مدیرانی که به حضور زنان اعتقاد ندارند بیمارند/ هیچ مدیر ارشدی در البرز انتخاب نشد


مدیرانی که به حضور زنان اعتقاد ندارند بیمارند/ هیچ مدیر ارشدی در البرز انتخاب نشد

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری البرز با تأکید بر حضور زنان شایسته در عرصه‌های مدیریتی خاطرنشان کرد: مدیرانی که به حضور زنان در این عرصه اعتقاد ندارند بیمارند و باید با اقدامات روانشناختی درمان شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عبادالله کامکار در همایش هم‌اندیشی مدیران زن استان البرز که امروز سه‌شنبه 17 مهرماه در استانداری البرز برگزار شد، گفت: بحث در مورد عدم شایسته‌سالاری نه فقط در ایران بلکه در کل جهان وجود دارد و ما زمانی می‌توانیم این مشکل به خصوص در حوزه بانوان را رفع کنیم که ساختاری برای شناسایی افراد شایسته ایجاد کنیم.

کامکار افزود: سامانه دولت‌زنان که در البرز راه‌اندازی شده یکی از مواردی است که می‌تواند به شناسایی زنان توانمند برای حضور در عرصه‌های مدیریتی کمک کند.

این مسئول از باز شدن فضا برای ارتقاء مدیران زن در عرصه‌های مدیریتی گفت و تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های باز شدن این فضا، دستور رئیس جمهور برای اختصاص 30 درصد از مناصب مدیریتی به زنان است.

کامکار اعلام کرد: ارتقای زنان در ادارات استان و تعداد زنانی که به عنوان مثال از کارشناس به کارشناس مسئول ارتقاء می‌یابند هم از جمله مواردی است که در ارزیابی ادارات استان حتماً لحاظ خواهد شد.

سامانه دولت‌زنان در البرز راه‌اندازی شد

مریم اسماعیلی‌فرد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز نیز با بیان اینکه هیچ مدیرکلی در استان از میان بانوان انتخاب نشده است گفت: تأکید بر انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی جدا از موضوع مهم شایسته‌سالاری نیست.

وی افزود: بررسی پست‌های مدیریتی در استان البرز نشان می‌دهد که هیچ مدیر ارشد از میان زنان انتخاب نشده است. در استان البرز چهار مدیر میانی از میان بانوان منصوب شده است که امیدواریم با تدبیر مسئولان استان این رقم افزایش یابد.

اسماعیلی‌فرد در خصوص وضعیت به کارگیری مدیران زن در رده‌های پایین‌تر نیز اعلام کرد: در این حوزه 45 زن پست‌های مدیریتی را در نهادهای مختلف بر عهده دارند که در این میان بهزیستی، آبفا، بانک ملی، شهرداری و تأمین اجتماعی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند. البته هدف ما از بحث در مورد اهمیت انتصاب بانوان جدا از شایسته‌سالاری نیست و در این زمینه به دنبال شایستگی هستیم.

وی از راه‌اندازی سامانه دولت‌زنان در استان البرز خبر داد و گفت: این سامانه به منظور جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از زنان توانمند استان در راستای رایزنی برای انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی راه‌اندازی شده و اطلاعات آن نیز توسط خود زنانی که فکر می‌کنند توان مدیریتی دارند وارد می‌شود و این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه رزومه خود را بارگذاری کنند.

در ادامه این نشست برخی از مدیران حاضر به بیان دغدغه‌های خود در حوزه زنان پرداختند. عدم شایسته سالاری نه تنها در حوزه زنان بلکه در حوزه مردان نیز از جمله دغدغه‌های مطرح شده در این همایش بود؛ علاوه بر این برخی مدیران زن استان نیز از برخورد نامناسب با مدیران زن نه فقط در ایران بلکه در جهان به عنوان یکی از معضلات بیان شد. دیده نشدن زنان و عدم اولویت دادن به کار آنان در پست‌های مدیریتی، لزوم تلاش چندبرابری در قبال یک مدیر مرد برای دیده شدن و حقوق نابرابر از دیگر مواردی بود که در این همایش مطرح شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟