مرگ سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در جهان بر اثر تصادف رانندگی/ 32 میلیون ایرانی گواهینامه گرفتند


مرگ سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در جهان بر اثر تصادف رانندگی/ 32 میلیون ایرانی گواهینامه گرفتند

سردار مهری گفت: سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در جهان بر اثر تصادفات رانندگی کشته می‌شوند.

مرگ سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در جهان بر اثر تصادف رانندگی/ 32 میلیون ایرانی گواهینامه گرفتند

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در پایان دومین مراسم یادبود قربانیان سوانج جاده‌ای که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در جهان در حوادث رانندگی کشته و بیش از ۵۵ میلیون نفر نیز مجروح می‌شوند، به همین دلیل سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ را دهه اقدام برای ایمنی نامگذاری کردند.

وی افزود: در جهت افزایش ایمنی در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در کشور از سوی سازمان‌های مختلف از جمله هلال احمر، اورژانس کشور، راهداری، بیمه‌ها، امداد خودرو و غیره صورت گرفته است.

سردار مهری با اشاره به آمار جانباختگان در سال ۸۴ تصریح کرد: در سال ۸۴، ۲۷ هزار و ۷۰۰ جان باخته داشتیم که در پایان سال گذشته این رقم به ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد خودرو‌ها از سال ۸۴ تاکنون گفت: تعداد خودروها، موتورسیکلت‌ها و کاربران راننده افزایش پیدا کرده است. در سال ۸۴، ۷.۵ میلیون دستگاه خودرو داشتیم و اکنون بیش از ۲۲ میلیون خودرو داریم، همچنین ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت داریم که در سال ۸۴ این عدد حدود ۴ میلیون دستگاه بود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سالانه بین ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون نفر گواهینامه می‌گیرند، تصریح کرد: تعداد افرادی که گواهینامه گرفتند از مرز ۳۲ میلیون نفر گذشته است و این آمار نماینگر این است که استفاده از وسایل نقلیه روز به روز در کشور ما افزایش پیدا می‌کند، همچنین بیش از ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه شماره گذاری جدید می‌شوند.

سردار مهری اضافه کرد: از سال ۸۴ تا اول شهریور ماه سال جاری، حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کشته و مجروح شدند، همچنین از سال ۸۴ تا مرداد ماه سال جاری ۲۷۷ هزار و ۴۵۲ نفر در حوادث رانندگی جان باختند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در ۵ ماه اول سال جاری، ۴۵ نفر و نیم کشته و در ۴ ماه نخست سال ۹۷ روزانه، ۹۹۴ نفر مصدوم شدند که عمدتا حدود ۵۰ درصد این افراد در صحنه‌ تصادف کشته می‌شوند و بین ۶ تا ۷ درصد نیز در مسیر انتقال به بیمارستان و بقیه هم در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند که این موضوع نیازمند توجه است.

سردار مهری بیان کرد: ما در این پویش ملی به دنبال این هستیم که رفتارهای رانندگی شهروندان اصلاح و از عجله و شتاب، سرعت‌ها و سبقت‌های غیر مجاز پرهیز شود. اگر رانندگان دقت کنند، وقوع این حوادث کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی جسمانی رانندگان برای رانندگی به ویژه در سفر‌ها و جاده‌های برون شهری، افزود: در سال جاری ۷۵ درصد جانباختگان در خارج از شهر و ۶۶ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها بوده است و این نشان می‌دهد که ۳۰ کیلومتری شهر‌ها منطقه خطر است که راننده باید احتیاط بیشتری کند.

سردار مهری با بیان اینکه عابران پیاده نیز باید قوانین را رعایت کنند، گفت: در همین ۵ ماه اخیر، ۱۹ درصد از کسانی که جان باختند عابران پیاده و ۲۴ درصد هم موتورسواران بودند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی