اظهار عجز نزد ستم پیشه ابلهیست / اشک کباب موجب طغیان آتش است


اظهار عجز نزد ستم پیشه ابلهیست / اشک کباب موجب طغیان آتش است

مطلبی که کانال نوجوان درباره دو نوع برخورد متفاوت در مواجهه با مستکبران در کانال خود منتشر کرده را در ادامه می‌خوانید.

اظهار عجز نزد ستم پیشه ابلهیست / اشک کباب موجب طغیان آتش استبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانال نوجوان از کانال‌های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای است که با انتشار مطالب جذاب توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند؛ در ادامه مطلبی که در این کانال در خصوص دو نوع مواجهه و برخورد با مستکبران منتشر شده را مشاهده می‌کنید.

کبابی!
تا به حال کباب درست کرده اید؟
هنگام درست کردن کباب گاهی چربی‌ها که ذوب می‌شوند قطره ای روی آتش می چکد؛ در این مواقع آتش گر می گیرد و جلز و ولز می‌کند!
تا بیش از این دهان مان آب نیفتاده، از بحث لذیذ کباب بگذریم...
سالها پیش صائب تبریزی با استفاده از این صحنه دلپذیر، بیتی سروده که شاید امروز معنای آن صریح تر و آشکار تر است.
اظهار عجز نزد ستم پیشه ابلهیست
اشک کباب موجب طغیان آتش است
صائب می گوید ضعف نشان دادن به ستمگر ها نشانه ابلهیست و سپس در مثالی زیبا اشک کباب یا همان قطره که گویا نشان خواهش کباب از آتش است را باعث بیش تر شدن آتش میداند.
وقتی به ستمگر ها پیام ضعف می دهید طمع آنها بیشتر می‌شوند تا به شما ضربه بزنند؛ و این مربوط به امروز و دیروز نیست، این فطرت ستمگرهاست که صائب در قرن یازده به آن اشاره کرده است.
مثلاً فرض کنید عده‌ای از داخل کشور مدام به دشمنان بیرونی کشور پیام ضعف می فرستند و به آنها ما را ناتوان و به بن بست رسیده نشان میدهند؛ یا دست یاری به سمت دشمنان دراز می کنند و به خیال خام خود فکر می‌کنند اینگونه ستمگران دست آنها را می گیرند و یا حداقل دست از ظلم و ستم بر می دارند اما چه کسی دیده که دوستی با گرگ سرانجام داشته باشد؟!
امروز آمریکا ستمگریست که همه او را می شناسیم، ستمگری که حتی به دوستان خود مانند عربستان که نزد او ابراز ارادت و ضعف می کنند و سر تسلیم فرود می آوردند نیز رحم نمی‌کند!
به هر حال انتخاب با ماست...
میشود به قول صائب روش ابلهان را در پیش گرفت یا به قول آقا در همایش خدمت بسیجیان، با ارسال پیام قدرت به جهان و ضعف نشان ندادن، عزت مند و مقتدر باقی ماند...

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی