نماینده مجلس: ضرورت توجه به حقوق زن و مرد در اصلاح قانون مهریه


نماینده مجلس: ضرورت توجه به حقوق زن و مرد در اصلاح قانون مهریه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه همه جانبه به حقوق زن و مرد در اصلاح قانون مهریه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پروانه مافی در نشست بررسی و اصلاح قانون مهریه افزود: برای اصلاح این قانون باید ایده ای خلاقانه ارایه شود تا مشکلات مردها حل شود و هم حقوق زنان از بین نرود.
وی گفت: ما در انتظار افکار و ایده های خلاقانه همه حقوقدانان برای برون رفت از مشکلات ناشی از اجرایی شدن مهریه ها هستیم.
این نماینده مجلس تصریح کرد: درحال حاضر همه حقوق در زندگی مشترک مختص مردان است و این در حالی است که زنان تنها از مهریه می توانند به عنوان پناهگاه آینده خود استفاده کنند.
مافی گفت: برخی زنان که شاغل نیستند پس از متارکه در واقع سرپرست خانواده خود می شوند و بعضا فرزندانی دارند که هزینه های این زنان را چند برابر می کند و اگر قرار باشد مهریه آن طور که باید، به آنها پرداخت نشود، قطعا زندگی این زنان با آسیب های جدی مواجه می شود.
وی افزود: این روزها با افزایش قیمت سکه در بازار مردانی که تاکنون مهریه پرداخت می کردند نیز دچار مشکلات متعدد مالی شده و برخی از آنها به علت ناتوانی از پرداخت سکه روانه زندان شده اند.
عضو هیئت رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برای اصلاح قانون مهریه گام های محکمی برداشته شود که نگاه همه جانبه به زندگی زن و مرد داشته باشد.
نشست بررسی و اصلاح قانون مهریه امروز در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس برگزار شد و در این نشست نمایندگان مجلس، مدیر عامل و نمایندگان ستاد دیه و نماینده سازمان زندان های کشور حضور داشتند.
این چهارمین جلسه از سلسله جلسات پیگیری اصلاح قانون مهریه است که به همت ستاد دیه کشور برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی