دو تکواندوکار، دو طلا/ پرچم ایران در آرژانتین بالا رفت


دو تکواندوکار، دو طلا/ پرچم ایران در آرژانتین بالا رفت

یلدا ولی‌نژاد تکواندوکار وزن 63- کیلوگرم کشورمان موفق شد با غلبه بر تمامی حریفانش بر سکوی نخست بازی‌های المپیک جوانان ایستاده و اولین مدال آور کاروان ایران لقب بگیرد.

به گزارش جی پلاس؛ سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان 2018 در بخش تکواندو از روز یکشنبه -15 مهرماه با حضور 100 تکواندوکار از 56 کشور در بوینس آیرس آرژانتین آغاز شد و تا امشب (پنجشنبه - 19 مهرماه) ادامه خواهد داشت.

روز چهارشنبه - 18 مهرماه و در روز چهارم این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 63- کیلوگرم دختران و 73- کیلوگرم پسران پیگیری شد که یلدا ولی‌نژاد و علی اشکوریان به عنوان نمایندگان ایران به مصاف رقبایشان رفتند.

یلدا ولی‌نژاد تکواندوکار وزن 63- کیلوگرم کشورمان موفق شد در این رقابت‌ها به نشان طلایی دست پیدا کند.

یلدا در نخستین گام به مصاف «ناتالی همادی» از اردن رفت و با نتیجه 12 بر 2 به برتری رسید، در ادامه رو در روی «لسلیه سولترو» از مکزیک قرار گرفت تا ثانیه‌های آخر غیرتمندانه جنگید و با نتیجه 26 بر 22 راهی فینال شد.

وی در این مرحله نیز به مصاف «نادیسا بوزانیچ» از صربستان قهرمان نونهالان اروپا 2015، نایب قهرمان نونهالان جهان 2015 و قهرمان نوجوانان جهان 2018 رفت و با غلبه 23 بر 17 برابر این هوگوپوش موفق شد نخستین مدال آور و طلایی کاروان ایران لقب بگیرد.

هدایت تیم دختران برعهده فاطمه صفرپور به عنوان سرمربی است. این رقابت ها 10 G است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 100، 60 و 32 امتیاز تعلق می گیرد.

*اشکوریان دومین طلایی کاروان ایران

علی اشکوریان هوگوپوش وزن 73- کیلوگرم کشورمان توانست با 3 برد متوالی دومین طلای کاروان ایران را کسب کرده و عنوان قهرمانی را بدست آورد.

روز چهارشنبه - 18 مهرماه و در روز چهارم این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 63- کیلوگرم دختران و 73- کیلوگرم پسران پیگیری شد که یلدا ولی‌نژاد و علی اشکوریان به عنوان نمایندگان ایران به مصاف رقبایشان رفتند.

علی اشکوریان پس از یک‌دور استراحت در گام نخست با «چنگ کیو» از چین تایپه، دارنده مدال برنز قهرمانی نونهالان آسیا 2015 مبارزه کرد و 19 و 17 پیروز شد؛ سپس رو در روی نماینده «دارلین پادیلا» اکوادور قرار گرفت و 29 بر 5 و در پایان راند دوم و پیش از پایان زمان قانونی مسابقات به برتری رسید و راهی فینال شد.

علی در فینال با «بدر آچاب بلژیکی» مبارزه کرد و با نتیجه 17 بر 16 به برتری رسید تا دومین طلایی کاروان ایران لقب بگیرد.

هدایت تیم پسران برعهده محمدرضا زوار به عنوان سرمربی است. این رقابت ها 10 G است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 100، 60 و 32 امتیاز تعلق می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!