گشایش نمایشگاه عروسک‌های «تاجمیری» در سربیشه


گشایش نمایشگاه عروسک‌های «تاجمیری» در سربیشه

همزمان با هفته ملی کودک نمایشگاه عروسک‌های تاجمیری با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سربیشه برپا شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی، هم‌زمان با دومین روز از هفته ملی کودک، نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سربیشه در 6 ماهه ابتدای امسال هم‌چنین نمایشگاه عروسک‌های تاجمیری با همکاری اداره میراث‌فرهنگی سربیشه با حضور مدیرکل کانون و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی گشایش یافت.

در نمایشگاه عروسک‌های تاجمیری، 50 عروسک دست‌ساخته به نمایش گذاشته شده است. هم‌چنین در حاشیه این نمایشگاه، هنرمند کار آفرین و گوهرتراش اهل سربیشه به توضیح این هنر و معرفی انواع مختلف سنگ‌های زینتی پرداخت.

در روستای تاجمیر مردان، زنان و کودکان همه برای بدست آوردن روزی حلال تلاش می‌کنند اما به‌علت خشکسالی‌های اخیر، مردان تنها نگهبان محیط‌زیست و زنان و کودکانشان به ساخت عروسک‌های بومی و قدیمی خود به سبک نوین هستند.

این عروسک‌ها که با استفاده از تکه پارچه‌های دورریز، پشم گوسفند و موی بز درست می‌شوند با محیط‌زیست سازگار هستند، به طوری که چنان‌چه فردی آن‌ها را بخرد و پس از مدتی بیرون بیندازد، ظرف مدت سه ماه دوباره به طبیعت برمی‌گردد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد