ربات‌ کوچکی که به وسایل نقلیه مختلف تبدیل می‌شود +فیلم


ربات‌ کوچکی که به وسایل نقلیه مختلف تبدیل می‌شود +فیلم

محققان MIT به‌جای طراحی ربات‌های مختلف، یک ربات با توانایی تبدیل شدن به وسایل نقلیه مختلف ساخته اند.

ربات‌ کوچکی که به وسایل نقلیه مختلف تبدیل می‌شود +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ربات‌های مختلفی با توانایی‌های متفاوت در سال‌های گذشته طراحی و ساخته شده اند. زندگی ما از بعضی از این طراحی‌ها تاثیر گرفته است. به مرور زمان طراحی‌های بسیاری ساخته شده اند اما بعضی از آن‌ها عجیب‌تر از بقیه است. ربات‌های پرنده، دونده، ربات‌های شبیه حیوانات و بسیاری دیگر از انواع ربات‌ها. در این خبر یکی از عجیب ترین ربات‌های ساخته شده را مشاهده می‌کنید.

این ربا‌ت‌های تبدیل‌شونده کوچک می‌توانند به وسایل نقلیه مختلف تبدیل شوند. آن‌ها این کار را با پوشیدن اسکلت‌های تاشو انجام می‌دهند. این ربات توسط محققان MIT طراحی شده است. یکی از سازندگان این ربات گفت : ما ساخت آن را از پروانه الهام گرفته ایم. پروانه ابتدا یک لارو است اما زمانی که جسمش تغییر می‌کند می‌تواند پرواز کند.

هر کدام از این اسکلت‌ها یک نوع وسیله نقلیه را در دسترس این ربات قرار می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد کارهای متفاوت انجام دهد. کارهایی مانند راه رفتن، غلت زدن، سر خوردن و حتی روی آب حرکت کردن.

این محققان به‌جای این‌که ربات‌‌های مختلف طراحی کنند، برای یک ربات لباس‌های اسکلتی مختلف ساخته اند. این اسکلت‌ها از جنس پلاستیک هستند. زمانی که این ربات یک ماموریت را تمام می‌کند، استخوان پلاستیکی آن در آب حل می‌شود.

این ربات یک ماده مغناطیسی است بنابراین با استفاده از یک میدان مغناطیسی کنترل شده خارجی می‌شود رفتار او را کنترل کرد. همچنین برای تغییر شکل و تا شدن اسکلت‌ها محققان یک دستگاه حساس به گرما ساخته اند که هنگامی که دمای آن بالا می‌رود به طور خودکار تا می‌شود.

البته این ربات‌ها هنوز کاملا اولیه هستند. روش کار آن‌ها در واقع تقلیدی از دگرگونی حشرات است. در ادامه ساخت این ربات قرار است اندازه آن کوچک‌تر و اتصال آن به اسکلت پوششی بیشتر شود. و همچنین بناست از عناصر باهوش‌تر در ساخت استفاده شود. برای مثال ماده‌هایی که محیط زیست را حس و درک کنند.

فیلم این ربات و تغییر شکل دادنش را در ادامه مشاهده می‌کنید:

بیشتر بخوانید: سرعت Venom F5 به 311 مایل بر ساعت خواهد رسید + تصاویر

انتهای پیام/

ربات تبدیل شونده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد