گردآوری اسناد 1600 شهید گیلان در قالب آلبوم مستند


گردآوری اسناد 1600 شهید گیلان در قالب آلبوم مستند

گروه اجتماعی- جوادی، از تهیه اسناد معرفی شهدای دفاع مقدس گیلان در قالب آلبوم به صورت مستند خبر داد و گفت: اطلاعات و اسناد مربوط به یک هزار و 600 شهید گیلان در دوران دفاع مقدس از بدو تولد تا زمان شهادت گردآوری و در قالب آلبوم مستند شد.

گردآوری اسناد 1600 شهید گیلان در قالب آلبوم مستند

ابراهیم جوادی، رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از تهیه اسناد معرفی شهدای دفاع مقدس گیلان در قالب آلبوم به صورت مستند خبر داد و اظهار کرد: با همکاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، اطلاعات و اسناد مربوط به یک هزار و 600 شهید گیلان در دوران دفاع مقدس از بدو تولد تا زمان شهادت گردآوری و در قالب آلبوم مستند شد.

وی افزود: این اسناد شامل دست‌نوشته‌ها، عکس‌ها، مدارک تحصیلی و سجلی و وصیت‌نامه است که در حال حاضر در ستاد کنگره شهدای استان نگهداری می‌شود و مقرر است طی یادواره های متعدد به خانواده های معزز شهدا تقدیم گردد.

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان، با تاکید بر اینکه وجود گنجینه ای مستند از شهدا از آنها الگویی قابل لمس برای نسل حاضر و آیندگان می سازد، گفت: مرور خاطرات شهدا و حفظ یاد و کرامت آنان، بازدید از خانواده های شهدا و همدلی با این عزیزان و وجود یک آلبوم مصور مستند برای دسترسی آسان به اطلاعات هشت هزار شهید استان از دیگر اهداف این طرح است.

جوادی، فاز اول اهدای آلبوم های شهدا را همزمان با یادواره شهدای طلبه و روحانی عنوان کرد و متذکر شد: 157 شهید طلبه و روحانی در سراسر استان گیلان داریم که در قالب سه یادواره در شرق، غرب و مرکز گیلان یاد و خاطره آنان گرامی داشته خواهد شد و آلبوم گردآوری شده این شهدا به خانواده هایشان تقدیم خواهد می شود.

وی محل برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی شرق گیلان را شهرستان آستانه اشرفیه دانست و عنوان کرد: یادواره شهدای طلبه و روحانی در مرکز استان همزمان با سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی در 11 آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان خاطرنشان کرد: آلبوم معرفی شهدای استان گیلان طی بازدید از خانواده های شهدا توسط فرماندهان سپاه و نیروهای بسیجی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی