندین فقره فرار مالیاتی گسترده دست داشته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیویورک تایمز فاش کرده ترامپ با همکاری خواهران و برادران خود به والدین خود برای مخفی کردن میلیون‌ها دلار دارایی کمک کرده و از این راه پول کلانی به جیب زده‌اند. براین اساس، ترامپ توانسته از املاک پدرش مبلغ ۴۱۳ میلیون دلار کسب کند که هیچ مالیاتی هم بابت آن پرداخت نشده است. ترامپ و برادرانش با درست کردن شراکت‌های صوری به ماموران مالیاتی اینگونه القاء کرده‌اند که میلیون‌ها دلار هدیه از پدر خود دریافت کرده‌اند. کاخ سفید همه این اتهامات را رد کرده و آنها را جعلی خوانده است.

امکان انتقال پایتخت وجود ندارد

شفقنا- دبیر شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: به استناد دیدگاه کارشناسی و بررسی ظرفیت‌های موجود به این جمع بندی رسیدیم که امکان انتقال پایتخت به مکان دیگری عملی نیست.

«محمد سعید ایزدی» در نشست هم‌اندیشی ساماندهی یا انتقال پایتخت تاکید کرد: همانطور که در قانون نیز به صراحت آمده است، ما اکنون به دنبال ساماندهی پایتخت هستیم.
به گفته وی، در اجرای قانون امکان سنجی و انتقال پایتخت کارگروهی با عنوان شورای ساماندهی پایتخت به ریاست معاون اول رئیس جمهوری، تشکیل شده و قرار است نتیجه مطالعاتی که تاکنون در این زمینه انجام شده، با برسی مجدد به این شورا ارسال شود تا درباره انتقال یا ساماندهی پایتخت تصمیم گیری کند.
وی تصریح کرد: جمع‌بندی های سه گانه‌ای که در دوره های مختلف انجام شده نشان می دهد که با توجه به وضعیت کنونی، امکان انتقال پایتخت حتی انتقال مراکز سیاسی پایتخت هم وجود ندارد.

ظریف: استفاده بیش از حد از قدرت دلار، باعث کاهش نقش آن شده است

شفقنا- وزیر امور خارجه ایران، روند استفاده آمریکا از تحریم ها را عاملی برای کاهش استفاده از دلار در تجارت های دوجانبه دانست و گفت: این رفتار آمریکا باعث از دست رفتن قدرت دلار در نظام مالی بین المللی شده است.

محمد جواد ظریف عصر سه شنبه در نشست چند جانبه گرایی و برجام که در سازمان ملل متحد برگزار شد، با اشاره به فشارهای متعددی که از آغاز انقلاب اسلامی وارد شده بود، افزود: ما از ابتدا این فشارهای را تحمل کردیم اما هیچ گاه تهدید را تحمل نخواهیم کرد و به آن پاسخ منفی می دهیم.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا کنون فشارها هیچ گاه متوقف نشده است و اینکه فشارها ما را به میز مذاکره کشاند، درست نیست.

دانشمندان آمریکایی و انگلیسی برنده نوبل شیمی شدند

شفقنا- ۳ دانشمند از آمریکا و انگلیس برنده جایزه نوبل در رشته شیمی شدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، کمیته نوبل اعلام کرد فرانسیس آرنولد و جرج اسمیت از آمریکا و همچنین گریگوری وینتر از انگلستان مشترکاً نوبل شیمی را به دست آورده‌اند. این سه به دلیل تحقیقات در مورد تولید آنزیم‌هایی در حوزه شیمیایی و دارو این جایزه را کسب کرده‌اند.

روحانی: تهمت و دروغ است که بگویند دولت می‌خواهد از بالا رفتن دلار ریال به دست بیاورد/ مردم نباید دنبال خرید و فروش‌های ریسک‌دار نباشند/ با آمران و طراحان تروریست ها نیز برخورد خواهیم کرد

شفقنا- رییس‌ جمهور با بیان اینکه آمریکا در اقداماتی که از دیماه سال گذشته تا به امروز علیه ایران شروع کرده، قطعاً از لحاظ سیاسی شکست بزرگی را متحمل شده است، تاکید کرد: آمریکا امروز در دنیا منزوی است و کسی شیوه‌های آمریکایی‌ها را نپذیرفته و قبول نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، با بیان اینکه در این ایام در صحنه سیاست خارجی و دیپلماسی، امنیت داخلی و منطقه‌ای، موفقیت‌هایی داشته‌ایم، اظهارداشت: امروز افکار عمومی جهان طرفدار ایران است و حتی در داخل آمریکا بسیاری از سیاستمداران و مردم ایران را در مسیر حق دانسته و اقدامات دولت آمریکا را نمی‌پسندند.

ظریف: حکم دادگاه لاهه شکستی برای آمریکاست

شفقنا- وزیر امورخارجه کشورمان حکم دادگاه لاهه به نفع ایران را شکستی برای آمریکای معتاد به تحریم توصیف کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در توئیتر خود نوشت: دادگاه عالی سازمان ملل حکم داد که آمریکا باید به تعهداتی که با وضع مجدد تحریم‌ها علیه مردم ایران هنگام خروج از برجام نقض کرده است، پایبند باشد. شکستی دیگر برای آمریکای معتاد به تحریم و یک پیروزی برای قانون. لازم است که جامعه بین‌الملل به‌طور متحد با یک‌جانبه‌گرایی مخرب آمریکا مقابله کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) در پی شکایت ایران از آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن با وضع مجدد تحریم‌های ضد ایرانی‌اش پیمان مودت ۱۹۵۵ را نقض کرده است، روز چهارشنبه با اجماع آراء به نفع ایران رای داد و حکم کرد، آمریکا باید تحریم‌هایی که حوزه بشردوستانه شامل، تامین دارو و درمان، تجهیزات کشاورزی و حمل و نقل هوایی را لغو کند.

نتانیاهو: کمک نظامی آمریکا به اسراییل در برابر خصومت ایران است

شفقنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی کمک‌های مالی سخاوتمندانه آمریکا به این رژیم را به خاطر دشمنی‌های ایران دانست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از راشاتودی، بنیامین نتانیاهو از رکوردشکنی کمک نظامی آمریکا به اسراییل ابراز خرسندی کرد و گفت: کمک‌های نظامی ایالات متحده به کشور یهود از اساسی‌ترین اجزای رابطه دو کشور است؛ اسراییل و جهان با تهدید مشترکی به نام خصومت ایران مواجه هستند و کمک نظامی آمریکا به اسراییل نیز به خاطر حق دفاع ما از خودمان است.

آمریکا با اعطای ۳۸ میلیارد کمک بلاعوض نظامی به اسراییل رکورد این کمک‌ها را شکست. این درحالی است که آمریکا ۳۶۰ میلیون دلار کمک به آوارگان فلسطینی را قطع کرده است.

رویترز: عربستان و روسیه به آمریکا اطلاع دادند که تولید نفت خود را افزایش خواهند داد

شفقنا- یک منبع آگاه اعلام کرده روسیه و عربستان به یک توافق محرمانه برای افزایش تولید نفت خود دست یافته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، یک منبع آگاه به موضوع فاش کرده روسیه و عربستان در ماه سپتامبر برای افزایش تولید به یک توافق داخلی دست یافته‌اند. آنها به آمریکا هم خبر داده‌اند که قصد دارند تولید نفت خود را افزایش دهند. این نشان می‌دهد که مسکو و ریاض در راستای اهداف آمریکا برای تحت فشار گذاشتن ایران و جبران کاهش تولید نفت این کشور، بدون هماهنگی قبلی با دیگر اعضای اوپک قصد افزایش تولید دارند. وزیران انرژی عربستان و روسیه توافق کرده‌اند برای کاهش قیمت نفت تا بشکه‌ای ۸۰ دلار، از ماه دسامبر تولید نفت خود را افزایش دهند.

این منبع آگاه فاش کرده که روسیه و عربستان قصد دارند طوری تولید نفت خود را افزایش دهند گویی که این اقدامشان به خواست آمریکا نبوده است. براین اساس، عربستان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار و روسیه هم ۲۰۰ هزار بشکه نفت اضافی تولید خواهند کرد تا کمبود تولید نفت ایران جبران شود. ایران و برخی اعضای اوپک مخالف این اقدام مسکو و ریاض هستند. تهران نیز ماه گذشته روسیه و عربستان را به گروگانگیری در بازار نفت متهم کرده بود.

انتقاد سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره نحوه رای گیری لایحه مبارزه با قاچاق کالا/ اینکه لایحه دوباره به کمیسیون باز گردد برای حیثیت پارلمان خوب نیست

شفقنا – در جلسه علنی صبح امروز( چهارشنبه ۱۱ مهر) و در جریان رسیدگی به لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از بررسی ۲۳ ماده از این لایحه برای ارجاع ادامه بررسی این لایحه در صحن علنی امروز رای گیری انجام شد و در نهایت نمایندگان برای اعمال نظر قوه قضاییه ادامه بررسی این لایحه را به کمیسیون اقتصادی واگذار کردند.

این رأی گیری در حالی انجام شد که علی لاریجانی صبح امروز عنوان کرده بود «شورای نگهبان مخالف خواستار توقف بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا در مجلس شده و اعلام کرده که باید نظر قوه قضاییه در این لایحه اعمال و سپس در مجلس بررسی شود در غیراینصورت مصوبات مجلس در شورای نگهبان رد می شود» و نهایتا نمایندگان به این پیشنهاد رئیس مجلس رأی منفی دادند.

در ادامه و پس از اخطار قانون اساسی جهانبخش محبی نیا در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس نسبت به وارد دانستن اخطار محبی نیا به علی مطهری رئیس جلسه اعتراض کرد. حاجی دلیگانی اعتقاد داشت که این موضوع در نشست صبح یکبار مورد رأی گیری و بررسی قرار گرفته و نمایندگان با آن مخالفت کرده اند، لذا رأی گیری مجدد آن مغایر آیین نامه داخلی مجلس است.

شفقنا- رییس دفتر رییس جمهوری گفت: قیمت ارز اصلا این ارقام نیست و معتقدیم نرخ ارز از هفت هزار و ۵۰۰ تومان ارائه شده در سامانه نیما هم کمتر است.

«محمود واعظی» امروز – چهارشنبه- پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دولت تلاش بسیاری انجام داد تا بازار ارز و کالا ساماندهی شود.
وی ادامه داد: با توجه به اختیارات بسیار خوبی که در جلسه شورای عالی اقتصادی سران قوا به بانک مرکزی داده شد و همکاری دستگاه های دیگر و سیاست های بانک مرکزی در تسهیل واردات اسکناس و طلا به کشور شاهد تاثیر بر بازار ازار هستیم و امیدواریم تلاش بازار ادامه یابد.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: امیدواریم این اتفاق که دلال ها بخواهند یک روز از مردم ارز خریداری کنند و روز دیگر بفروشند یا آن را نگه دارند، دیگر تکرار نشود و صرفا بر اساس عرضه و تقاضا پیش برویم.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی