انجام استعلام‌های خدمات شهرسازی در کمتر از 4 روز کاری


انجام استعلام‌های خدمات شهرسازی در کمتر از 4 روز کاری

به گزارش شهرآراآنلاین، هدا پیروی اظهار کرد: با توجه به هدف گذاری مشهد شهر هوشمند شهر امید و زندگی، شهرداری مشهد بر آن است که خدمات پرکاربرد را به صورت شهروند سپاری و با استفاده از خدمات الکترونیک ارائه نماید وی با بیان اینکه این نوع...


به گزارش شهرآراآنلاین، هدا پیروی اظهار کرد: با توجه به هدف گذاری مشهد شهر هوشمند شهر امید و زندگی، شهرداری مشهد بر آن است که خدمات پرکاربرد را به صورت شهروند سپاری و با استفاده از خدمات الکترونیک ارائه نماید

وی با بیان اینکه این نوع خدمت‌رسانی سبب بهبود کیفیت زندگی مردم و ارائه خدمات به صورت سریع‌تر خواهد شد، افزود: کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش فساد اداری، افزایش سطح آگاهی مردم، بهبود کارآیی و در نهایت ارتقاء رضایتمندی شهروندان از دیگر ویژگی های مهم اجرای طرح شهروند سپاری می باشد.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد گفت: از آنجا که بیشترین مراجعات مردم به شهرداری به جهت دریافت خدمات شهرسازی و صدور انواع گواهی‌ها و پروانه های شهرسازی است طرح شهروندی سپاری نیز هم‌اکنون با ارائه خدماتی همچون انواع استعلام‌های ادارات، محاسبات ضوابط ساخت و ساز، محاسبه تراکم مصوب و مجاز شروع شده و در ماه گذشته به گواهی انتقال آپارتمان ها تسری یافته و در گام بعد این مهم در بحث پروانه های ساختمانی اجرا خواهد شد.

پیروی به روش سنتی استعلام اشاره و تصریح کرد: در روش سنتی استعلام، شهروند پس از دریافت نامه از نهاد مربوطه همچون بانک، محضر و غیره به دفاتر پیشخوان یا مناطق شهرداری مراجعه کرده و پس از طی کردن مراحل متعددی همچون بررسی اطلاعات ملک، سوابق ملک، عوارض نوسازی و تاییدیه های متعدد می توانست در نهایت استعلام های لازم را دریافت کند.

وی بیان کرد: در روش سنتی به طور میانگین سه روز کاری زمان می برد اما در حال حاضر مدت زمان صدور استعلام الکترونیکی بدون مراجعه به شهرداری در کمتر از یک روز کاری اتفاق می افتد.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد یادآور شد: انتقال آپارتمان در روش سنتی به این نحو بود که به طور متوسط میانگین فرآیند انجام کارهای اداری آن 15 روز زمان می برد که در حال حاضر با استفاده از روش های الکترونیکی به کمتز از 4 روز کاری کاهش یافته و شهروندان هزینه های کمتری را در این روش پرداخت می کنند.

یروی گفت: تسری خدمات الکترونیکی به سایر انواع گواهی های شهرسازی و سایر خدمات شهروندی نیازمند فرهنگ سازی، اطلاع رسانی گسترده، رفع موانع قانونی بالا دستی، تسهیل در منابع سازمانی و اداری و ارتقاء مهارت های نیروی انسانی شهرداری بوده که به دنبال تحقق آن هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی تکذیب شد