لوکس ترین اتوبوس های جهان ؛ آشنایی با بهترین و گرانترین اتوبوسهای 2081 دنیا


مطلب لوکس ترین اتوبوس های جهان ؛ آشنایی با بهترین و گرانترین اتوبوسهای 2081 دنیا برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ در حالت عادی سفر با اتوبوس یکی از ارزان‌ترین روش‌های مسافرت بوده؛ اما اتوبوس‌هایی نیز وجود داشته که با قیمت بسیار بالای خود، تجربه بسیار لوکس...

در حالت عادی سفر با اتوبوس یکی از ارزان‌ترین روش‌های مسافرت بوده؛ اما اتوبوس‌هایی نیز وجود داشته که با قیمت بسیار بالای خود، تجربه بسیار لوکس و لذت‌بخش را برای مسافران رقم می‌زنند. در ادامه با ۵ نمونه از بهترین و لوکس ترین اتوبوس های جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی آشنا خواهید شد.

اتوبوس سالیان سال است که برای جابجایی تعداد زیادی مسافر به کار رفته و تاریخچه استفاده از آن به اوایل قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد. از اولین اتوبوس‌های جهان که از نیروی بخار به عنوان پیشرانه استفاده می‌نمودند، می‌توان به مدل L’Obéissante ساخت Amedee Bollee فرانسه اشاره کرد که در دهه ۱۸۷۰ میلادی به حمل مسافر در فرانسه می‌پرداخت. اوایل قرن بیستم نیز دایلمر (Daimler – شرکت مادر برند مرسدس بنز) دست به تولید انبوه نمونه‌های با قابلیت حمل بیش از ۱۰ مسافر زد.

اما نماد این وسیله نقلیه در جهان، نمونه‌های ۲ طبقه انگلستان بوده که از دهه ۵۰ میلادی با رنگ قرمز خود به نمادی از شهر لندن تبدیل شده‌اند. متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ ایران نیز ممکن خاطراتی از اتوبوس‌های دو طبقه تهران داشته باشند که به جابجایی مسافر در خیابان شاهرضا (انقلاب فعلی) حد فاصل میدان شهیاد (آزادی) تا فوزیه (امام حسین) با کمترین هزینه ممکن می‌پرداختند.

بیشتر بخوانید: کم ارزش ترین ارزهای جهان ؛ با بی ارزش ترین واحدهای پولی دنیا آشنا شوید

بهترین ، گران ترین و لوکس ترین اتوبوس های جهان در سال ۲۰۱۸

مزیت اصلی اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه را می‌توان در گنجایش بسیار بیشتر و هزینه بسیار کمتر آن دانست. اما در دنیای امروزی که تجمل به یکی از نمادهای ثروت و فخرفروشی تبدیل شده، اتوبوس نیز بی‌نصیب نماده و در حال حاضر نمونه‌هایی با قیمت و قابلیت‌ها بسیار بالا تولید شده که امکاناتی در حد و اندازه پروازهای فرست کلس و هتل‌های ۵ ستاره را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

این اتوبوس‌ها که در رده مدل‌های RV (کاروان) قرار می‌گیرند، نمونه‌های مخصوص سفرهای اختصاصی اشخاص متمول یا کمپینگ هستند. در ادامه با فهرستی از ۵ از اتوبوس اختصاصی بسیار لوکس و گرانقیمت جهان آشنا خواهید شد که نقش یک خانه کوچک مدرن و مجهز را برای سرنشینان ایفا می‌کنند.

Newmar King Aire 4553

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا قیمت: ۱ میلیون دلار

شرکت Newmar Corp یک تولید کننده اتوبوس و مینی بوس آمریکایی در ایالت ایندیانا بوده که از دهه ۱۹۶۰ میلادی به تولید انواع مدل‌های لوکس مسافرتی اشتغال دارد. مدل King Aire 4553 این شرکت نیز با قیمت پایه ۱ میلیون دلار (۴.۲ میلیارد تومان دولتی یا ۱۵ میلیارد تومان بازار آزاد فعلی) یکی از بهترین و مجهزترین و لوکس ترین اتوبوس های جهان است.

Newmar Kinge Aire 4553 که بزرگ ترین و مجلل ترین مدل تولیدی این شرکت به حساب می‌آید، به فهرست کاملی از وسایل لوکس زندگی مانند آشپزخانه کامل با تجهیزات استیل، ماشین ظرفشویی، اتاق خواب مجزا، اتاق نشیمن فوق لوکس با مبلمان کامل، حمام و دستشویی مجزا پوشیده از کاشی‌های گرانقیمت و تهویه مطبوع با فیلترهای تصفیه کننده مجهز شده است.

علاوه بر این، تکنولوژی روز صنعت اتومبیل نیز در این اتوبوس حضوری فعال داشته و سیستم‌هایی مانند سامانه هشدار خروج از مسیر جاده (Lane Departure Warning)، سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Contorl)، سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم‌های صوتی و تصویری با بالاترین کیفیت ممکن، تجمل کافی برای مسافرت را برای سرنشینان فراهم خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین شرکت های هواپیمایی ۲۰۱۸ ؛ با لوکس ترین و برترین خطوط هوایی جهان آشنا شوید

ForeTravel ih-45

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا قیمت: ۱.۴ میلیون دلار

شرکت Foretravel نیز یکی دیگر از شرکت‌های تولید اتوبوس‌های دست ساز و خانه‌های متحرک لوکس آمریکایی بوده که فعالیت خود را از سال ۱۹۶۷ میلادی آغاز نموده است. مدل ih-45 این شرکت نیز مجهزترین و مدرن ترین نمونه تولیدی این شرکت بوده که رتبه چهارم را در بین گرانترین و لوکس ترین اتوبوس های جهان به خود اختصاص می‌دهد.

این اتوبوس لوکس ۱.۴ میلیون دلاری (۶ میلیارد تومانی) با استفاده از فنربندی و شاسی با تکنولوژی استفاده شده در صنعت هوانوری و هواپیما و سیستم پخش کننده ضربات وارده، سواری بسیار نرمی داشته و سفر بسیار آرامی را برای سرنشینان رقم می‌زند. از امکانات این اتوبوس مدرن و مجهز می‌توان به مواردی مانند ۴ سیستم تهویه مطبوع مجزا، آشپزخانه با سرویس کامل همراه با اجاق گاز و یخچال و ماشین لباس شویی و ظرف شویی، سیستم تصفیه آب، سیستم‌ صوتی و تصویری ۵.۱، جاروبرقی داخلی، نورپردازی با لامپ‌های LED در کنار سامانه‌های مدرنی مانند دوربین ۳۶۰ درجه نمایش اطراف خودرو، سنسورهای هشدار دهنده آتش سوزی و مواردی مشابه، یکی از بهترین و لوکس ترین اتوبوس های جهان در حال حاضر به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: با ارزش ترین ارزهای جهان ؛ با گران ترین واحدهای پولی دنیا در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

Prevost H3-45 VIP

کشور سازنده: کانادا قیمت: ۱.۶ میلیون دلار

پری ووه (Prevost) یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ولوو بوده که سالهاست در کبک (Quebec) کشور کانادا به تولید اتوبوس‌های لوکس و مجلل برای گردشگری می‌پردازد. گرانترین مدل فعلی این شرکت نیز H3-45 VIP بوده که با قیمت ۱.۶ میلیون دلار (۶.۷ میلیارد تومان) در جمع بهترین و مجهزترین و لوکس ترین اتوبوس های دنیا در سال ۲۰۱۸ میلادی قرار گرفته است.

مدل H3-45 VIP که با ارتفاعی بیش از ۳.۸ متر، یکی از مرتفع ترین اتوبوس جهان نیز نام گرفته، مجموعه‌ای از بهترین امکانات جهان را در خود جای داده است. زاویه دید بسیار وسیع سرنشینان از داخل اتوبوس، محفظه بسیار بزرگ برای قرار دادن بارها در بخش زیرین بدنه، مبلمان مدرن، پوشش‌های چوب درجه ۱ تنها گوشه‌ای از تجهیزات این هتل سیار هستند. علاوه بر این بخش‌های جانبی نیز قابل گسترده شده را داشته که فضای بسیار بیشتری را در حین حرکت در اختیار مسافران این خانه لوکس و مجلل متحرک قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های آسیا ؛ لوکس‌ترین و مجهزترین مقاصد گردشگری قاره کهن

Featherlite Vantare Platinum Plus

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا قیمت: ۲.۵ میلیون دلار

شرکت FeatherLite ایالات متحده یکی از مشهورترین تولیدکنندگان اتوبوسهای لوکس است. این شرکت تمرکز کاملی بر روی تولید نمونه‌های فوق لوکس با استفاده از مواد اولیه مرغوب دارد که مدل Vantare Platinum Plus با قیمت ۲.۵ میلیون دلار (۱۰ میلیارد تومان) بهترین و مجلل‌ترین آنها به حساب می‌آید.

مدل Vantare Platinum Plus نیز با استفاده از لوکس ترین مواد اولیه ساخته و تزئین شده است: چرم ایتالیایی، مرمر، تزئینات ساخت برند سواروفسکی (Swarovski) آن به یکی از مجلل ترین اتوبوس های جهان تبدیل نموده‌اند. از دیگر امکانات موجود می‌توان به سالن ورزش با تردمیل، تلویزیون پلاسما که در کف اتاق خواب تعبیه شده و به وسیله کنترل در جلوی تخت خواب دو نفره سایز بزرگ قرار می‌گیرد، اسباب و اثاثیه کامل زندگی و سرویس‌های بهداشتی با تزئیناتی از شیشه و کریستال اشاره کرد. اما جذاب ترین نکته این اتوبوس غول پیکر، طراحی یک بخش جداگانه برای حمل خودروی سوپر اسپرت مالکین است که آن را از سایر نمونه‌های موجود در این فهرست متمایز می‌کند!

بیشتر بخوانید: سریع ترین قطارهای جهان ؛ سفر ریلی با سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت

Marchi Mobile eleMMent Palazzo

کشور سازنده: اطریش قیمت: ۳ میلیون دلار

عنوان لوکس ترین و گرانترین اتوبوس جهان در بازار سال ۲۰۱۸ به مدل انقلابی و بسیار آینده نگرانه eleMMent Palazzo شرکت اطریشی Marchi Mobile با قیمت پایه ۳ میلیون دلار (بیش از ۱۲.۵ میلیارد تومان) اختصاص می‌یابد.

این اتوبوس که بر اساس طراح کامیون‌های آئرودینامیک و مدرن ساخته شده، با طراحی متفاوت خود هیچگونه شباهتی با سایر نمونه‌های موجود در بازار نداشته و ظاهری مشابه با اتومبیل‌های مورد استفاده در فیلم‌های علمی-تخیلی دارد. بخش راننده این اتوبوس ظاهری شبیه به سایکلاپس (موجود اساطیری تک چشم یونانی) داشته و ارتفاعی بسیار بالاتر از حالت عادی گرفته است. فرم طراحی این بخش نیز مانند کابین هلیکوپتر بوده و قابلیت تنظیم روشنایی در ۲ مرحله را دارد.

از دیگر تجهیزاتی که Marchi Mobile EleMMent Palazzo را به رتبه نخست بهترین، گرانترین و لوکس ترین اتوبوس های جهان تبدیل کرده می‌توان به مواردی مانند بالکن جمع شونده با صندلی‌های مخصوص آفتاب گرفتن بر ری سقف، سیستم گرمایش از کف، بار اختصاصی، محفظه مخصوص نگه داری نوشیدنی‌ها به همراه یخ ساز، ۲ تلویزیون هوشمند با صفحه نمایش ۴۲ اینچی، سرویس بهداشتی با سامانه تمیزکننده خودکار، اتاق خواب با تجهیزات کامل برای ۲ نفر، آشپزخانه و حتی اسپا (Spa) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: با سریع ترین هواپیماهای مسافربری جهان در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

با کلیک روی لینک کد تخفیف مِستر بلیط، می‌توانید از ۵ تا ۱۵ هزار تومان تخفیف ویژه کاربران تکراتو بهره‌مند شوید.

لوکس ترین، مجهزترین و گرانترین اتوبوس های جهان در یک نگاه

نام سازنده کشور موتور قدرت قیمت (دلار)
eleMMent Palazzo Marchi Mobile اطریش ۶ سیلندر خطی ۶۰۰ ۳ میلیون
Vantare Platinum Plus Featherlite آمریکا ۲.۵ میلیون
H3-45 VIP Prevost کانادا ۱.۶ میلیون دلار
Ih-45 Foretravel آمریکا Cummins X15 ۶۰۵ ۱.۴ میلیون دلار
King Aire 4553 Newmar آمریکا Cummins X15 ۶۰۵ ۱ میلیون دلار
این محتوا به سفارش مِستر بلیط نوشته شده است. برای استفاده از خدمات مِستر بلیط روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید بلیط اتوبوس

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های ۲۰۱۸ ؛ مروری بر بهترین کارتون های سال بهترین فیلم های ۲۰۱۸ که انتظار زیادی برای تماشای آن داریم بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ که هیجان را در شما بیدار می‌کنند پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال آشنایی با بهترین و گرانترین خودروهای ایران با قیمتی بیش از ۱ میلیارد تومان بهترین خودروهای لوکس ۲۰۱۸ ؛ رانندگی لاکچری با امکانات پروازهای فرست کلس!

گالری تصاویر گرانترین و لوکس ترین اتوبوس های جهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)