سردار سلیمانی: اکسیر غیرت، معنویت و شهامت علاج اصلی کشور است


سردار سلیمانی: اکسیر غیرت، معنویت و شهامت علاج اصلی کشور است

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: یک وقتی آخر جنگ، من خیلی از رزمنده‌ها را می‌دیدم که می‌رفتند از جای کفش بچه‌هایی که بالای سد می‌رفتند در خاکریز، در سنگر، خاک جمع می‌کردند و توشه می‌کردند و خیلی‌ها آن را آوردند.

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: اکسیر غیرت، معنویت و شهامت علاج اصلی خانواده‌ها، ملت، کشور و جوان‌های ماست و به همین دلیل رهبری مهمترین کتاب‌هایی که مورد تفقد قرار می‌دهند کتاب‌های جبهه است.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در حاشیه مراسم آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» در جمع خبرنگاران گفت: وقتی که جنگ سی و سه روزه انجام گرفت، یک خانم مسیحی که خواننده بود، اما زن منصفی بود، از از آنچه در لبنان اتفاق افتاد، خیلی متأثر شد و جمله‌ای گفت که خیلی تکان دهنده بود، وی گفت ما باید عبای سیدحسن نصرالله را بگیریم و پاره‌های آن را به بدن فرزندانمان بزنیم تا آنها غیرت دفاع از مملکت‌شان را پیدا کند.

وی ادامه داد: به نظرم اگر بتوانیم تکه‌های پیراهن آن ۲۳ نفر را پیدا کنیم و گَرد پای آنها یا همین تکه‌های پیراهن آنها را بر بدن فرزندانمان بزنیم و آن غیرت، نشاط و معنویتی که آنها وقت اعزام به جبهه داشتند؛ بسیار خوب است.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: یک وقتی آخر جنگ، من خیلی از رزمنده‌ها را می‌دیدم که می‌رفتند از جای کفش بچه‌هایی که بالای سد می‌رفتند در خاکریز، در سنگر، خاک جمع می‌کردند و توشه می‌کردند و خیلی‌ها آن را آوردند.

سلیمانی اضافه کرد: یک صحنه‌ای همواره در یادم است، زمانی تصمیم گرفتیم در جبهه هر کسی زیر ۱۵ سال است بازگردانیم، نشسته بودم در چادر در سدِ دِز، دیدم فردی کوچک و اهل زابل بود، تیربار روی شانه اش گذاشته، خشاب را دور کمر و گردنش پیچیده است، کلاه آهنی‌‌‌‌اش خیلی بزرگتر از سرش بود و روی چشمانش را پوشانده بود، پوتین نیز بزرگ‌تر از پایش بود و بند آن را دور پایش بسته بود، پیش من آمد و گریه کرد، من متأثر شدم گفتم چرا گریه می‌کنی؟ گفت می‌خواهم با هر کسی که شما می‌گویید مسابقه دهم، هر تپه‌ای که گفتید، می‌روم و تیراندازی می‌کنم؛ دستور دادید مرا برگردانند، من نمی‌خواهم برگردم.

وی افزود: معتقدم اگر گَرد آن افراد را به اکسیر تبدیل کنیم و به ملت و کشور بپاشانیم، تا آن اکسیری که در وجود آنها بود و در زندان‌های بعثی اینگونه خودنمایی کردند و باعث افتخار ابدی ایران شد، به دیگران نیز منتقل شود.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: اکسیر غیرت، معنویت، شهامت، شجاعت و دینداری علاج اصلی خانواده‌ها، ملت کشور و جوان‌های ماست به همین دلیل مقام معظم رهبری به رغم اینکه ولی فقیه است هم عمامه پیغمبر را بر سر دارند و هم چفیه جبهه را بر گردن دارند و مهمترین کتاب‌هایی که مورد تفقد قرار می‌دهند کتاب‌های جبهه است، ایشان می‌خواهند ما را به تجربه موفق واقعی و راستینی که در ملت ما اتفاق افتاده است، توجه دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور