فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی


سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی بسیار مفید است در اینبخش فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و همچنین سلامتی را جمع آوری کرده ایم. سرکه سفید بطور معمول از سیب و ذرت بدست می آید. در گذشته از این نوع سرکه برای درمان عفونت و زخمها بکار برده می شد و کمی بعد هم اطباء بـه خواص خوراکی آن هم پی بردند و تا امروز هم مصرف آن ادامه دارد. امروز با...

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی بسیار مفید است

در اینبخش فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و همچنین سلامتی را جمع آوری کرده ایم. سرکه سفید بطور معمول از سیب و ذرت بدست می آید. در گذشته از این نوع سرکه برای درمان عفونت و زخمها بکار برده می شد و کمی بعد هم اطباء بـه خواص خوراکی آن هم پی بردند و تا امروز هم مصرف آن ادامه دارد. امروز با پارس ناز همراه باشید تا فواید سرکه سفید را مرور کنیم.

فواید سرکه سفید برای بدن

قرقره مخلوط سرکه با آب گرم برای گلودرد مفید اسـت. پس از شامپو کردن موها، با کمی سرکه موها را آبکشی کنید تا مو هایی نرم داشته باشید. وان حمام را از آب گرم پر کنید و کمی سرکه بـه آن اضافه کنید، چند دقیقه در آن دراز بکشید اینکار باعث میشود خشکی پوست از بین برود و پوستی نرم داشته باشید. یک قاشق چای خوری سرکه سیب سکسکه را از بین می برد.

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

صبح کمی سرکه سیب قرقره کنید سپس با مسواک دندان‌ها را مسواک بزنید، لکه‌های دندان را از بین می برد و باعث سفیدی دندان‌ها میشود. یک جرعه آب سرکه سیب بدلیل خاصیت آنتی بیوتیکی آن باکتری‌های معده را از بین میبرد. یک قاشق چایخوری سرکه سیب دریک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید گرفتگی بینی از بین میرود. سرکه سیب پوست را روشن میکند و لکه‌های صورت را از بین میبرد.

شب قبل از خواب صورت خودرا با آب بشوئید و با پنبه آغشته بـه سرکه صورت خودرا پاک کنید و بخوابید. در لگن آب گرم کمی سرکه بریزید و پاهای خود را در آن گذاشته و ماساژ دهید تا خستگی پاها از بین برود. سرکه سفید یا سرکه سیب برای آرتروز، رفع سنگ صفرا و پیشگیری از خون ریزی مفید اسـت. از سرکه سیب میتوانید برای درمان خارش پوست سر، شوره و خشکی مو استفاده کنید.

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

سرکه سیب ترک‌های پاشنه پا را از بین می برد. سرکه سیب فشار خون بالا را کاهش میدهد، عفونت‌های ادراری را از بین می برد، برای تصلب شرائین مفید اسـت، برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی‌های گوارشی مفید اسـت، پتاسیم بدن را تنظیم می کند، ضد باکتری و ضد قارچ اسـت، باعث ارتقاء عمل سیستم ایمنی بدن میشود و خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کننده دارد.

تمیز کردن وسایل خانه با سرکه

یک فنجان سرکه سفید را در لباسشویی یا ظرفشویی بریزید و خودرو را روشن کنید؛ اینکار باعث می شود جرم‌های داخل اتومبیل از بین برود و ضدعفونی شود. داخل یک سطل آب گرم کمی سرکه بریزید و جرم کاشی‌ها رابا آن از بین ببرید. «بـه غیر از سنگ» یک قوطی سرکه را شب در سرویس‌های بهداشتی بریزید و بگذارید تا صبح بماند؛ تمام جرم سرویس‌ها را از بین می برد.

مبلمان چوبی قدیمی رابا دستمالی کـه از سرکه سفید مرطوب شده پاک کنید. یک کاسه سرکه مخلوط با آب را در ماکروفر قرار دهید و ماکروفر رابه مدت 5 دقیقه روشن کنید سپس با دستمال داخل آنرا تمیز کنید ماکروفر تمیز و ضدعفونی می شود. با مخلوط سرکه، آب گرم و برس میتوانید موکت‌ها و فرش‌ها را برق بیاندازید. ظروف استیل یا شیرآلات استیل با سرکه سیب براق می شوند.

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

مخلوط آب و سرکه را بر روی ظروف و شیرآلات استیل بریزید و چند دقیقه بعد انها را بشوئید. برای شستن شیرآلاتی از کروم باید یک حوله رابه سرکه آغشته کنید و آن ها را تمیز کنید. کتری را از سرکه پر کنید و بگذارید نیم ساعت بجوشد تا داخل آن تمیز شود. ظروف چرب رابا مخلوط آب گرم، سرکه و مایع ظرفشویی بشوئید. سرکه سفید لباس‌ها را خوش بو میکند، لباس سفید را براق می کند و مانع ایجاد الکتریسیته لباس می شود.

و در ادامه خواص سرکه سفید برای سلامتی و زیبایی

سرکه طی فرآیند تخمیر بـه دست می آید و دارای قند طبیعی اسـت. دراین مقاله، چیزهای بیشتری از خواص سرکه سفید کـه طبق معمول از سیب و ذرت گرفته میشود را توضیح می دهیم. امروزه، سرکه از ترکیبات بایو اکتیو« زیست فعال» کـه فواید زیادی دارند بـه دست می آید. سرکه سفید، کالری پایین داشته و حاوی استیک اسید نیز هست کـه میتواند بـه کاهش کلسترول در بدن کمک کند.

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

ممکن اسـت تعداد زیادی از شـما درمورد تفاوت میان سرکه مقطر و سرکه سفید سوال بپرسید. پاسخ این سوال بسیار ساده اسـت: سرکه مقطر، خالص‌تر اسـت. سرکه مقطر از مالت، میوه و چیزهای دیگر گرفته می شود. سرکه مقطر، مایعی بی‌ رنگ و حاوی استیک اسید اسـت کـه از سرکه سفید ضعیف‌تر اسـت. تفاوت‌های دیگری در ساختار شیمیایی، تولید و کاربرد نیز وجوددارد.

افزایش سلامت مو

از سرکه سفید بعنوان یک محصول طبیعی مراقبت از مو استفاده کنید. برای داشتن مویی نرم و سالم، آن رابه یک نرم کننده خوب اضافه کنید. سرکه سفید بـه درمان شوره سر نیز کمک میکند.

درمان گلودرد

گلو درد شـما را اذیت میدهد؟ سرکه سفید در تسکین این بیماری بشما کمک میکند. در واقع سرکه برای درمان برخی بیماری‌ ها از جمله مشکلات مربوط بـه گلو مفید اسـت. با اضافه کردن یک قاشق چایخوری سرکه سفید بـه آب و غرغره کردن آن، گلودرد خودرا تسکین دهید.

افزایش سلامت پوست

برای سلامت و زیبایی پوست و موی خود از سرکه سفید استفاده کنید. وجود استیک اسید و آلفا هیدروکسی اسید، بـه التیام رنگ پوست و کوچک کردن منافذ کمک میکند. برای مرطوب کردن پوست، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب رابه آب حمام اضافه کنید.

کاهش آفتاب سوختگی

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

یکی از بهترین خواص سرکه، کمک بـه کاهش آفتاب سوختگی اسـت. برای کاهش آفتاب سوختگی، ترکیبی از سرکه سفید و آب را بر پوست آسیب دیده قرار دهید.

ضدعفونی پوست

سرکه سفید بدلیل داشتن خواص ضدباکتری، درمان و ضدعفونی کننده‌ای عالی برای پوست اسـت. سرکه، لکه‌های پوستی را از بین میبرد.

افزایش سطح انسولین

نخستین خاصیت سرکه، افزایش سطح حساسیت بـه انسولین در افراد مبتلا بـه دیابت نوع دوم و افراد در آستانه ابتلا بـه دیابت اسـت. بنابر این اگر باید غذاهایی کـه سطح انسولین را بالا میبرند، مصرف کنید، مصرف متعادل سرکه را امتحان کنید.

عامل ضد دیابت

این مورد با مورد قبلی در ارتباط اسـت. در واقع، سرکه در حفظ سطح قندخون موثر اسـت. همچنین استیک اسید موجود در آن بـه پایین آوردن قندخون کمک کرده و خواص ضد دیابتی دارد. این ماده، فرآیند تبدیل کربوهیدرات غذای مصرفی بـه قند را کند می کند.

کاهش سطح کلسترول

سرکه بـه پایین آمدن سطح تری‌گلیسیرید در بدن کمک میکند. بنابر این با مصرف سرکه سفید میتوانید از برخی مشکلات ناشی از کلسترول بالا مانند حمله قلبی و سکته مغزی پیشگیری کنید.

جلوگیری از حمله قلبی

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

همان گونه کـه در مورد بالا گفته شد، سرکه میتواند کلسترول خون را پایین بیاورد بنابر این در پیشگیری از حمله قلبی نقش دارد. اگر میخواهید از چنین بیماری‌هایی جلوگیری کنید، می توانید مصرف سرکه را در برنامه خود بگنجانید.

جلوگیری از سکته مغزی

بدن مـا با سطح کلسترول پایین، می تواند از سکته مغزی پیشگیری کند. با درنظر گرفتن اینکه درمان سکته مغزی کار سختی اسـت، بهتر اسـت با مصرف سکته، از بروز آن پیش گیری کنید.

جذب کلسیم را بهبود می‌بخشد

کلسیم ماده‌ای مفید اسـت و بدن بـه آن نیاز دارد. برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن، باید شیر بنوشید. بـه هرحال، جذب کلسیم برای حفظ عملکرد بدن، ضروری اسـت.

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

این‌جا سرکه بـه کمک شـما می آید. استیک اسید موجود در سرکه بـه جذب بهتر کلسیم کمک می کند. در نتیجه، با مصرف سرکه، استخوان‌های قویتری خواهید داشت.

کاهش خطر پوکی استخوان

همان‌گونه کـه در مورد قبلی توضیح داده شد، سرکه بـه جذب کلسیم کمک می کند. این ماده، بـه تقویت استخوانها ودر نتیجه پیشگیری از پوکی استخوان کمک میکند.

افزایش سلامت مغز

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

مصرف سرکه، بدلیل افزایش سلامت مغز، بسیار توصیه می شود. در نتیجه، توانایی بازشناختی را التیام بخشیده و ساختارهای اصلی بافت مغز بنام اسفنگولیپید را تولید میکند.

خواص ضد میکروبی

سرکه سفید دارای خواص ضد میکروبی اسـت و بعنوان یک عامل پاک کننده طبیعی بکار می رود. اضافه کردن سرکه سفید بـه غذا، بدلیل داشتن اسیدهای ارگانیک مانند استیک، لاکتیک، سیتریک، پروپیونیک و تارتاریک، باعث کشته شدن باکتری‌ها میشود.

فعالیت آنتی اکسیدانی

خاصیت واقعی یک منبع خوراکی آنتی اکسیدانی چیست؟ در واقع، آنتی اکسیدان موجود در خوراکی‌ها بـه جلوگیری از بروز آسیب ناشی از فرآیند اکسایش در بدن کمک میکند.

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

آنتی اکسیدان نقش مهمی در التیام سلامتی بدن نیز ایفا می کند. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و سلامت بدن را حفظ می کنند. سرکه سفید، یکی از منابع آنتی اکسیدانی اسـت.

کالری پایین

در واقع، 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید فقط 3 کالری دارد و چربی آن صفر اسـت. در نتیجه، اضافه کردن سرکه سفید بـه سالاد می تواند در دریافت کالری پایین بشما کمک می کند.

انتخابی رژیمی

همان‌گونه کـه در مورد بالایی گفته شد، سرکه سفید کالری پایینی داشته و چربی آن صفر اسـت. بنابر این اضافه کردن آن بـه رژیم غذایی روزانه خود کار درستی اسـت.

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

مصرف سرکه سفید نه تنها خواص مهمی برای سلامتی شـما دارد بلکه باعث التیام رژیم غذایی شـما نیز می شود. برای مصرف خوراکی، آن رابه غذا و سالادهای خود اضافه کنید.

کمک به کاهش وزن

سرکه میتواند با افزایش حس سیری و پر بودن، در کاهش وزن بشما کمک کند. بنابر این میزان مصرف غذا را کاهش میدهد. سرکه، در داشتن رژیم غذایی بهتر بشما کمک کرده و سطح قندخون را نیز بازرسی میکند.

پیشگیری از چاقی

اکثر افراد، مراقب وزن بدن خود هستند. آن‌ها می خواهند دریافت غذای خودرا مدیریت کرده و از تمام مواد مغذی موجود در غذا آگاه باشند. همه ی این کارها برای حفظ سلامت بدن اسـت.

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

تحقیقات نشان می دهد افرادی کـه سرکه مصرف میکنند، وزن پایینتر و چربی داخلی کمتری دارند. بـه علاوه، سرکه با کاهش چاقی، بـه پیش گیری از سندرم متابولیک کمک می کند.

منبع مواد مغذی

همه ی می دانند سرکه سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین B1، ریبوفلاوین و نمک‌های معدنی اسـت. بنابر این، اگر میخواهید بدنتان عملکرد سالمی داشته باشد، می توانید سرکه سفید مصرف کنید.

جذب مواد مغذی مفید

یکی از خواص سرکه سفید برای سلامتی، افزایش جذب مواد مغذی اسـت. مقدار بالای استیک اسید موجود در آن بـه جذب این مواد کمک میکند. در نتیجه، مواد مغذی موجود در غذایی کـه میخورید، نقش بهتری در حفظ سلامت بدن شـما خواهند داشت.

پیشگیری از سرطان

کدام بیماری اسـت کـه تمام زن‌ها ازآن می ترسند؟ خوب، قطعا یکی از بیماری‌هایی کـه بـه ذهن خطور می کند، سرطان دهانه رحم اسـت. در واقع، هر سال، زنان زیادی بدلیل ابتلا بـه سرطان دهانه رحم می‌میرند. جلوگیری از این بیماری و درمان آن اهمیت بالایی دارد. سرکه سفید می تواند در پیش گیری از این بیماری بشما کمک کند.

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

چون سرکه بعنوان یکی از مواد تست دهانه رحم بکار میرود، رشد سلول‌های این نوع سرطان را مشخص می کند. استیک اسید موجود در سرکه سفید کـه بر دهانه رحم قرار بگیرد، باعث سفید شدن سلول‌های سرطانی می شود. بر عکس، اگر سلول‌ها سالم و عادی باشند، رنگی صورتی را نشان میدهند.

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

بـه علاوه، گفته میشود کـه سرکه سفید در پیشگیری از رشد برخی سرطان‌ها مانند سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان سینه، سرطان مری و سرطان پروستات موثر اسـت. بطور خلاصه، سرکه بـه پیش گیری از برخی بیماری‌ها کمک بزرگی میکند.

پیشگیری از زگیل

یک مطالعه نشان می دهد کـه استیک اسید موجود در سرکه سفید می تواند بـه از بین بردن زگیل کمک کند. درمانی عالی اسـت، نه؟

تسکین خارش و درد

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

سرکه سفید بـه کاهش خارش و درد شهرت دارد. سرکه سفید رابه آب حمام خود اضافه کنید تا خارش پوست را کاهش دهد. برای داروهای بیشتر بـه دکتر مراجعه کنید.

درمان سوختگی و جراحات

همان‌گونه کـه قبلا گفته شد، سرکه خواص ضد باکتری دارد. این ویژگی بـه درمان سوختگی ناشی از جراحات کمک می کند.

سفیدی دندان

فواید و خواص سرکه سفید برای بدن، زیبایی و سلامتی

سرکه سفید بعنوان سفید کننده دندان‌ نیز بکار میرود. سرکه سفید رابه خمیردندان خود اضافه کرده و دندان‌های خودرا مسواک کنید. بـه علاوه، با استفاده از سرکه سفید، از بوی بدن دهان نیز خلاص شوید.

تقویت سیستم ایمنی

همه ی این خواصی کـه در بالا خواندید، یک نتیجه مهم را نشان میدهند. سرکه سفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن ودر نتیجه سلامت عمومی مفید اسـت. حالا شـما خواص سرکه سفید برای سلامتی را میدانید. درمان‌های زیبایی متعددی با استفاده از سرکه سفید وجوددارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج