وقتی مقتدی صدر از یک ترانه خوشش آمد/ آمادگی برای حمایت از کنسرت کاظم الساهر


کاظم الساهر معروف به قیصر ترانه عربی در دوره حکمرانی صدام از عراق خارج شد

مقتدی صدر روحانی شیعه پرنفوذ عراقی از کاظم الساهر خواننده عراقی تعریف کرده و خواسته یکی از ترانه های او سرود ملی عراق شود.

به گزارش عصرایران به نقل از العربیه، "سنان العزاوی" هنرمند عراقی که به تازگی با مقتدی صدر دیدار داشته اظهار داشت که مقتدی از ترانه " سلام علیک" کاظم الساهر خواننده عراقی خوشش آمده و آماده تامین امنیت و پشتیبانی از اجرای کنسرت این ترانه در شهر موصل عراق است. او همچنین این ترانه را لایق سرود ملی عراق دانسته است.

العزوای که بازیگر و کارگردان تئاتر است در فیس بوک نوشت که در گفتگوی اخیرش با مقتدی صدر، وی از آمادگی خود برای میزبانی از کاظم الساهر در عراق و فراهم کردن همه نیازهای لجستیک و امنیتی برای ارائه این ترانه در موصل اعلام کرده است.

وقتی مقتدی صدر از یک ترانه خوشش آمد/ آمادگی برای حمایت از کنسرت " کاظم الساهر"

ترانه کاظم الساهر معروف به " سلام علیک ... علی رافدیک ... عراق القیم" که درباره عراق و ویژگی های مختلف آن است در سال 2008 ضبط شد زمانی که عراق درگیر جنگ داخلی و مذهبی بود. در بخش هایی از این ترانه

کاظم الساهر معروف به "قیصر ترانه عربی" در دوره حکمرانی صدام از عراق خارج شد و از آن زمان تاکنون تنها یک بار به عراق سفر داشت.

این دعوت مقتدی صدر از کاظم الساهر با استقبال جامعه عراق روبه رو شده و بسیاری معتقدند این اقدام منجر به باز شدن فضای فرهنگی عراق می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس