حاجی دلیگانی: لایحه مبارزه با قاچاق برای اولویت یافتن یک لایحه خارجی کنار گذاشته شد/ لاریجانی: لایحه مبارزه با قاچاق ربطی به CFT نداشت


حاجی دلیگانی: لایحه مبارزه با قاچاق برای اولویت یافتن یک لایحه خارجی کنار گذاشته شد/ لاریجانی: لایحه مبارزه با قاچاق ربطی به CFT نداشت

نماینده مردم شاهین شهر و میمه گفت: لایحه مبارزه با قاچاق برای اولویت یافتن یک لایحه خارجی کنار گذاشته شد. به گزارش خبرنگار مجلس (/fa/component/roojanews/frame.html?href=/fa/political/13)گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان...

نماینده مردم شاهین شهر و میمه گفت: لایحه مبارزه با قاچاق برای اولویت یافتن یک لایحه خارجی کنار گذاشته شد.

حاجی دلیگانی: لایحه مبارزه با قاچاق برای اولویت یافتن یک لایحه خارجی کنار گذاشته شد/ لاریجانی: لایحه مبارزه با قاچاق ربطی به CFT نداشتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و میمه در صحن علنی امروز (یکشنبه 16 مهر ماه) با استناد به اصل 10 قانون اساسی طی اخطاری خطاب به لاریجانی رئیس مجلس، گفت: لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مصادیق مبارزه با پولشویی بود که ابتدا توسط شما رای گیری شد و بعد از آن مطهری بر خلاف رویه و قانون آن را به رای گذاشته و از دستور کار خارج کرد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان فرمودند قانون داخلی بگذارید و خیلی توجهی به کنوانسیون‌های خارجی نکنید، اما مجلس روز چهارشنبه گذشته قانون داخلی کنار گذاشته و یک لایحه خارجی را با اولویت در دستور کار قرار داد.

حاجی دلیگانی با اشاره به تعهد وزیر اقتصاد دولت یازدهم درباره FATF گفت: وی 25 خرداد 95 تعهدی را خلاف اصل 125 قانون اساسی داد و باید مجوز آن را از مجلس می‌گرفت، اما طیب‌نیا 41 تعهد داده و از سوی مجلس هم اعلام کرده که چهار مصوبه را از مجلس گرفته و می‌آوریم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه با تاکید بر اینکه کاهش قیمت ارز به دلیل تصمیمات داخلی بوده است، افزود: چرا مردم را فریب می‌دهید و به آنها دروغ می‌گویید این همان کاری است که در برجام اتفاق افتاد.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: لایحه مبارزه با قاچاق ارتباطی به این موضوع ندارد، زیرا مشکل این بود که قوه قضاییه اعلام کرده لایحه مبارزه با قاچاق ماهیتی قضایی داشته و به دلیل آنکه روال قانونی آن طی نشده بود اگر در مجلس تصویب می‌شد شورای نگهبان با آن مخالفت می‌کرد.

وی ادامه داد: اخطاری هم که مطهری به رای گذاشت وارد بود، زیرا اگر بنده هم بودم آن را به رای می‌گذاشتم لذا سوءظن نداشته باشید و از آقای کدخدایی و قوه قضاییه هم بپرسید اگرحتی بررسی این لایحه ادامه می‌یافت دو جلسه دیگر تمام می‌شد.

رئیس مجلس بیان کرد:‌اگر وزیری چیزی را امضا کرده تا زمانی که در مجلس تصویب نشود، قابل اجرا نیست همان زمان هم وزیر وقت اعلام کرد که این امضا اولیه است، مجلس سه مورد را تصویب کرده که یکی از آنها قانون منابع مالی تروریسم و دیگری کنوانسیون‌ها بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید