پاکسازی «ورکانه»+عکس


پاکسازی «ورکانه»+عکس

به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان و با همکاری اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان طرح پاکسازی محوطه روستای هدف گردشگری «ورکانه» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پاکسازی روستای ورکانه با هدف داشتن محیط زیستی پاک و عاری از هر گونه زباله با حضور جمعی از دانشجویان و خبرنگاران خبرگزاری ایسنا برگزار شد.

در ابتدا کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه محیط زیست امانتی نزد ما برای آیندگان است، گفت: در راستای تحقق اصل 50، حفاظت و حراست از محیط زیست وظیفه همه است که باید به آن توجه ویژه داشت.

مهدی رضازاده افزود: در حال حاضر حفاظت از محیط زیست به صورت یک فرهنگ عمومی در بین آحاد مردم دیده می شود و در هنگام حضور در طبیعت حتما کیسه زباله همراه دارند.

وی از دانشجویان خواست که به پویش «نه به کیسه‌های پلاستیکی» بپیوندند و عنوان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها به صورت مستمر برنامه‌های پاکسازی را در مناطق مختلف در سطح استان برگزار می‌کنند.

رضازاده تصریح کرد: پسماندها به عنوان عمده آلاینده‌های زیست‌محیطی استان هستند و در حال حاضر دو محل در شمال و جنوب استان برای بازیافت در نظر گرفته شده و در حال تکمیل پروژه هستیم.

وی ادامه داد: شیشه 4000 سال، پلاستیک 100 تا 1000 سال، پوست میوه 6 ماه و آدامس 5 سال زمان برای بازیافت و بازگشت به طبیعت نیاز دارند، با اینکه برخی از زباله‌ها نیز آرام آرام در طبیعت تجزیه می‌شود اما برخی دیگر نه تنها تجزیه نمی‌شود بلکه اثرات مخربی نیز بر محیط زیست وارد می‌کنند.

کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان توزیع کیسه‌های پارچه‌ای، پخش تراکت و بروشورهای زیست‌محیطی و شرکت در برنامه‌های پاکسازی طبیعت را از جمله برنامه‌های این اداره در حوزه زیست‌محیطی برشمرد.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم روند اجرای این‌گونه فعالیت‌ها توسط دانشجویان و مسئولان جهاددانشگاهی ادامه‌دار باشد و بیشتر در نقاطی که متولی خاصی نداشته و نیازمند پاکسازی است، انجام گیرد.

پاکسازی «ورکانه»+عکس

پاکسازی «ورکانه»+عکس

پاکسازی «ورکانه»+عکس

پاکسازی «ورکانه»+عکس

پاکسازی «ورکانه»+عکس

پاکسازی «ورکانه»+عکس

پاکسازی «ورکانه»+عکس

پاکسازی «ورکانه»+عکس

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند