چین: هر مسلمان اویغور تلویزیون دولتی نگاه نکند به کمپ منتقل می‌شود!


چین: هر مسلمان اویغور تلویزیون دولتی نگاه نکند به کمپ منتقل می‌شود!

شفقنا- چین به صورت تلویحی به وجود مراکز نگهداری مسلمانان اویغور اعتراف کرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بی‌بی‌سی؛ درحالیکه گروه‌های حقوق بشری و حتی سازمان ملل چین را به خاطر نگهداری اجباری بیش از یک میلیون مسلمان اویغور – به بهانه ارشاد ایدئولوژیک و جلوگیری از افراطی شدن- مورد انتقادات گسترده قرار داده‌ بودند، پکن وجود […]

چین: هر مسلمان اویغور تلویزیون دولتی نگاه نکند به کمپ منتقل می‌شود!

شفقنا- چین به صورت تلویحی به وجود مراکز نگهداری مسلمانان اویغور اعتراف کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بی‌بی‌سی؛ درحالیکه گروه‌های حقوق بشری و حتی سازمان ملل چین را به خاطر نگهداری اجباری بیش از یک میلیون مسلمان اویغور – به بهانه ارشاد ایدئولوژیک و جلوگیری از افراطی شدن- مورد انتقادات گسترده قرار داده‌ بودند، پکن وجود این کمپ‌ها را منکر می‌شد. اما اکنون خبر می‌رسد که مجلس قانونگذاری استان سین‌کیانگ قانونی را تصویب کرده که به موجب آن برخی اعمال باعث زندانی شدن مسلمانان در این کمپ‌ها می‌شود.

مجلس حکومتی استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ اعلام کرده: هرکس دیگران را مجبور به شرکت در محافل مذهبی کند، تلویزیون دولتی را نگاه نکند، رادیو چین را گوش نکند و کودکان را از فراگیری دروس حکومت چین منع کند، به زندان افکنده خواهد شد.

بلافاصله پس از انتشار این قانون، موجی از حملات و انتقادات از سوی گروه‌های مخالف و حقوق بشری روانه شد. آنها این قانون را ظالمانه و آسان‌ترین روش برای سرکوب میلیون‌ها مسلمان خوانده‌اند.

خبر اصلی را در بی‌بی‌سی ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان