لشکر عشق در راه عراق


لشکر عشق در راه عراق

به گزارش شهرآراآنلاین، استاندار خراسان رضوی دیروز در ستاد استانی اربعین گفت: تاکنون ٢٣ هزار نفر در قالب ١٢ هزار گروه از خراسان رضوی برای این پیاده روی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.علیرضا رشیدیان در این جلسه گفت: با توجه به...


به گزارش شهرآراآنلاین، استاندار خراسان رضوی دیروز در ستاد استانی اربعین گفت: تاکنون ٢٣ هزار نفر در قالب ١٢ هزار گروه از خراسان رضوی برای این پیاده روی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.علیرضا رشیدیان در این جلسه گفت: با توجه به تسهیلاتی که گرفته شده است، اکنون نیازی نیست که افراد دلار بپردازند و پول ملی جایگزین ارز خارجی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای این راهپیمایی ٨٠ موکب و ٣٠٠ کامیون از طرف خراسان رضوی در نظر گرفته شده است اضافه کرد: مسائل امنیتی همچنان به قوت خود باقی است. زائران نیز باید از مسیرهای مشخص شده حرکت کنند.

جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی نیز در ادامه با بیان اینکه تاکنون ١١ هزار روادید برای این سفر از استان صادر شده است گفت: ۶٠٠ پاکبان نیز از شهرداری مشهد به این مراسم اعزام می شوند. این افراد برای اولین بار در این مراسم شرکت می کنند.

سید جواد حسینی اضافه کرد: ٣٠٠ دستگاه کامیون، ١١٠ دستگاه اتوبوس شهرداری مشهد و دستگاه های نظافتی سبک و سنگین که نظافت شهر نجف را بر عهده خواهند داشت کار خود را از جمعه هفته آینده آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی انجام شده به رغم سهمیه شصت وپنج هزارنفری تعیین شده برای استان، تاکنون اسکان و تغذیه ٨۵ هزار نفر از سوی ستاد خراسان رضوی مهیا شده است افزود: طرح تعریض، اصلاح و بازسازی جاده مهران تا شهر کوت برای سال آینده، طرح نذر نهال در مسیر نجف-کربلا، گسترش راهنمایان زائر، ایجاد آشپزخانه های مرکزی برای تغذیه زائران و پیگیری مسائل بهداشتی و امنیتی طول مسیر راهپیمایی اربعین از موارد مورد بحث در مسیرهای نجف تا کربلا سپس کاظمین و سامرا به حساب می آید که مورد تأکید و توجه طرف های ایرانی و عراقی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی همچنین بر ایجاد فضای مثبت روانی- تبلیغی، استفاده فرهنگی و معنوی بیشتر از راهپیمایی اربعین و پرهیز از ایجاد شکاف های نژادی تأکید کرد.

افزایش روادیدهای تقلبی و جعلی در استان

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: با توجه به اینکه زائران به دنبال ارزان تر بودن سفر خود هستند، برخی از آن ها به خرید استیکرهای جعلی روادید با قیمت ١٠ یا ٢٠ دلار اقدام می کنند که باید دستگاه های قضایی و انتظامی حساسیت نشان دهند.

جواد شاد ادامه داد: اگر آمار ثبت نام کنندگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمتر شده به این دلیل است که صدا و سیما برای تبلیغ اربعین کاری نکرده است.

او با بیان اینکه تاکنون ١۴ هزار و ٣٠٠ گذرنامه در استان صادر شده است افزود: تاکنون ١١ هزار گذرنامه را به روادید تبدیل کرده ایم. از طرفی دیگر، باید از بیمه بودن همه شرکت کنندگان مطمئن شد. سال گذشته در این سفر ٢ نفر فوتی داشتیم که بیمه هم نبودند.

قائم مقام ستاد اربعین شهرداری مشهد نیز در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: ١٠٠٠ نفر در قالب پاکبان و دیگر خدمات شهری و حمل و نقلی از شهرداری مشهد به این پیاده روی اعزام می شوند. پاکبانان قرار است در بازه زمانی ٢۶ مهر تا ١٠ آبان ماه روزانه ١٨ کیلومتر را از زباله پاک کنند.

حسین حسامی افزود: همچنین پیش بینی می شود در این مدت ٣۵٠ تن زباله جمع آوری شود..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»