بروکلند، شاهکار تکرارنشدنی بنتلی


بروکلند، شاهکار تکرارنشدنی بنتلی

بروکلند کوپهٔ بزرگ و فوق لوکسی است که بسیاری از کارشناسان آن‌را کلکسیونی‌ترین بنتلی مدرن می‌دانند. همه‌چیز این خودرو افراطی است ولی بااین‌حال این همان چیزی است که از یک بنتلی کوپه انتظار می‌رود. سازندهٔ بریتانیایی بین سال‌های 2008 تا 2011 بروکلند را به‌عنوان یک مدل عملکرد بالا تنها در تعداد 550 دستگاه به تولید... نوشته بروکلند، شاهکار...

بروکلند کوپهٔ بزرگ و فوق لوکسی است که بسیاری از کارشناسان آن‌را کلکسیونی‌ترین بنتلی مدرن می‌دانند. همه‌چیز این خودرو افراطی است ولی بااین‌حال این همان چیزی است که از یک بنتلی کوپه انتظار می‌رود. سازندهٔ بریتانیایی بین سال‌های 2008 تا 2011 بروکلند را به‌عنوان یک مدل عملکرد بالا تنها در تعداد 550 دستگاه به تولید رساند که بسیاری از آن‌ها در ایالات‌متحده، خاورمیانه و شرق آسیا به فروش رسیدند.

بروکلند، شاهکار تکرارنشدنی بنتلی

بروکلند که بر اساس نسل دوم مدل کابریولت آزور ساخته شده بود، از بدنهٔ کوپهٔ بسیار زیبا و ظریف و بدون ستون B برخوردار بود. این خودرو به‌طور کامل با دست ساخته می‌شد و سنت طولانی و باسابقهٔ اتاق‌سازی بنتلی را ادامه داد. به همین دلیل بروکلند به‌عنوان آخرین بنتلی واقعی شناخته می‌شود. در زیر کاپوت این شاهکار بریتانیایی نسخهٔ توئین توربو از پیشرانهٔ قابل‌احترام 6.75 لیتری V8 قرار دارد که 530 اسب بخار قدرت دارد. این پیشرانه همچنین با 1050 نیوتن متر گشتاور، در آن زمان بیشتری گشتاور را در بین موتورهای هشت سیلندر تولیدی داشت.

بروکلند، شاهکار تکرارنشدنی بنتلی

این نیروگاه قدرتمند به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ZF متصل شده است که نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. با استفاده از این قوای محرکه، بروکلند ظرف تنها 5.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 296 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. این برای یک کوپهٔ کشیدهٔ 5.4 متری با 2,655 کیلوگرم وزن، عملکرد شگفت‌انگیزی است.

حال یک نمونه از این کوپهٔ نادر برای فروش گذاشته شده است. این نمونه یکی از تنها 50 دستگاهی از بروکلند است که در بریتانیا به فروش رسیده است. این بروکلند از رنگ بیرونی نقره‌ای براق با کابین باشکوهی برخوردار است که با چرم کرمی، تریم آبی دریایی و روکش‌های سفارشی چوب بلوط تزئین شده است. دیگر ویژگی‌های برجستهٔ این ماشین نیز شامل سنسورهای پارک اولتراسونیک با دوربین دید عقب، ناوبری ماهواره‌ای و رینگ‌های 20 اینچی می‌شود.

بروکلند، شاهکار تکرارنشدنی بنتلی

با توجه به اینکه این بروکلند در تاریخ 25 سپتامبر 2008 پلاک شده است، از ظاهر و داخل بی‌نظیری برخوردار بوده و تنها 38 هزار کیلومتر کار کرده است. در آن زمان بروکلند 275 هزار پوند قیمت داشته است اما حالا می‌توان با قیمتی بین 90 تا 110 هزار پوند یک دستگاه از آن‌را خریداری کرد. در آگهی فروش این بروکلند گفته شده که خودرو بسیار خوب نگهداری شده و با ملایمت مورداستفاده قرار گرفته است. این خودرو با سه چتر، یک دست لاستیک نو و دفترچه راهنمای اصلی به فروش می‌رسد.

بروکلند، شاهکار تکرارنشدنی بنتلی

به‌تازگی شرکت Ares Design اقدام به ساخت و معرفی نسخهٔ کوپهٔ بنتلی مولسان کرده که می‌توان آن‌را به‌نوعی جانشین بروکلند دانست؛ اما قیمت نهایی مولسان کوپه چیزی در حدود 800 هزار دلار است که مبلغ بسیار گزافی محسوب می‌شود؛ بنابراین کسانی که خواهان یک بنتلی کوپهٔ فوق لوکس هستند می‌توانند بجای مولسان کوپه Ares Design به سراغ این بروکلند بروند که به همان اندازه جذاب است. این خودرو در دهم و یازدهم سپتامبر در نمایشگاه فروش خودروهای کلاسیک NEC به حراج گذاشته خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !