249 شعر به کنگره سراسری آیین های عاشورایی قروه رسید


249 شعر به کنگره سراسری آیین های عاشورایی قروه رسید

سنندج - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه گفت: 249 شعر از سراسر کشور به دبیرخانه دائمی سوگواره های عاشورایی در این شهرستان رسیده است.

شهلا مژده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 103 شاعر آیینی این تعداد اثر را تاکنون به دبیرخانه این کنگره فرستاده اند.
وی با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین کنگره آیین های عاشورایی قروه افزود: علاقه مندان تا 20 مهر مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه کنگره به نشانی «استان کردستان، شهرستان قروه، شهرک فرهنگیان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه» و یا به آدرس الکترونیکی Delbaranadabi2010@gmail.com ارسال کنند.
مژده تاکید کرد: این کنگره امسال و در یازدهمین دوره خود، میزبان آیین های عاشورایی شامل عکس و آیین نمایشی است.
وی یادآور شد: بخش آیین های عاشورایی شامل تعزیه خوانی و پرده خوانی است که بخش تعزیه آن در شهرهای قروه، دلبران، دزج، سریش آباد، بیجار، کامیاران و سنندج اجرای عمومی خواهد داشت.
مژده گفت: نمایشگاه عکس های عاشورایی هم در قروه، سنندج و بیجار پذیرای علاقه مندان به این هنر آیینی است و از برگزیدگان این بخش هم همزمان با دیگر برترین های بخش شعر و آیین های نمایشی، در آیین پایانی کنگره تقدیر می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه هدف از این کنگره را معرفی ظرفیت های فرهنگی شهرستان قروه در زمینه فرهنگ عاشورایی، گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی بویژه فرهنگ و هنر عاشورایی، صیانت از آداب و سنن ایرانی - اسلامی و ایجاد فضای وحدت فرهنگی و اجتماعی مرتبط با فرهنگ عاشورا اعلام کرد.
تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی صحنه های عزاداری خاص ویژه محرم در قالب آثار فرهنگی، شناسایی و معرفی تأثیرگذارترین آیین های سوگواری، رصد فرهنگی عاشورا و آشنایی با توانمندی های نهفته در این زمینه و از دیگر اهدافی بود که مژده به آن اشاره کرد.
یازدهمین کنگره سراسری شعر و نخستین کنگره آیین های عاشورایی قروه، دوم و سوم آبان برگزار می شود.
مراسم افتتاحیه این کنگره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه و اختتامیه آن هم در سالن آمفی تئاتر شهید ورمقانی مجتمع فرهنگی، هنری فردوسی این شهرستان برگزار می شود.
شرکت کنندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مراجعه و یا با شماره های 08735247420 و 08735222260 تماس بگیرند.
7345/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول