رأی دادگاه لاهه بار دیگر بدعهدی و بی تعهدی آمریکا را نمایان کرد


رأی دادگاه لاهه بار دیگر بدعهدی و بی تعهدی آمریکا را نمایان کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس با اشاره به اینکه رأی دادگاه لاهه بار دیگر بدعهدی و بی تعهدی آمریکا را نمایان کرد گفت: این رأی ثابت کرد آمریکا نسبت به تعهداتی که خودش می‌دهد هم پایبند نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص حکم دادگاه لاهه گفت: شکایتی را که ایران برای احقاق حقوق خودش به دادگاه لاهه برده بود با پیگیری بسیار خوب دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی ایران و محکومیت آمریکا صادر شد.

رضایی با اشاره به اینکه حکم دادگاه لاهه بار دیگر بدعهدی و بی تعهدی آمریکا را نمایان کرد اظهار کرد: این رأی ثابت کرد آمریکا نسبت به تعهداتی که خودش می‌دهد هم پایبند نیست.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درواقع این حکم سندی دیگر از جرم‌های آمریکا را در تاریخ به ثبت رساند.

وی با اشاره به اینکه صدور این حکم نشان داد روابط بین‌المللی کشور بهبودیافته است ادامه داد: می‌توان با تلاش و پیگیری در مراکز بین‌المللی از حقوق ملت دفاع کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس بیان کرد: دادگاه لاهه یکی از دادگاه‌های معتبر جهانی است که وقتی حکمی را صادر می‌کند همه ملزم به اجرا و تبعیت از آن هستند.

رضایی اضافه کرد: البته آمریکایی‌ها بعد از صدور این حکم شروع به پرخاشگری کردند، این موضوع بیانگر این است وقتی حکمی به ضررشان باشد با گردن‌کلفتی مقابله می‌کنند و این اثر سوئی بر چهره آمریکا خواهد گذاشت.

وی بابیان اینکه ممکن است آمریکاها با گردن‌کلفتی و زورگویی اجازه ندهند این رأی اجرا شود افزود: همین‌که ایران توانسته یک محکومیت علیه آمریکا به دست بیاورد این خودش یک نقطه قوت است ما با استناد به همین قوانین و محکومیت‌ها و اسناد تاریخی می‌توانیم حقوق ملت را زنده نگه داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس در خصوص تأثیر رأی دادگاه لاهه بر اقتصاد و سیاست ایران گفت: این رأی تأثیر چندانی بر سیاست‌های ایران ندارد چراکه کشور چارچوب‌ها و قوانین خود را داشته و طبق آن‌ها عمل می‌کند که این قوانین بر پایه احکام اسلامی و منافع ملی و حکمت و مصلحت عزت جمهوری اسلامی ایران تصویب‌شده و اصول ثابتی را نیز دارد با این تغییرات و رفتارها قطعاً وضعیت جدیدی اتفاق نخواهد افتاد ما طبق روال گذشته به مسیر خود پرقدرت ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها دشمنی خودشان را دارند و آنچه در توان دارند علیه تخریب ایران به کار گرفته و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند اما ما همان مقاومتی که اکنون داریم و برنامه‌ریزی اقتصادی خود را ادامه داده و راه عزت و حکمت را پیش‌گرفته و این راه را ادامه می‌دهیم

دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی درخواست قرار موقت ایران، آمریکا را به رفع تحریم‌های اقلام انسان دوستانه، دارویی، کشاورزی و هوانوردی ملزم کرد و از طرفین خواست از اقدامی که مناقشه را تشدید کند، خودداری کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 378 قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن