نظم و آرامش حریم رضوی، حاصل تلاش شبانه روزی 1800 خادم


نظم و آرامش حریم رضوی، حاصل تلاش شبانه روزی 1800 خادم

به گزارش شهرآرا آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رمضان غلامی رئیس اداره انتظامات حریم حرم مطهر رضوی با اشاره به تلاش شبانه روزی بیش از 1800خادم امام رضا(ع) گفت: انتظامات حریم رضوی با سایر نهادها مانند شهرداری ثامن،...


به گزارش شهرآرا آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رمضان غلامی رئیس اداره انتظامات حریم حرم مطهر رضوی با اشاره به تلاش شبانه روزی بیش از 1800خادم امام رضا(ع) گفت: انتظامات حریم رضوی با سایر نهادها مانند شهرداری ثامن، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، نیروی انتظامی، اداره امانات و ویلچر حرم مطهر رضوی تعاملات درون بخش و برون بخشی فراوانی دارد.

وی گفت: اداره انتظامات حریم رضوی علاوه بر مأموریت‌های محول شده در محیط پیرامونی حرم مطهر رضوی، ایستگاه‌های پذیرایی را در حاشیه بازار رضا و ابتدای توس 91 راه‌اندازی می‌کند.

غلامی گفت: تمامی اقدامات ساختمانی باید با تأیید واحد HSE حرم مطهر رضوی انجام شود و مواردی که بر تردد و امنیت زائران در مسیر تشرف اثرگذار است تحت نظارت اداره انتظامات حریم رضوی انجام می‌شود.

رئیس اداره انتظامات حریم حرم مطهر رضوی افزود: کنترل و هماهنگی گروه‌های خبری و تصویربرداری و ورود اقلام و کالا از مبادی بازرسی با نظارت اداره انتظامات حریم رضوی انجام می‌شود ؛ پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی نیز با کنترل و هماهنگی این اداره فعالیت می‌کنند.

غلامی گفت: هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در پیرامون حرم مطهر رضوی با همکاری نیروی انتظامی و ستاد سد معبر شهرداری و با هماهنگی اداره انتظامات حریم رضوی مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت خدام امور تشریفات در حریم رضوی گفت: مراقبت و نگهداری و همه فعالیت‌هایی که در حسینیه امام رضا(ع) و مزار خواجه ربیع انجام می‌شود، بر عهده خدام اداره انتظامات حریم رضوی است. در مراسم دعای ندبه حسینیه امام رضا(ع)، ماهانه 3 هزار نفر به‌صرف صبحانه و در سه شب عاشورا، تاسوعا و شام غریبان حسینی بیش از 5 هزار نفر توسط این اداره پذیرایی شده‌اند.

رئیس اداره انتظامات حریم حرم مطهر رضوی افزود: میهمانسرای امام رضا(ع) در طبقه فوقانی پایانه امام رضا(ع) راه‌اندازی شده است و با هماهنگی اداره انتظامات حریم حرم مطهر رضوی از 8 تا 12 هر شب، 200 نفر از کسانی که فاقد مکان اقامت هستند با تشخیص کارشناسان به همراه دعوت‌نامه در این مکان پذیرش می‌شوند.

غلامی با اشاره به تعویض همزمان پرچم متبرک گنبد بارگاه مطهر رضوی و پرچم‌های پیرامونی گفت:در آغاز و پایان سوگواری و ایام خاص، 32 پرچم متبرک که در دوربرگردان‌های پیرامونی حرم مطهر به اهتزاز درآمده اند، توسط این اداره تعویض می‌شوند.

وی افزود: توفیق خدمت در آستان قدس رضوی بسیار ارزشمند است و همواره در اداره انتظامات حریم حرم مطهر رضوی سعی خواهیم کرد از تمامی فرصت‌های موجود برای افزایش کیفی و کمی خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403