افزایش بهای نفت و تلاش آمریکا برای جایگزین کردن نفت ایران در بازار هند


افزایش بهای نفت و تلاش آمریکا برای جایگزین کردن نفت ایران در بازار هند

اندازه متن Aa (/fa/component/roojanews/frame.html?href=#) Aa (/fa/component/roojanews/frame.html?href=#) بهای جهانی نفت روز جمعه همچنان در حالی افزایش یافت که دو روز پیش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی به بالاترین میزان خود در...

اندازه متن Aa Aa

بهای جهانی نفت روز جمعه همچنان در حالی افزایش یافت که دو روز پیش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی به بالاترین میزان خود در چهار سال گذشته نزدیک شده بود.

کارگزاران مالی پیش‌بینی می‌کنند که بهای نفت با توجه به تحریم نفتی ایران از سوی ایالات‌ متحده که بناست از ماه آینده میلادی آغاز شود به کمبود منابع موجود در بازار و در نهایت افزایش تقاضا خواهد انجامید.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

این در حالی است که هند به عنوان دومین خریدار عمده نفت ایران روز جمعه اعلام کرد با وجود تحریم‌ ایالات متحده همچنان به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

مسئولان دو شرکت بزرگ نفتی هند اعلام کردند که این کشور در ماه نوامبر ۹ میلیون بشکه نفت از ایران خواهد خرید. این درحالی است که واردات نفت هند از ایالات متحده نیز در چهار ماه گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر جان بولتون، مشاور امنیتی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد ایالات متحده برای جایگزین کردن نفت ایران در بازار هند «تلاشی مضاعف» خواهد کرد. جان بولتون گفت: «من و دیگر اعضای دولت با مقامات ارشد هند در این زمینه گفتگو کرده‌ایم.»

واشنگتن از دولت‌های جهان و شرکت‌های نفتی پیوسته خواسته‌ است خرید نفت خام از ایران را همزمان با تحریم‌ نفتی ایالات متحده علیه این کشور در چهارم نوامبر قطع کنند.

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که فروش نفت ایران پس از این تاریخ بیش از ۱ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

شرکت‌های نفتی اروپا ساز و کار جدید تعامل تجاری با ایران را رد کردند

واکنش ایران به توافق پنهانی عربستان و روسیه برای افزایش تولید نفت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟