انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن های قدردانی و تشکر از پدر و مادر


انشا و متن های قدردانی از پدر و مادر در اینبخش چند انشا و همچنین متن هـای قدر دانی از پدر و مادر را جمع آوری کرده ایم. انشا با موضوع پدر و مادر را باید شخصی بنویسید ودر مورد والدین خودتان باشد و موضوعات امروز صرفا جهت ایده پردازی اسـت، شـما عزیزان همچنین می‌توانید از متن هایی کـه امروز برای شـما آورده ایم برای تشکر از زحمات پدر و مادرتان استفاده...

انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن های قدردانی و تشکر از پدر و مادر

انشا و متن های قدردانی از پدر و مادر

در اینبخش چند انشا و همچنین متن هـای قدر دانی از پدر و مادر را جمع آوری کرده ایم. انشا با موضوع پدر و مادر را باید شخصی بنویسید ودر مورد والدین خودتان باشد و موضوعات امروز صرفا جهت ایده پردازی اسـت، شـما عزیزان همچنین می‌توانید از متن هایی کـه امروز برای شـما آورده ایم برای تشکر از زحمات پدر و مادرتان استفاده کنید، در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

انشا با موضوع قدردانی از پدر و مادر

خداوند رحمان نعمت‌هـای فراوانی رابه انسان‌ها عطا نموده اسـت، یکی از این نعمت‌‌هـای ارزشمند و گران‌بها وجود پدر و مادر اسـت. خداوند در وجود فرزندان، عاطفه و علاقه خاص نسبت بـه والدین قرار داد و این علاقه را ممکن نیست بتوان از انسان سلب نمود و هم‌ چنین در آیات قرآن و احادیث درباره محبت فرزندان بـه پدر و مادر سفارشاتی صورت گرفته اسـت.

سالیانی اسـت کـه شعرا و نویسندکان بزرگ و کوچک، مردمان عادی و خاص در وصف پدر و مادر، کتاب‌ها و شعرها و مقالات نوشتند اما هیچ‌گاه این توصیفات پایانی نداشته، ندارد و نخواهد داشت، چرا کـه وجود مقدس‌شان را پایانی نیست و اگر بخواهند در وصف‌شان گویند و کتابی بنگارند، کلمه کـه هیچ، زبان کـه هیچ، زمان هم کم می آورد و مثنوی هفتاد مـن کاعذ هم کاعذ پاره ای بیش نخواهد بود.

رضایت والدین در سرنوشت دنیای انسان باعث افزایش عمر، گشایش روزی و دفع مرگ‌هـای بد اسـت، اگر پدر و مادر از انسان راضی باشند، اولین هدیه‌ای کـه نصیب شخص می شود کسب رضایت خداست ودر مرحله بعد، این رضایت والدین نقش و تأثیر مثبت و سازنده‌ ای در زندگی دنیوی افراد دارد. در حدیثی از پیامبر اکرم«ص» اسـت کـه فرمودند: دعایی کـه پدر برای فرزند کند، همانند دعایی اسـت کـه پیامبری برای امت خود نماید.

انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن های قدردانی و تشکر از پدر و مادر

اس ام اس های زیبا برای پدر و مادر

بسیار روشن اسـت کـه احترام بـه پدر و مادر در دین اسلام بسیار سفارش شده اسـت و کسیکه بـه پدر و مادر خود نیکی کند مورد رضایت خداوند خواهد بود، بنابر این بر همگان واجب اسـت کـه در همه ی حال با احترام بـه والدین، رضایت خداوند را حاصل نمایند و حتی اگر پدر و مادر آن‌ها در قید حیات نیست با رفتن بر سر مزار آن‌ها و قرائت فاتحه، دعای پدر و مادر را بدرقه راه زندگی خود کنند.

اگر شخصی کوچک‌ ترین نیکی و احسانی در حق انسان بجای آورد، عقل تشکر و قدردانی از وی را لازم میداند حال با توجه بـه اینکه پدر و مادر از جان خود برای پرورش او مایه می گذارند، آیا جای اندکی تآمل نیست؟ اگر انسان بـه زحمت ها و رنج‌هـای والدین توجه کند هرگز نیکی‌هـای آنان را از یاد نمیبرد. امام زین العابدین علیه السلام می‌فرماید: حق مادرت آن اسـت کـه بدانی.

او بـه گونه‌ای تـو را حمل کرد کـه هیچکس، کسی را چنین حمل نکرده اسـت و چنان ثمره‌ای از قلبش رابه تـو داده اسـت کـه هیچ‌کس بـه کسی نمیدهد، او با جوارحش تـو را حفظ کرده و هراسی ازآن نداشته اسـت کـه باوجود گرسنگی، تـو را سیر و باوجود تشنگی، تـو را سیراب کند و تـو را بپوشاند در حالی‌کـه خود لخت اسـت. سپاس‌گزارى از پدر و مادر، نشانه و گواه سلامت فطرت اسـت.

بـه سلامتیت پدرم کـه 1000 بار

ترک برداشتی و یکبار دم از شکست نزدی

کهنه را پـوشیـدی و ذوق لباس نـو رابه مـن بخشیـدی

غرورم را خریـدی و یکبار مغرورم نگشتی

پرواز یادم دادی و پـریـدنم را نگـریستی

پــدرم مـن از تـو مـن شدم

هستیم از تـوست

دستانم را بگیر کـه بزرگ کودکت

هنوز غرق در نیاز بـه توست

انشا دوم با موضوع پدر و مادر

پدر و مادر آدم هـای زحمت کشی هستند که هیچ وقت مـا فرزندان نمی توانیم زحمات انها را جبران کنیم.از وقتی که بـه دنیا می آییم مادر بـه مـا شیر می دهد و گریه هـای مارا تحل می کند اگر مریض شویم بـه پدر و مادر در بالای سر مـا هستند و نگران هستند که مـا طوری مان نشود و پدر و مادر خیلی زحمت کشیده اند تا مـا بـه اینجا رسیده ایم و مواظب بوده اند اتفاقی نیوفتد.

جملات زیبا برای قدردانی از پدر و مادر

انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن های قدردانی و تشکر از پدر و مادر

متن های تشکر از مادر

مـن پدر و مادرم را خیلی دوست دارم چون برای مـن خیلی زیاد زحت کشیده اند و مـا باید احترام انها را داشته باشیم،انها را در پیش مردم ضایع نکنیم،در پیش مردم از خوبی هـای آن ها بگوییم در جلوی آن ها با خواهر و برادر دعوا نکنیم،وقتی آن ها گفتند برو این کار را برای مـن انجام بده،بریم و کار آن ها را انجام دهیم.با انها خوش رفتار و خوش اخلاق باشیم و احترام آن ها را در پیش مردم داشته باشیم.

و با دوستانی که بنظر انها خوب نیستند، دوستی نکنیم و با دوستانی که درنظر آن ها خوب اسـت دوستی کنیم و چیزی که مـا می خواهیم ودر نظرآنها خوب نیست و نخریدند بهانه نگیریم و بگوییم آن چیز را باید حتماً برای مـن بخرید و این کار زشت اسـت و باعث می شود انها ناراحت شوند و وقتی پدر و مادر دارند حرف می زنند باید سکوت کنیم تا حرف آن ها بـه پایان برسد و بعد مـا حرف بزنیم اگر مـا سکوت نکنیم و حرف بزنیم ناراحت می شوند.

مادر یعنی

بـه تعداد همه ی روزهای گذشته تـو صبوری

مادر یعنی

بـه تعداد همه ی روزهای آینده تـو دلواپسی

مادر یعنی

بـه تعداد آرامش همه ی خوابهای کودکانه تـو بیداری

مادر یعنی

بهانه بوسیدن خستگی دستهایی کـه

عمری بـه پای بالیدن تـو چروک شد

مادر یعنی

بهانه در آغوش کشیدن زنی کـه

نوازشگر همه ی سال‌هـای دلتنگی تـو بود

مادر یعنی

باز هم بهانه مادر گرفتن

انشا سوم با موضوع تشکر از پدر و مادر

ازآنجا کـه اصل وجود هر انسانی از پدر و مادر اسـت، ‌می‌توان گفت درمیان پیوندهای خویشاوندی، هیچکس بـه اندازه پدر و مادر بـه انسان نزدیک نیست. همچنانکه هیچکس بـه اندازه انها، با انسان مهربان نیست. پدر و مادر بعد از خداوند، حق حیات بر گردن فرزند دارند. این دو موجود مهربان، فرزند یا فرزندان خودرا از دوران ضعف و ناتوانی انها یعنی از دوران کودکی تا زمان توانمندی یاری میرسانند و همه ی امکانات خودرا سخاوتمندانه نثار فرزندان می کنند.

بنابر این نقش حیاتی و ارزشمند پدر و مادر در پرورش و رشد فرزند، بر کسی پوشیده نیست و بر فرزندان لازم اسـت کـه قدر زحمات پدر و مادر را بدانند. جایگاه پدر و مادر در تمام ادیان آسمانی و حتی مکاتب غیرالهی، مورد احترام و تکریم قرار گرفته اسـت. پیامبر و اهل بیت آن حضرت و همچنین آیاتی از قرآن کریم، بطور مکرر، مقام و منزلت والدین را بیان کرده و بـه انسانها سفارش می کنند کـه از احترام بـه پدر و مادر و نیکی بـه انها غفلت نورزند.

متن های زیبای تقدیر از پدر

انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن های قدردانی و تشکر از پدر و مادر

متن های شکرگزاری و قدردانی از پدر و مادر

در چند سوره از قرآن کریم، نیکی بـه والدین، بلافاصله پس از مبحث توحید آمده اسـت. اهمیت این موضوع تا بدان پایه اسـت کـه در روایات اهل بیت پیامبر «ص» توصیه شده کـه حتی اگر پدر و مادر کافر باشند، رعایت احترامشان لازم اسـت. در سوره انعام قسمتی از آیه 151 میخوانیم : چیزی را شریک خدا قرار ندهید و بـه پدر و مادر نیکی کنید…

ﺑﭽﻪ ﮐﻪ ﺑﻮﺩﻡ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻡ

ﭘﺪﺭﻫﺎ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﺳﺎﻋﺖ ﺷﻨﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ

ﺗﻤﺎﻡ ﮐﻪ ﺑﺸﻮﻧﺪ ﺑﺮﺷﺎﻥ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺍﻧﯽ

و ﺍﺯ ﻧﻮ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ

ﺑﻌﺪﻫﺎ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﭘﺪﺭﻫﺎ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﻫﺎ

ﻣﺜﻞ ﻣﺪﺍﺩ ﺭﻧﮕﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ

ﺩﻧﯿﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﺭﻧﮓ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ

ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻭﻟﯽ ﺁﺏ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ

ﻧﻘﺎﺷﯽ ﻫﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﮐﻪ ﮐﺸﯿﺪﯼ

ﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ

ﮐﺎﺵ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﮐﺴﯽ ﺭﺍﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ

ﭘﺪﺭﻫﺎ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﻗﻨﺪ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ

ﭼﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺕ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺑﮑﻨﻨﺪ

ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ

انشا چهارم درمورد پدر و مادر

احترام گذاشتن بـه پدر و مادر فقط بـه این نیست کـه پاهامون را جلوی انها دراز نکنیم، جلوتر از انها حرکت نکنیم، جلو پاهایشان بلند بشویم، در اتاق و اتومبیل را براشون باز کنیم و … همه ی‌ی این ها کارهای خوبی‌اند ولی اگر طوری باشیم کـه هر کس مـا را دید با لحنی آمیخته بـه ستایش و احترام بگویداین فرزند فلانی اسـت یا اینکه:این هرچه دارد از پدر و مادرش دارد.

بـه نظرم این بهترین تعریفی اسـت کـه مردم می توانند از پدر و مادرهامون بکنند و بهترین احترامی اسـت کـه مـا تقدیم آن ها کرده‌ ایم. کارهایی کـه مـا در ارتباط با پدر و مادرهامون انجام میدهیم، ریشه در تربیت مـا دارد. ریشه در صفاتی دارد کـه مـا بر اساس آن ها بار آمده‌ایم و شکل گرفته‌ایم. حتی اگر محل زندگی و شهر و همسایه‌هامون را عوض کنیم نمیتوانیم و نباید صفات مثبتی کـه پایه‌هـای تربیت خانوادگی مـا اسـت از دست بدهیم.

متن هایی زیبا برای تشکر از پدر و مادر + عکس

انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن های قدردانی و تشکر از پدر و مادر

متن تشکر از پدر و مادر + مادر یعنی به تعداد آرامش همه خواب های

آنهایی کـه با یک تغییر آب و هوایی همه ی‌چیز را از دست میدهند حتی پدرشون را نه تنها با نام کوچک بلکه بـه صورت نصف و نیمه صدا میزنند و این را حمل بر صمیمیت می کنند با این کارشون نشان میدهند کـه در رنگ‌پذیری و هم‌رنگ جماعت شدن و حتی از جماعت هم جلو افتادن، رکوردشکن هستند. اگر در احترام گذاشتن مـا بـه پدر و مادرهامون:

زمان و مکان یا شرایط اقلیمی و آب و هوایی یا نوع لباسی کـه میپوشیم یا مبلی کـه روش می نشینیم و یا خوراکی‌ ای کـه میخوریم و یا دوست و رفیقی کـه انتخاب کرده‌ایم و یا زبانی کـه یاد گرفته‌ایم یا داریم یاد می گیریم، یا گوشی موبایلی کـه بـه دستمان گرفته‌ایم و یا …. تأثیر داشته باشند باید مطمئن باشیم کـه هنوز در الفبای این درس در جا می زنیم.

پدر عزیزم

بـه خاطر تمام خوبیهایی کـه در حق مـن کردی

و بـه مـن بال و پر دادی و مرا بالنده کردی

و با سوختن خود عشق و شور را

در وجودم روشن کردی با تمام وجودم

و با تک تک سلولهایم دوستت دارم

بابا دوست دارم بابت تمام زحماتی کـه کشیدی

دستانت را می بوسم و ممنونتم

پدر جان باش و با بودنت باعث بودن مـن باش

از صمیم قلب دوستت دارم

پدر جان با تمام وجود دوستت دارم

انشا پنجم با موضوع پدر

همیشه گفته اند بهشت زیر پای مادران اسـت اما اینبار می‌گویم بهشت در دستان پدران اسـت. همان دستانی کـه دست هـای کوچک فرزندش را می‌گیرد و همه ی جا بـه آن این امید را می‌دهد کـه کوهی مثل پدر پشتش اسـت. تا با خیال آسان فرزند قدم هایش را پیش ببرد در حالی‌کـه از هیچ چیز نترسد زیرا پدری دارد کـه مثل کوه استوار در کنارش ایستاده اسـت.

متن های زیبا در مورد پدر و مادر و عکس نوشته های عاشقانه برای پدر و مادر

انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن های قدردانی و تشکر از پدر و مادر

اس ام اس و متن ادبی تشکر از پدر و مادر

همان دستانی کـه با کار و زحمت در بیرون از خانه خورد و خوراک و آسایش فرزندانش را تهیه می‌کند … پدر همان کسی اسـت کـه با آغوش گرفتن نتیجه زندگیش این حس خوب رابه فرزند می‌دهد کـه در همه ی شرایط درکنار اوست و پا بپا یا پشت در پشت درکنار فرزندش قدم بر می دارد تا کـه هر وقت فرزندش پایش بلغزد دستانش را بگیرد و مانع سقوط آن شود.

پدر یعنی از خود گذشتگی هـای بزرگ. پدر یعنی دستان پینه بسته، پدر یعنی شرمندگی از آن انچه کـه هست ,پدر یعنی نقابی از صبور و تحمل و استواری آما در زیر نقاب همش استرس و ناراحتی … هست ,پدر یعنی نگرانی هـای پنهانیپشت در اتاق هنگام مریضی, پدر یعنی بغض هـای یواشکی هنگام ازدواج فرزندانش, پدر یعنی قهرمان کودکی همه ی بچه ها.

با پدرم جدول حل می کردم کـه گفتم

نوشته دوست، عشق، محبت و چهار حرفیه

اتفاقا دو حرف اولشم در اومده بود یعنی ب و الف

یه دفعه پدرم گفت فهمیدم عزیزم میشه بابا

با اینکه میدونستم بابا میشه

ولی بهش گفتم نه اشتباهه گفت

ببین اگه بنویسی بابا عمودیش هم درمیاد

تـو چشام اشک جمع شده بودو گفتم

میدونم میشه بابا

ولی این جا نوشته چهار حرفی

ولی تـو کـه حرف نداری

انشا ششم با موضوع پدر

بابا یعنی غصه، بابا یعنی غم، بابا یعنی درد، بابا یعنی خستگی، بابا یعنی تلاش، بابا یعنی کارمند، بابا یعنی مستاجر، خلاصه اینکه بابا جوانی داد و پیری گرفت پس بابا یعنی تنگی نفس بابا یعنی لرزش دست و پا بابا یعنی سنگینی گوش بابا یعنی عصا و عینک بابا یعنی اه و ناله بابا یعنی نقطه شروع و پایان زندگی و شاید بابا یعنی مـن و تـو پس بیائید از امروز برای بابا هایی که مثل بابای مـن اسـت.

دعا کنیم تا خدا زودتر از او راضی شود و وی را پیش خودش بـه بهشت ببرد زیرا او دیگر از نگهبانی جهنم خسته شده و از زندگی و از نفس کسیدن بیزار اسـت او دیگر توان کار ندارد قدرت «نه» گفتن را ندارد او خسته اسـت او شکسته اسـت او از دیروز پشیمان اسـت او فردا را نمی خواهد فردایی که مثل دیروز بوده فردایی که باید فردای مـن باشد و مـن پا جای پای او بگذارم بجنگم مبارزه کنم.

متن زیبا برای پدر و مادر و تقدیر و تشکر از آنها

انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن های قدردانی و تشکر از پدر و مادر

جملات تشکر از پدر و مادر

تلاش کنم بـه خاطر هیچ بابای مـن بازنده بود بازنده این جدول مارپیچ و هزار توی زندگی او برای شطرنج هروز یک حرکت کم داشت و هر وقت بـه پایان بازی و روز هـای اخر ماه می رسید آن انچه را در بازی هـای دیروز برده بود بـه حریف مقابلش یعنی صاحبخانه ی جدیدمان بود می باخت و اینجا بود که باز مات میشد و ساعتها بـه نقطه ای خیره می ماند و ان نقطه چیزی نبود جز ایندۀ مـن.

مثل گذشتۀ خودش پس مـا از موضوع انشا امروز نتیجه میگیریم که بابا یعنی عقده یعنی حسرت یعنی کار یعنی کسی که چشم بـه فردا هـای دور و دراز ارزو دوخته و این ارزو ها چیزی نیست جز اتلاف کردن عمرش و شاید امروز که مـن این انشا را برای شـما می خوانم او هم پشت میز کارش نشسته و درباره ی بابا هایی می نویسد مثل خودش زیرا او با نوشتن یادداشتهای روزانه ی خودش را ارام میکند اجازه خانوم تموم شد.

مادر پیر شده

و آشپزخانه از تنها شدن نگران اسـت

یقه پیراهن پدر هراسان

بـه آخرین دکمه هـای بسته شده با دست او خیره شده اند

فرشته مو سفید خانه مان کوله بارش را بسته

امروز برایم خاطره اولین روز مدرسه ام را گفت

کـه وقتی وارد کلاس شدم و او میرفت گریه می‌کردم

خواستم بگویم آخر مهربان

آن روز زجه هایم برای چهار ساعت ندیدنت بود

ولی یک عمر ندیدنت را چـه کنم؟

اما نگفتم

انشا هفتم با موضوع مادر

نوشتن از مادر دیگر فکر کردن نمیخواهد، همین کـه قلم را روی کاغذ بگذاری، خودش شروع میکند بـه نوشتن و تا خودت دستت را از روی کاغذ بر نداری، نوشتنت تمام نمیشود. «مادر» واژه عجیبی اسـت. در تمام فرهنگ ها از این کلمه بـه تقدس و با احترام یاد می کنند. در عمق روان و صخره هـای از انتها رسیده بـه وجود آدمی، طنین این واژه قابل احساس کردن اسـت.

در تمام زبان هـای بشری این لغت حاوی بار عاطفی و روانی مثبت و سنگینی اسـت. اما در زندگی روزمره مان هم نقش این واژه و چیزی کـه بدان اطلاق می شود، بـه هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست. «مادر» گفتن یا بـه زبان عامیانه تر “مامان” گفتن بی آنکه آدم حواسش باشد حسی عجیب رابه آدم منتقل میکند. حسی مملو از آرامش و شیرینی و شادی. حسی کـه با هیچ چیز دیگری نمیتوان جایگزینش کرد.

و یا حتی قابل مقایسه نیست. وقتی بـه صورت مهربان مادرم نگاه میکنم تمام دغدغه ها و مشکلات مسخره ی زندگی برایم پوچ و قابل تحمل میشوند. نه، اغراق نمیکنم اگر بگویم کـه خیلی از روزهای تلخ رابا در آغوش کشیدن مادرم و بوسیدن دستانش پشت سر گذاشته ام. می‌گویند کـه بهشت زیر پای مادران اسـت. از شنیدن این جمله تا فهمیدن و درک کردنش راه بسیار اسـت. میتوانم اقرار کنم کـه این جمله را تجربه کرده ام.

عکس و متن تشکر از پدر و مادر

انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن های قدردانی و تشکر از پدر و مادر

متن های قدردانی از پدر و مادر

روزهایی هست کـه همه ی چیز بر وفق مراد اسـت و هیچ مشکلی نیست، در اینروزها تنها چیزی کـه باعث تکمیل شدن این شادی می شود، بودن درکنار مادری اسـت کـه شاید تنها تجلی عشق بر روی زمین اسـت. اگر عشق زمینی قابل تصور باشد میتوانم آن هم با اغماض آن را بطور کامل مرتبط با احساس بین مادر و فرزندش بدانم. باز هم باید اعتراف کنم کـه این عشق را خودم تجربه کرده ام.

و اگر آن را بطور رسمی بیان نمیکنم، علتش این اسـت کـه ابزار خوبی برای اثبات ادعایم ندارم. اما روزهای دیگری هم هست کـه آن قدر همه ی چیز خراب می شود و درهم و برهم اسـت کـه هیچ راهی جز آرامیدن درکنار مادر نیست. موج عشق و محبت و حمایتی کـه از مادر روانه ی وجود مـا می شود کافی اسـت تا هر مشکل و تلخی ای در مقابل این حس عجیب‌وغریب و فوق العاده رنگ ببازد.

متن کوتاه درباره پدر و مادر

انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن های قدردانی و تشکر از پدر و مادر

اس ام اس کوتاه تشکر از پدر و مادر

می‌توانم باز هم بنویسم و آن حس آسمانی کـه روی زمین شکل میگیرد را بیشتر توصیف کنم و صد البته بیشتر هم دراین امر شکست بخورم، اما ترجیح می‌دهم سکوت کنم ودر دنیای بیرون از نوشتن مادرم را ببینم و از وجودش صاف و پاک و آرام شوم.

مجید «بهروز وثوقی» در فیلم سوته دلان

حبیب: چرا نیومدی در دوکون؟

مجید: امروز جمعه س، تعطیلیه

حبیب: امروز دوشنبه س، خیلی داریم تا جمعه

مجید: نخیییر تـو اون تقویم کـه آقام اون سال

خودش با دست خودش بهم عیدی داد امروز جمعه س

حبیب: اون تقویم باطله س

مجید: واسه مـن جمعه جمعه آقامه

شنبه بـه شنبه آقامه

خواه مرده خواه زنده

انشا آخر هم درباره مادر

مادر کلمه اسـت که هر انسان آگاه بـه آن آشنایی کامل دارد. هر انسان از آوان طفولیت الی آخرین ساعت حیات خویش در فکر واندیشه این گوهر زیبا وگرانبها می باشد زمانیکه انسان پا بـه عرصه حیات و زندگی میگذارد همین مادر اسـت که طفل خویش رابا یک عالم مشکلات زنده گی تربیه وپرورش داده تا باشد مصدر خدمت برای خود وجامعه خویش گردد.

شب زنده داری هـای مادر در آوان طفولیت بـه خاطر صحت وسلامتی طفلش وباخبری ازآن هزاران تکالیف جدی دیگر که هر لحظه حیات طفل رابه مخاطره می اندازد یکی از اعمالی بـه حساب میرود که هر انسان داردای ضمیر روشن ولو هر قدر مصدر خدمت برای مادر خویش گردد باز هم ناچیز خواهد بود. و آرزوی همیشه گی مادر باخبری از طفلش اسـت. مادر مقدس ترین موجود روی زمین بـه شمار رفته.

و مادر زیبا ترین وگرانبها ترین هدیه الهی اسـت که برای هرکس بـه ارمغان آورده اسـت. وهر لحظه اطاعت وعبادت این موجود پاک ومقدس هر انسان روشنفکر لازم می باشد و هرکس اگر خواهان کسب رضای خداوند متعال«ج» باشد با ید بـه بهترین صورت اطاعت واحترام مادر را داشته باشد. تلخ ترین لحظه عمر، لحظه مرگ مادر اسـت و آغوش مادر گرم ترین جای برای زیستن اسـت.

متن و شعر زیبا برای قدردانی از پدر و مادر

انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن های قدردانی و تشکر از پدر و مادر

انشا درباره قدردانی از پدر و مادر + عکس و متن هـای قدردانی و تشکر از پدر و مادر

مادر نه بلکه پسر خودرا نه ماه در شکم خود حمل میکند بلکه بیخوابی هـای مادر که برطفلش میکشد اصلاً جبران نمیشود. پیامبر اکرم «ص» می فرماید که اگر مـن مادر خودرا بـه آغوش خود گرفته هفتاد دور خانه خدارا طواف کنم باز هم ناچیز خواهد یک شب بیخوابی مادر جبران نمیشود، یعنی زحمات که مادر بر اولاد خویش میکشد جبران ناپذیر اسـت. ومادر تمام زنده گی اش را فدای اولاد خویش میکند.

تا یک اولاد هـای خوب وبا تربیه تحویل بـه جامعه بدهد، زیرا که چـه خوش گفته اند که: بهشت زیر پای مادران اسـت. پس بر مـا لازم اسـت تا همیشه بـه این گوهر زیبا ومقدس احترام داشته و عملی را انجام ندهیم که باعث رنجش ایشان گردد. پس مـا چرا بـه پدر ومادر خود احترام نکنیم؟ مـا چرا تابع امر مادر یا از سخن هـای مادر بی اطاعتی کنیم؟ پس جوانان وخواننده گان ارجمند امیدوارم همیشه خادم مادر وجامعه خود باشید.

و امیدوارم که نظر تان را دراین مورد بیا نمایید پس جوانان عزیز تا بع امر مادر تان باشید تا بهشت نصیب تان شود. و یک چیز دیگر را که یاد آور شوم جوانان وعزیزان که بـه پدر و مادر خود احترام نمی کند ویا تابع امر مادر خود نمی باشد و یا از امر مادر بی اطاعتی میکند دلیلش چیست؟ امید وارم که دلیلش را بگوید که چرا بی اطاعتی میکند. مادر ای کسیکه اسانی و آسایش خودرا برای بزرگ کردن مـن فدا نمودی ای وجود مقدسی کـه شب ها بیخوابی…

پدرم و مادرم

میخواهم با اشکهایم گلی بپرورم

بـه رنگ خون دل

و بـه قامت هزاران دریغ و آه

ودر روز تولدت بر مزارت گذارم

پدرم و مادرم

دراین روز آهم را بنگر و دریغم را شاهد باش

هنوز باور ندارم کـه تـو رفته ای

هنوز دست احساس تـو را حس میکنم

چون تـو زنده ای

 

بیشتر بخوانید :

شعر و نقاشی کودکانه روز پدر

عکس پروفایل برای روز پدر _ عکس نوشته روز پدر

متن روز پدر | ۱۱۰ متن زیبا و احساسی به مناسبت روز پدر و مرد

عکس پروفایل روز پدر مبارک | اسم پروفایل روز پدر

تزیین کیک روز مرد و روز پدر با ایده های زیبا

پروفایل پدر فوت شده | ۵۰ عکس نوشته غمگین دلتنگی برای روز پدر

عکس نوشته پدر | 60 عکس نوشته تبریک روز پدر با طرح ها و متن های زیبا و جذاب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انشا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت اصلی خود زشت پنداری چیست؟