تحویل بالگردها، انواع پهپاد و تجهیزات به نیروی انتظامی


تحویل بالگردها، انواع پهپاد و تجهیزات به نیروی انتظامی

خبرگزاری آریا- همزمان با هفته ناجا؛ بالگرد، انواع پهپاد، تجهیزات انتظامی شهری و مرزبانی به نیروی انتظامی از سوی وزارت دفاع تحویل شد.

تحویل بالگردها، انواع پهپاد و تجهیزات به نیروی انتظامی
خبرگزاری آریا- همزمان با هفته ناجا؛ بالگرد، انواع پهپاد، تجهیزات انتظامی شهری و مرزبانی به نیروی انتظامی از سوی وزارت دفاع تحویل شد.
تحویل بالگردها، انواع پهپاد و تجهیزات به نیروی انتظامیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ "حاتمی" با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، 12 فروند پهپاد ارتقاء یافته مهاجر و صادق، 6 فروند بالگردهای ساخته شده و انواعی از تجهیزات انتظامی و ارتباطی پیشرفته شهری و مرزبانی را به فرمانده ناجا تحویل داد.
امیر حاتمی در این مراسم با تبریک هفته ناجا و ارج نهادن به عزت، اقتدار، کارآمدی نیروی انتظامی و پاسداشت ایثارگری و جانفشانی شهدای سرافراز این نیرو اظهار داشت: وزارت دفاع همواره آماده تعامل و هم افزایی جدی با نیروی انتظامی برای تجهیز این سازمان به بهترین محصولات دفاعی و انتظامی بوده و است.
وی افزود: به حول و قوه الهی و با هدایت فرماندهی حکیمانه فرمانده معظم کل قوا و حمایت های دولت خدمتگزار، متخصصان، دانشمندان متعهد و انقلابی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با خودکفایی و تکیه بر دانش بومی با وجود همه تحریم ها توانستند با استفاده از توانایی ها و ظرفیت شرکت های دانش بنیان، محصولات دفاعی قابل استفاده نیروی انتظامی پرصلابت را براساس نیاز این سازمان باز طراحی، بهینه سازی و تحویل دهند که بحمدالله امروز شاهد تحویل دهی بخش کوچکی از این محصولات به این نیرو هستیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه وزارت دفاع همواره در کنار نیروی انتظامی مجاهد و انقلابی برای برقراری و توسعه امنیت ملی ایستاده است، افزود: ظلم ستیزی، مبارزه با فساد و ناعدالتی؛ ناجا را به نهادی کارآمد در مقابله با ناامنی و بی نظمی تبدیل و هراس مجرمان، خلافکاران و متجاوزان به حقوق آحاد جامعه را در پی داشته است.
امیر حاتمی ادامه داد: خداوند متعال را شاکریم در این مراسم که با حضور برادر عزیزم سردار "اشتری" در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار می شود، 12 فروند پهپاد مهاجر و صادق، 6 فروند بالگرد ساخته شده و تجهیزات جدید ارتباطی پیشرفته انتظامی شهری و صحرایی که توسط 2 سازمان صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ساخته شده است به عزیزان نیروی انتظامی تقدیم می شود تا بتوانند در حفظ و ارتقاء امنیت و مقابله با پدیده های ناامن ساز و عناصر تهدید کننده نظم و امنیت اجتماعی در کشور در تراز یکی از سازمان های موفق پلیسی در منطقه نقش آفرینی کند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح در ادامه سخنان خود در خصوص پهپادهای مهاجر و صادق خاطر نشان کرد: ارتقاء و بهینه سازی پهپاد مهاجر با مأموریت مراقبت و شناسایی از سال 1393 براساس نیازمندی نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفت و اکنون یکسری از نمونه ارتقاء یافته آن تحویل ناجا شد.
وی با اشاره به مشخصات کلی این پرنده؛ مداومت پروازی بالا، عدم وابستگی به باند پروازی، شعاع عملیاتی متناسب با نیازهای ناجا، شرایط فرود اضطراری با چتر، بهبود سامانه های اویونیکی و نقش بازدارندگی و مراقبت از تحرکات دشمن و مرزبانی را از ویژگی های این پهپاد عنوان کرد.
امیر حاتمی در معرفی پهپاد صادق که نمونه دیگر پهپاد ارتقاء یافته مهاجر است، گفت: این پرنده؛ قابلیت پرتاب از روی ریل، برخاست اتوماتیک، موتور بومی ایرانی با سیستم هدایت و کنترل نیمه خودکار و خودکار مبتنی بر اصل انعطاف پذیری و توسعه را داراست و متناسب با نیازهای مراقبت مرزی در خشکی، دریا و کنترل ترافیک جاده ای نیروی انتظامی به خوبی از عهده عملیات های مختلف در محیط ها و شرایط مختلف برخواهد آمد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: این پهپاد قادر است انواع متنوعی از محموله های مراقبت - شناسایی را حمل کند و همچنین استفاده از این پهپاد امکان دیده بانی هوایی طولانی مدت با دقت بالا را فراهم می کند.
وی همچنین ارسال اطلاعات به هنگام در روز و شب به مراکز کنترل و فرماندهی و ایجاد اشراف گسترده اطلاعاتی در محیط عملیاتی را از دیگر ویژگی های این پهپاد عنوان کرد.
امیر حاتمی در توضیح دیگر ویژگی های پهپاد صادق افزود: برخاست و فرود خودکار با استفاده از زیرسامانه های هوشمند الکترواویونیکی در طراحی و ساخت این پرنده مدنظر قرار گرفته است.
امیر حاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به توانمندی شرکت "پنها" در عملیاتی نگه داشتن ناوگان بالگردی کشور به خصوص ناوگان هوایی ناجا افزود: این بالگردها با کاربری های مختلف از قبیل امداد و نجات، ترابری، شناسایی، تدارکات از راه دور و ... به مأموریت های نیروی انتظامی کمک می کند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: نصب دوربین های بسیار پیشرفته و دقیق بر روی این بالگردها به منظور قابلیت تجسس و تعقیب در شب از دیگر مشخصات و توانمندی های اضافه شده به بالگردهای هوا ناجا محسوب می شود.
امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه این مراسم از خودروهای عملیاتی - تاکتیکی ناجا و تجهیزات جدید انتظامی شهری و صحرایی از قبیل سلاح انفرادی مصاف، انواعی از تجهیزات ضدگلوله و ... که در سازمان صنایع دفاع و شبکه همکاران دفاعی، طراحی و ساخته شده و همچنین از تجهیزات ارتباطی پیشرفته پلیسی که در صنایع الکترونیک وزارت دفاع برای نیروی انتظامی آماده شده است، بازدید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !