فرهنگ سیاسی کشور از قم تغذیه می‌شود


فرهنگ سیاسی کشور از قم تغذیه می‌شود

‌وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ سیاسی کشور از قم تغذیه می‌شود، گفت: نمی توان نقش قم را در ایجاد پایه های نظام جمهوری اسلامی نادیده گرفت.

‌به گزارش‌ ایسنا‌، سید عباس صالحی صبح امروز در آئین امضای تفاهم نامه فرهنگی بین استانداری قم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن امام جواد(ع) استانداری قم گفت: قم خاستگاه انقلاب و پایگاه نظام و شهری علمی و دینی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قم دارای ویژگی های خاصی است و بارگاه حضرت معصومه(س) در این شهر قرار دارد و در طول یک صد سال اخیر تاکنون به قطب اصلی حوزه های علمیه شیعه در جهان تبدیل شده است.

صالحی اظهار کرد: ظرفیت های بالنده دینی،حوزوی، فرهنگی و علمی در قم اهمیت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله در حوزه فرهنگ را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: قم حتی به عنوان یک شهر دانشگاهی نیز شناخته می‌شود و این مزیتهای زیادی برای بهبود زندگی شهروندی در قم در بردارد همچنین در این شهر کتابخانه‌های متعددی فعال است که در حوزه فرهنگ به قم غنا می بخشد و در جهان بی نظیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با چنین پشتوانه های فرهنگی در قم باید خروجی های فعالی بین حوزه علم و فرهنگ در قم ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری متناسب با استانداردها باید برنامه ریزی شود، از طرفی سهم قم در سرانه فرهنگی و هنری باید افزایش یابد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا