163 اثر به جشنواره قصه گویی خراسان شمالی رسید


163 اثر به جشنواره قصه گویی خراسان شمالی رسید

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: تا کنون 163 اثر به دبیرخانه جشنواره قصه گویی استان رسیده است.

به گزارش ایرنا، منیر صادقی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از این تعداد 87 اثر در بخش سنتی و 76 اثر در بخش 90 ثانیه ای به دبیرخانه مرحله استانی جشنواره قصه گویی ارسال شده است.
وی افزود: مهلت ارسال آثار به بخش سنتی پایان یافته اما قصه گویان می توانند آثار خود در بخش 90 ثانیه ای را تا نیمه مهرماه ارسال کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی اظهار داشت: برترین های این جشنواره به مرحله منطقه ای و پس از آن به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون قصه گویان به 2 شیوه سنتی و خلاق با استفاده از ابزار، امکانات دیداری و شنیداری برای حضور در بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی کشور رقابت می کنند.
صادقی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه هفته ملی کودک از 14 مهرماه جاری گفت: همزمان با هفته ملی کودک، نمایشگاهی با برنامه های مختلف در محل دهکده مقاومت بسیج در مرکز استان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: تا کنون برای این نمایشگاه 16 غرفه منظور شده است و در آن، دستگاه های مختلف برنامه های خود مربوط به حوزه کودک و نوجوان را در زمینه های بهداشتی، فرهنگی، هنری و اجتماعی ارائه خواهند کرد.
صادقی افزود: کودکان زیر حمایت بهزیستی هم توانمندی های خود را در غرفه ای از این نمایشگاه به نمایش می گذارند.
وی خاطرنشان کرد: اهدای کوله پشتی و بسته های فرهنگی به 2 هزار کودک در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهری، اهدای کتاب به کودکان روستایی و عشایری و دیدار از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست از دیگر برنامه های هفته ملی کودک است.
وی گفت: اکنون هشت هزار و 564 کودک و نوجوانان در مراکز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عضو هستند که البته این درصد کمی از کودکان جامعه را شامل می شود.
صادقی اظهار داشت: پیش از این بسترها و فضای فیزیکی برای ارائه خدمات برای کودکان به خوبی فراهم نبود از این رو در این زمینه دچار محدودیت بوده ایم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: بیش از 96 هزار جلد کتاب در مراکز ما وجود دارد و کودکان استان در نیمه نخست امسال بیش از 24 هزار و 500 جلد کتاب به امانت برده اند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در هفت مرکز ثابت در پنج شهرستان، پنج مرکز سیار روستایی و 2 مرکز سیار شهری به کودکان خدمات رسانی دارد.
برنامه های هفته ملی کودک از 14 مهر ماه جاری آغاز می شود و تا بیستم مهر ادامه دارد.
7185/5132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس