گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!


گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!

نگهداری از گیاهان آپارتمانی نیاز به زمان و حوصله دارد. گیاهان نیز مانند هر موجود زنده دیگری برای زنده ماند به شرایط محیطی و مواد غذایی نیاز دارند که بتوانند عمر طولانی و زندگش سالمی داشته باشند. در بین گیاهان خانگی برخی از آنها به دلیل مقاومت...

نگهداری از گیاهان آپارتمانی نیاز به زمان و حوصله دارد. گیاهان نیز مانند هر موجود زنده دیگری برای زنده ماند به شرایط محیطی و مواد غذایی نیاز دارند که بتوانند عمر طولانی و زندگش سالمی داشته باشند. در بین گیاهان خانگی برخی از آنها به دلیل مقاومت بیشتر و نگهداری ساده، در صدر جدول خرید قرار می گیرند. در بین گیاهان آپارتمانی مقاوم، می توان به گیاه گندمی اشاره کرد. برای اطلاع از روش نگهداری گیاه گندمی تا ادامه مطلب با چیدانه همراه باشید:

گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!

نام گیاه: گندمی، سجافی، عنکبوتی نام انگلیسی: Spider plant نام علمی: Chlorophytum comosum خانواده: Liliaceae، سوسنی ها منشا: جنوب قاره آفریقا

گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!

گندمی از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز است که نگهداری ساده ای دارد و برای افراد مبتدی گزینه مناسبی به شمار می رود. برگ های کشیده، بلند، باریک و تیز این گیاه حالت آویزان دارد و منظره زیبایی به وجود می آورد. برگ ها به رنگ سبز روشن با نوارهای سفید موازی هستند. ارتفاع این گیاه حدود ۳۰ سانتیمتر است. این گیاه در فصل تابستان بر روی دمگل بلند، به گل می رود که شکل ستاره ای دارد. این گیاه رشد زیادی دارد و ارزان قیمت است.

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی ، ۲۰ گیاه زینتی همیشه سبز در خانه!

گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!

نور و دمای مورد نیاز برای گندمی

این گیاه به نور متوسط و غیر مستقیم نیاز دارد و بهتر است گندمی را نزدیک پنجره ولی به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید. این گیاه نسبت به دمای پایین تا حدود صفر درجه مقاوم است.

آبیاری برای گیاه گندمی

آنچه در مورد آبیاری گندمی باید مورد توجه قرار گیرد، دانستن این نکته است که در فاصله بین دو آبیاری خاک باید خشک شود. در دمای بالاتر از ۱۵ درجه اسپری برگی را سه بار در هفته انجام دهید. در فصل تابستان می توان تعداد دفعات را بیشتر کرد.

مطلب پیشنهادی: گلهای مقاوم آپارتمانی، ۹ گیاه با آبیاری کم برای فراموشکارها

گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!

خاک مناسب گیاه

مخلوط خاک باغچه، ماسه و کمپوست برای گندمی مناسب است.

مطلب پیشنهادی: انواع خاک گلدان، خاک مناسب برای رشد گیاهان خانگی چیست؟

تغذیه و کود دهی

کود دهی گیاه گندمی را در فصل بهار و تابستان به اندازه ۲ گرم در لیتر و هر هفته یکبار انجام دهید.

گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!

نکاتی برای نگهداری از گیاه گندمی

گندمی رشد زیادی دارد و باید گلدان آن را حداقل سالی یکبار تعویض کنید. برای تمیز کردن برگها فقط از غبارپاشی آب استفاده کنید. از مواد براق کننده شیمیایی به هیچ وجه استفاده نکنید. گیاهی خریداری کنید که نوک برگهایش سالم باشد.

مطلب پیشنهادی: نگهداری از گیاهان آپارتمانی، ۹ اشتباه رایج!

گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!

گیاه پزشکی و درمان بیماری

گیاه از وسط و قسمت طوقه گیاه دچار پوسیدگی شده است: آبیاری را کم کنید. برگها لاغر، ضعیف و کمرنگ شده اند: درجه حرارت را پایین بیاورید. برگها نرم و شفاف شده اند: گیاه را به مکان گرمتر ببرید. رگه های روشن روی برگ در حال محو شدن هستند: گلدان را به مکان پر نورتر منتقل کنید. لکه قهوه ای روی برگ دیده می شود: از مواد شیمیایی برای تمیز کردن برگها استفاده نکنید. برگ در قسمت نوک قهوه ای می شود: آبیاری را بیشتر کنید یا از اشعه مستقیم آفتاب دور کنید. گیاه ضعیف و برگها پژمرده اند: تغذیه و کوددهی انجام دهید. از بین رفتن لبه های برگ ناشی از خوردن برگ توسط حشرات: از حشره کش تماسی استفاده کنید. زیر برگها تار عنکبوت گرفته است و برگها طوسی رنگ شده اند: کنه قرمز ریز را با سم مخصوص نابود کنید.

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی، ۸ نکته طلایی برای مراقبت بهتر!

گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!

تکثیر گندمی

گیاه گندمی را می توانید از طریق تقسیم بوته و خوابانیدن گیاهچه ها تکثیر کنید. برای تقسیم بوته، زمانی که گلدان را در فصل بهار تعویض می کنید، می توانید قسمت های مختلف گیاه که هرکدام ریشه کامل دارند را در گلدان های مجزا بکارید.

گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!

گیاهچه ها بر روی ساقه های بلند گلدهنده که سن بیشتری دارند به وجود می آیند. این گیاهچه ها را با روش خوابانیدن بر روی سطح خاک در گلدان ریشه دار کنید. تا زمانی که گیاهچه ها ریشه دار نشده اند، آنها را از گیاه مادری جدا نکنید. برای این روش از تکثیر زمان مناسب فصل بهار و تابستان است.

مطلب پیشنهادی: تکثیر گیاهان آپارتمانی، روش های خانگی!

گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!

گیاه گندمی پایا آذین

برای مطالعه مطالب مرتبط در مورد باغبانی و گیاهان خانگی به بخش مربوطه بروید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403