بهره‌ مندی 700 خانوار نیازمند «زیلایی» از خدمات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد


بهره‌ مندی 700 خانوار نیازمند «زیلایی» از خدمات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد گفت: 700 خانوار نیازمند در دهستان زیلایی شهرستان بویراحمد تحت حمایت کمیته امداد استان بوده و از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌ مند‌ می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از خدمات ارائه‌ شده به دهستان زیلایی شهرستان بویراحمد در زمینه محرومیت ‌زدایی از این دهستان در سال جاری ارائه داد.

محبی با اشاره به اینکه 700 خانوار نیازمند در زیلایی تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: طبق تفاهم ‌نامه امضاء شده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری، طرح پایلوت محرومیت ‌زدایی دهستان زیلایی آغاز شد.

وی با بیان اینکه بعد از انعقاد تفاهم ‌نامه با دفتر مناطق محروم، 83 واحد مسکونی برای نیازمندان در دهستان زیلایی ساخته‌ شده، اضافه کرد: 35 واحد مسکونی دیگر با مشارکت کمیته امداد، سپاه فتح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) برای مددجویان این نهاد در زیلایی در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول حمایتی احداث 56 سرویس بهداشتی برای مددجویان زیلایی را از دیگر برنامه‌ های کمیته امداد در سال جاری دانست و اظهار داشت: 155 مورد اهداء جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، خرید لوازم منزل از جمله پنکه، یخچال، بخاری، کولر آبی، مخزن ذخیره‌ سازی آب، اهدای لوازم‌التحریر، توزیع سبد غذایی، آموزش بهداشت دختران و اعزام دانش آموزان به مشهد مقدس از دیگر اقدامات این نهاد در این منطقه است.

محبی یکی از مهم‌ ترین برنامه‌ های این نهاد جهت محرومیت ‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان را ایجاد اشتغال پایدار اعلام و تصریح کرد: در این زمینه و به‌ منظور ورود مددجویان تحت حمایت به بازار کسب ‌و کار 10 مورد تسهیلات اشتغال ‌زایی با اعتبار 265 میلیون تومان به مددجویان دهستان زیلایی در سال جاری پرداخت شد.

شایان ذکر است در نشستی که به‌ منظور بررسی مصوبات محرومیت ‌زدایی دهستان زیلایی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در استانداری برگزار شد، اقدامات کمیته امداد در زیلایی سبب شد تا نماینده عالی دولت از اقدامات این نهاد تقدیر و از سایر مدیران بخواهد همچون کمیته امداد در این زمینه گام بردارند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)