کتاب گریز از ایمان و گریز از عمل از مرتضی مطهری+ عکس


کتاب  گریز از ایمان و گریز از عمل  از مرتضی مطهری+ عکس

کتاب گریز از ایمان و گریز از عمل، تنظیم شده هفت جلسه سخنرانى استاد شهید مطهرى است.

اتاق خبر 24:

کتاب گریز از ایمان و گریز از عمل، تنظیم شده هفت جلسه سخنرانى استاد شهید مطهرى است. استاد شهید در این مباحث به مسئله ایمان و عمل از نگاه جدیدى پرداخته‌اند و گریزگاه‌ها از ایمان را که بیشتر در دنیاى اروپا مطرح بوده و گریزگاه‌ها از عمل را که بیشتر در جهان اسلام مطرح بوده است بیان و تشریح کرده‌اند که حاوى مطالب نغز و بدیع فراوان است.

کتاب "گریز از ایمان و گریز از عمل" از مرتضی مطهری+ عکس

این سخنرانى‌ها در سال 1353 هجرى شمسى در مسجد جلیلى و مسجد ابوالفضل تهران (هرکدام پنج جلسه) ایراد شده است و البته فقط هفت جلسه از ده جلسه مذکور در دست است که تنظیم‌شده آن، کتاب موجود را تشکیل مى‌دهد.

استاد شهید مرتضی مطهری، در کتاب گریز از ایمان و گریز از عمل به مسئله ایمان و عمل از نگاه جدیدى پرداخته‌اند و گریزگاه‌ها از ایمان را که بیشتر در دنیاى اروپا مطرح بوده و گریزگاه‌ها از عمل را که بیشتر در جهان اسلام مطرح بوده است ذکر و تشریح کرده‌اند که حاوى مطالب نغز و بدیع فراوان است و گرچه تاریخ این مباحث به سال 1353 باز مى‌گردد ولى گویى براى امروز ما بیان شده است و سبک بیان و محتواى آن به گونه‌اى است که به تعبیر امام خمینى(ره) براى عارف و عامى سودمند و فرحزاست. امید است مورد بهره‌بردارى همه علاقه‌مندان آثار آن اسلام‌شناس عظیم‌الشأن خصوصا نسل جوان قرار گیرد.

موضوع: کلام و عقاید

نویسنده: استاد شهید مطهرى


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید