فعالیت 20 مجمع حفظ قرآن با نظارت مجمع قاریان استان کرمان


گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ معاون حفظ مجمع قاریان استان کرمان بیان کرد: معاونت حفظ مجمع قاریان از سال 85 فعالیتش را آغاز کرده و در حال حاضر در 20 مجمع مستقل با 30 مربی مشغول تربیت حافظان قرآن کریم است.

فعالیت 20 مجمع حفظ قرآن با نظارت مجمع قاریان استان کرمانبه گزارش ایکنا؛ مجمع قاریان استان کرمان بیش از یک ربع قرن سابقه آموزشی دارد و سه معاونت آموزش اعم از آموزش عالی(صوت و لحن)، آموزش حفظ و آموزش عمومی قرآن و معاونت‌های دیگری از قبیل مالی و اداری و ... دارد.

ایمان اسدی، معاون حفظ مجمع قاریان استان در رابطه با فعالیت‌های این مجمع در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا بیان کرد: معاونت‌های مجمع قاریان استان کرمان از ابتدای کار به‌صورت معاونت نبودند و فعالیت‌شان را در خلال بخش‌های دیگر انجام می‌دادند که معاونت حفظ از سال 85 فعالیتش را آغاز کرد.

اسدی ادامه داد: معاونت حفظ، 20 مجمع مستقل با گروه‌های مختلف سنی در سطح استان دارد. تنها شرط سنی که قرآن‌آموزان این مرکز باید داشته باشند، این است که باید از سه سال به بالا باشند و برای تمام سن‌ها در این مجمع کلاس آموزش قرآن در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: نحوه آموزش قرآن در این گروه‌ها متناسب با سن قرآن‌آموزان متفاوت است به طور مثال در گروه خردسالان یا زیر دبستان سوره‌های کوچک را با خلاقیت، بازی و شعر به کودکان آموزش می‌دهیم. در گروه دبستان، قرآن‌آموزان ابتدا حفظ جزء سی را آغاز می‌کنند و سپس به‌سراغ جزء یک می‌روند و متربیان مقطع متوسطه به بالا نیز می‌توانند در دوره‌های یک تا شش‌سال حافظ کل قرآن شوند. دوره‌های بزرگسال نیز شامل مقطع سنی دبیرستان به بالا هستند که وارد دوره ویژه مجمع که همان حفظ یک‌ساله است، می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز با توجه به بازگشایی مدارس، کلاس‌های آموزشی در این مرکز به عصر موکول شده است تا با درس و مدرسه دانش‌آموزان تداخل نداشته باشد.

معاون حفظ مجمع قاریان استان کرمان گفت: معاونت حفظ از سال 85 تاکنون، 10 دوره تربیت مربی در رشته حفظ برگزار کرده است که حدود 200 مربی در این دوره‌ها تربیت شده‌اند و 20 الی 30 مربی متناسب با برنامه‌های مجمع در این مرکز فعالیت می‌کنند که تا به حال موفق به تربیت بالغ بر 50 حافظ کل از گروه سنی بزرگسال شده‌ایم.

اسدی اظهار کرد: روش‌های جدید آموزشی و استفاده از مربیان باتجربه و بااخلاق در این مجمع سبب شده تا استقبال از کلاس‌های ما بالا باشد، به‌طور مثال در تابستان گذشته بالغ بر 1500 قرآن‌آموز فقط در رشته حفظ این مجمع شرکت کردند. عمده فعالیت‌های ما در این مرکز بر روی جذب کودکان و نوجوانان به قرآن است؛ چراکه اگر فرزندان ما از کودکی با قرآن آشنا شوند، قرآن و دستورات الهی در زندگی‌شان نهادینه می‌شود و در بزرگسالی مشکلات کمتری خواهند داشت.

معاون حفظ مجمع قاریان استان کرمان بیان کرد: این مؤسسه دستاوردهای نیز از قبیل تولید نرم‌افزار قرآنی «معجزه حفظ» با همکاری مؤسسه نور را داشته که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران جزء نرم‌افزارهای برتر معرفی شد. همچنین، نرم‌‌افزار «نغمه‌های آسمانی» و نرم‌افزار «حفاظ» از جمله نرم‌افزارهای کمک‌آموزشی تولید شده در این مرکز بوده است.

یادآور می‌شود، اعتبارات این مرکز نیز از طریق شهریه‌هایی که از متربیان گرفته می‌شود، تأمین می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌ نام و یا دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه شرکت در کلاس‌های این مجمع، می‌توانند با شماره تلفن 03432229192 تماس بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد