محاکمه علنی مفسدان اقتصادی و محتکران در شیراز + اعلام جزئیات پرونده


محاکمه علنی مفسدان اقتصادی و محتکران در شیراز + اعلام جزئیات پرونده

گروه اجتماعی ـ یک متهم به احتکار دارو و لوازم بهداشتی امروز در شیراز به صورت علنی محاکمه شد و همچنین آخرین جلسه دادگاه محاکمه شهردار سابق و اعضای سابق شورای شهر مرودشت نیز برگزار شد.

محاکمه علنی مفسدان اقتصادی و محتکران در شیراز + اعلام جزئیات پرونده

به گزارش ایکنا از فارس، کوروش زارع، نماینده دادستان شهرستان شیراز امروز، 15 مهرماه در حاشیه برپایی اولین دادگاه متهمان مفاسد اقتصادی در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: یک متهم به احتکار دارو و لوازم بهداشتی امروز در شیراز محاکمه شد.
وی افزود: متهم پرونده یک نفر است که سال‌ها قبل در استخدام دانشگاه علوم پزشکی بوده و در زمان بازداشت دارای داروخانه بوده است.
زارع اضافه کرد: این فرد متهم، فعالیت در زمینه دارو راه‌های ورود و احتکار دارو و لوازم بهداشتی را یاد گرفته و در شرایط کنونی، مقادیر قابل توجهی از دارو و اقلام مورد نیاز مردم را در انباری نگه‌داری می‌کرده است.
وی، حجم کالاهای دارویی و بهداشتی کشف شده از متهم را بیش از 40 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این پرونده قاعدتا افرادی با متهم همکاری داشته‌اند که دستگاه قضایی به تمام موارد خواهد پرداخت.
نماینده دادستان شیراز بیان کرد: تحقیقات ضابطان خاص و عام در این پرونده مدنظر قرار گرفت و منجر به کشف یک شبکه دارویی شد که البته یک متهم اصلی دارد.
بنا بر این گزارش، اولین دادگاه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران نظام اقتصادی در استان فارس امروز به ریاست سید محمود ساداتی رئیس دادگاه انقلاب شهرستان شیراز و رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران نظام اقتصادی برگزار شد.
همچنین طبق اعلام روابط عمومی دادگستری فارس، ششمین و آخرین جلسه دادگاه محاکمه شهردار سابق و اعضای سابق شورای شهر مرودشت در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شیراز به ریاست علی فرهادی‌پور برگزار شد.
در این جلسه برخی موارد ابهامی که در جلسات قبل ایجاد شده بود با دستور رئیس دادگاه و احضار برخی مطلعین، شهود و مواجهه حضوری برخی متهمین بررسی و آخرین دفاعیات متهمان اخذ شد.
در جلسه مذکور مواردی نظیر موضوع دریافت 10 عدد سکه بهار آزادی، چک های 100 و 150 میلیون تومانی، دریافت وجوهی از تعاونی مرتبط با یکی از اداره‌های شهرستان، اخذ تعدادی کارت هدیه 5 میلیون ریالی، تبانی در خصوص انتخاب شهردار و موارد دیگری بررسی و طرفین به بیان دفاعیات پرداختند.
رئیس دادگاه در این جلسه 8 ساعته را در ادامه 5 جلسه گذشته و برای رعایت اصول دادرسی عادلانه و اجرای امر ابلاغی و تاکیدات مقام عالی قضایی و تاسی از فرامین مقام معظم رهبری، دانست و تأکید کرد که در فرجه قانونی در مورد پرونده اتخاذ تصمیم خواهد شد.
فرهادی‌پور در این جلسه ضمن استماع دفاعیات احدی از متهمان که عضو شورای سابق و مدتی نیز شهردار مرودشت بود و همچنین 4 متهم عضو شورا اعم از رئیس و اعضای اصلی شورای سابق مرودشت، تحقیق و با حضور فعال وکلای مدافع جلسه دادرسی با مواجهه فی مابین متهمان با استناد به سوابق و مستندات کیفرخواست پرونده انجام و پس از دفاع موثر دادستان مرکز استان از مستندات ابراز شده موجبات افشای برخی ابهامات مطرح، فراهم شد.
در پایان رئیس دادگاه براساس محتویات پرونده، کیفرخواست صادره و اظهارات سایر متهمان خطاب به عضو سابق دیگر شورای شهر مرودشت گفت: با توجه به تصدی عضویت در شورای شهر مرودشت در دوره چهارم و پنجم اتهام شما دایر بر ارتشا 409 میلیون تومانی به شکل چک و نقدی و 13 سکه بهار آزادی و تدلیس در معاملات دولتی به نحو مشارکت تفهیم می‌شود.
براساس این گزارش، این پرونده 29 متهم دارد که 9 نفر آنها از اعضای سابق شورای شهر و شهردار سابق مرودشت و مابقی افراد پرداخت کننده رشوه هستند. اتهامات اعضای سابق شورا و شهردار سابق مرودشت در این پرونده، ارتشاء، تبعیض در معاملات دولتی و پولشویی است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403