ترجمه صحیفه سجادیه به 30 زبان/امام سجاد شخصیتی جهانی و فرا ادیانی است


ترجمه صحیفه سجادیه به 30 زبان/امام سجاد شخصیتی جهانی و فرا ادیانی است

معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه امام سجاد(ع) شخصیتی جهانی و فرا ادیانی است، گفت: هم اکنون صحیفه سجادیه به 30 زبان دنیا ترجمه شده است و باید تلاش شود تا به زبان های بیشتری ترجمه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد سالار در پنل علمی هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ضمن تسلیت ایام شهادت امام سجاد(ع)، عنوان کرد: امروز علاوه بر شهر بندرعباس و استان های مختلف ایران اسلامی، ویژه برنامه های بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) در 26 کشور جهان در حال برگزاری است.

وی با اذعان به اینکه در رابطه با معرفی شخصیت و سیره امام سجاد(ع) کوتاهی کرده ایم، افزود: اگرچه اخیرا حرکت بسیار ارزنده ای به نام کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از هرمزگان استارت خورده و بخش های زیادی از کشور و برخی از کشورهای دنیا را درنوردیده است اما باید بیش از این در داخل و خارج از کشور در رابطه با تبیین سیره و سبک زندگی امام سجاد(ع) کار شود.

حجت الاسلام و المسلمین سالار با اشاره به اینکه تا کنون صحیفه سجادیه به 30 زبان دنیا ترجمه شده است، اظهار کرد: آخرین ترجمه آن سال گذشته به زبان ارمنی بود.

وی با ذکر این نکته که صحیفه سجادیه به زبان های اسپانیولی که بیش از 600 میلیون مخاطب دارد و همچنین زبان انگلیسی ترجمه و چاپ شده است، تصریح کرد: هنوز بسیاری از افراد در کشور خودمان امام سجاد(ع) را با لقب بیمار می شناسند.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: شخصیت امام سجاد(ع) دارای ابعاد مختلف توحیدی، سیاسی، اجتماعی، عرفانی، اخلاقی و ... است که باید کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به مرور زمان به همه آن ابعاد بپردازد.

وی ابراز امیدواری کرد که پژوهشگران و محققین در رابطه با سیره امام سجاد(ع) بیش از پیش تحقیق کنند تا این چهره مهجور را آن گونه که هست به مردم کشورمان و به جهانیان معرفی کنند.

سالار، پاسداری و حفاظت از پیام عاشورایی سالار شهیدان از طریق گریه مداوم بر مصائب اباعبدالله(ع) را از اقدامات امام سجاد(ع) ذکر کرد و گفت: امام سجاد(ع) احیاگر دین در عصر خفقان حکومت جور امویان بود.

وی از برخورد با عالمان دربر و حاکمان جور، مقابله با انحرافات، تربیت شاگرد و کادرسازی، نشر احکام دینی و آثار تربیتی و اخلاقی به عنوان برخی از تلاش های سیدالساجدین نام برد و بیان کرد: مسعودی از مورخین نقل می کند:«امام سجاد(ع) با توجه به خفقان حکومت ظلم و جور، امر امامت را به صورت مخفی و با تقیه بر عهده داشتند.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مهجوریت صحیفه سجادیه در حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی، پیشنهاد داد: صحیفه سجادیه و رساله الحقوق به عنوان موضوعات پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ها و به عنوان واحد درسی در حوزه ها تدریس شود.

وی در خاتمه با اشاره به جایگاه بسیار رفیع علمی امام سجاد(ع) عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم از نظر علمی پیرو آن حضرت باشیم.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»