گردوی تویسرکان در راه ثبت جهانی شدن


گردوی تویسرکان در راه ثبت جهانی شدن

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه گردو معروف به طلای سبز، تویسرکان در راس کشور است و با پروژه سرشاخه کاری که پروژه بسیار مهم برای افزایش کمیت و کیفیت این محصول انجام شده، در صدد جهانی کردن آن هستیم.

گردوی تویسرکان در راه ثبت جهانی شدن

به گزارش ایکنا از همدان، محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در همایش گردو، مبل و منبت و فرش دستباف تویسرکان ضمن تشکر از میهمان کشوری و استانی گفت: قابلیت های شهرستان تویسرکان باید به کشور نشان داده شود.

وی گفت: برگزاری این همایش در زمینه گردو فرش و منبت دوسال است که به این صورت برگزار می شود اما همایش گردو چند سال هست که در حال برگزاری است.

وی به ظرفیت بالای گردشگری در تویسرکان اشاره کرد و گفت: مابرای اینکه چرخه اقتصادی شهرستان را به حرکت در آوریم باید ظرفیت های گردشگری تویسرکان را افزایش داده و بشناسانیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ظرفیتهای کشور گردشگری است که تویسرکان یکی از نقاط مهم گردشگری در استان است.

مفتح همچنین با اشاره به صنعت مبل و منبت تویسرکان گفت: ما در حوزه مبل و منبت تعداد بالایی شاغل داریم.

وی افزود:با وجود اینکه آمار بیکاری در شهرستان بالاست اما در روستاهایی که صنعت مبل و منبت رونق دارد بیکاری به حداقل رسیده است.

نماینده مردم تویسرکان گفت: در زمینه گردو که به طلای سبز معروف است تویسرکان در راس کشور است با پروژه سرشاخه کاری که پروژه بسیار مهم برای افزایش کمیت و کیفیت این محصول انجام شد در صدد جهانی کردن آن هستیم.

وی تاکید کرد: گردو برای ثبت جهانی پیگیری می‌شود و هدف ثبت جهانی شدن در سازمان فائو( سازمان ملل) به ثبت جهانی به نام تویسرکان است.

وی افزود: باغ مادری گردو از دیگر فعالیتهای مهم شهرستان در این زمینه بوده است.

مفتح گفت: تویسرکان همچنین در زمینه سیر از فعالان بخش کشاورزی است که با توجه به کشت بالای امسال سیر و متاسفانه قیمت پایین ان در حال تلاش و رایزنی برای رفع مشکل اقتصادی کشاورزان هستیم تا زیان ناشی از ان به حداقل برسد.

مفتح نقل، نبات، شاطه حلوایی و سماغ را از دیگر محصولات شهرستان برشمرد.

تویسرکان؛ ماوایی از خصوصیات برجسته

محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان نیز در این همایش با اشاره به پیشرفت تویسرکان در همه زمینه ها گفت: گردوی تویسرگان باید ثبت جهانی شود.

وی با توجه به اهمیت طرح سر شاخه کاری گردو گفت:تویسرکان ماوایی از خصوصیات برجسته است. مبل و منبت بی نظیر پایتخت طلای سبز ایران و جهان، فرش تویسرکان علی الخصوص مردم شهید پرور شهرستان که شهدای زیادی در راه انقلاب داده است.

نیکبخت ادامه داد: از شخصیتهای برجسته تویسرکان از جمله حضرت حیقوق نبی (ع) که وجود آرامگاه حضرت در این شهرستان، صادق آیینه وند، میررضی الدین آرتیمانی را می توان نام برد.

وی با تاکید براینکه ایران زیر بار ذلت نمی رود گفت: شاهد تحقیر عربستان به دست آمریکا هستیم اما عربستان باز این تحقیر را می پذیرد، ایران زیر بار ذلت نمی رود و ما با کمک خدا و تدابیر رهبری و پشتیبانی مردم این تحریم را هم می گذرانیم.

وی در پایان گفت: شاهد بودیم همدان ۲۰۱۸ میزبان گردشگران جهانی در شهریور بود و اجلاس ملی گردشگری باحضور ۱۸۰ کشور در همدان برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)