افزایش غیر منتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته


افزایش غیر منتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته

سایت طلا : اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود از افزایش 8 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته خبر داده است.

به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: میزان ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته با بیشترین رشد از مارس 2017 میلادی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش کاهش صادرات و افزایش ذخایر در انبارهای نفتی منطقه کوشینگ واقع در ایالت اوکلاهما مهمترین عوامل رشد فزاینده ذخایر نفت خام آمریکا در این مدت بوده است.

رشد 8 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 28 سپتامبر برابر بیشتر از پیش بینی های اولیه تحلیلگران بوده است. این در شرایطی است که ذخایر نفت آمریکا طی ماه های اخیر با کاهش متوالی روبرو شده است.

پیش از هفته گذشته، میزان ذخایر نفت خام آمریکا به پایین ترین سطح از فوریه 2015 میلادی رسیده است. ذخایر نفت خام آمریکا اکنون بدون احتساب ذخایر راهبردی به 404 میلیون بشکه رسیده است.

خالص واردات نفت آمریکا طی هفته گذشته با 1.1 میلیون بشکه افزایش روبرو شده است و این در شرایطی است که صادرات در این مدت 913 هزار بشکه در روز کاهش داشته است. طی 4 هفته گذشته میانگین واردات نفت آمریکا به 7.8 میلیون بشکه در روز رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.2 درصد رشد نشان می دهد.

در حالی که آمریکا قصد دارد تحریم های نفتی علیه ایران را از نوامبر مجددا اعمال کند، قیمت جهانی نفت در یک روند صعودی قرار گرفته است.

این گزارش نشان می دهد که میزان ذخایر بنزین آمریکا نیز طی هفته گذشته 459 هزار بشکه کاهش داشته است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که ذخایر بنزین آمریکا با رشد 1.3 میلیون بشکه ای روبرو خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟