شهید همدانی تلاش می‌کرد تا همه در خیمه انقلاب باشند


شهید همدانی تلاش می‌کرد تا همه در خیمه انقلاب باشند

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه برای شهید همدانی بسیار مهم بود که کسی در خیمه دشمن نباشد، گفت: برای هدایت افراد وقت می‌گذاشت و با آنها صحبت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا همه را به خیمه انقلاب بیاورد.

سردار مهدی فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج حسین همدانی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید همدانی مردمی بودن ایشان بود.

وی با بیان اینکه مردمی بودن بدان معناست که شهید همدانی با همه اقشار مختلف جامعه در ارتباط بود، افزود: ایشان خصلت مردمی بودن خود را در هر نقطه‌ای از کره خاکی که بود با خود داشت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه اکثر فرماندهان نظامی خصوصیات شبیه به یکدیگر را دارند اما جنبه مردمی بودن حاج حسین او را از سایرین متمایز می‌کرد، گفت: در شرایط به هم ریخته و آشفته سوریه، حاج حسین خود را به مردم سوریه نزدیک کرد و توانست نیروهای دفاع‌ وطنی را در مقابل دشمن تکفیری شکل دهد.

وی با اشاره به فتنه 88 و نقش شهید همدانی در فرو نشاندن این فتنه، تصریح کرد: جدا کردن مردم از صف معاندین کار هر کسی نبود، اما یکی از کارهای بزرگ شهید همدانی در آن زمان، جدا کردن مردم و صاحبان انقلاب از سطح اعتراضات بود که با تلاش شبانه‌روزی توانست این موضوع را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند و فتنه را در نطفه خفه کند.

شهید همدانی تلاش می‌کرد تا همه در خیمه انقلاب باشند

سردار فرجی با بیان اینکه برای شهید همدانی بسیار مهم بود که کسی در خیمه دشمن نباشد، گفت: برای هدایت افراد وقت می‌گذاشت و با آنها صحبت می‌کرد، تلاش می‌کرد راه‌های بازگشت را به آنها نشان دهد و راه‌هایی را که افراد پشت سر خود خراب کرده بودند را بازسازی می‌کرد تا آنها را به خیمه انقلاب بیاورد.

وی با بیان اینکه شهید همدانی همیشه خود را سرباز ولایت می‌دانست و اگر زمانی به این نقطه می‌رسید که مقام معظم رهبری بر روی موضوعی نظر دارند اولویت برای وی نظر رهبری بود، تصریح کرد: همیشه موضوعات را از جوانب مختلف پیگیری و بررسی می‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: نقش ایشان در جبهه مقاومت بسیار سازنده بود هر چند خیلی از افراد در این مهم اثرگذار بودند و اقدامات بسیاری در این رابطه انجام شده است، اما اقدام اصلی سردار همدانی تشکیل نیروهای دفاع وطنی بود.

با یک ساک دستی به جنگ دشمن رفت

وی با بیان اینکه شهید همدانی یا هیچ توپ و تانکی به سوریه نرفت و تنها در این سفر یک ساک وسایل شخصی به همراه داشت، خاطرنشان کرد: زمانی که به سوریه رفت مسؤولان سوری را قانع به این موضوع کرد که باید مردم وارد میدان شوند.

سردار فرجی با بیان اینکه مردم سوریه قبول کردند که باید مقابل دشمن تکفیری ایستادگی کنند، یادآور شد: کافی است بررسی کنیم زمانی که شهید همدانی به سوریه رفت چه اندازه نیروهای دفاع وطنی وجود داشت و حالا که او شهید شده، چه اندازه؟

شهید همدانی تلاش می‌کرد تا همه در خیمه انقلاب باشند

بزرگان جبهه مقاومت خود را مدیون شهید همدانی می‌دانند

وی با بیان اینکه امروز همه بزرگان جبهه مقاومت در سوریه خود را مدیون شهید همدانی می‌دانند، خاطرنشان کرد: ایشان ستاد جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه مقاومت را راه‌اندازی کرد و ایده اولیه در ذهن او شکل گرفت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان به بیان یک خاطره از شهید همدانی پرداخت و گفت: برای آخرین باری که حاج حسین به همدان آمد از یگان ما، که خود ایشان آن را تشکیل داده بود بازدید کرد. معلوم بود که هوای رفتن دارد و بار سفر را بسته بود. تک به تک اتاق‌ها را می‌گشت و دور پادگان را زد و تمام زمین‌هایی که با خون و دل برای لشکرها و گردان‌ها گرفته بود با دقت نگاه می‌کرد.‌ بعضی از بچه‌ها می‌گفتند چقدر حوصله دارد، مگر چه چیزی می‌خواهد؟

سردار فرجی گفت: من قرار بود آن سال به مکه بروم و چون شهید همدانی از این موضوع مطلع بود نزدیکم آمد و به من گفت «وقتی رفتی مکه در کنار قبرستان بقیع از مادرم شهادت مرا طلب کن» من به شوخی گفتم «حاجی حالا ما با شما خیلی کار داریم».

وی ادامه داد: در آن لحظات به حاج حسین گفتم اگر کاری دارید من دیگر به مکه نمی‌روم، که مخالفت کرد. زمانی که قصد رفتن داشت مرا در آغوش کشید و باز هم تکرار کرد خواسته مرا فراموش نکن و شهادت مرا حتماً از خانم فاطمه زهرا(س) بخواه.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در آن لحظات هرگز تصور نمی‌کردم که شهید همدانی دوباره قصد رفتن به سوریه را داشته باشد، تصریح کرد: زمانی که فهمیدم که می‌خواهد بازهم به سوریه برود به ایشان گفتم اگر اجازه بدهید رفتن به سفر مکه را لغو کنم که نپذیرفت.

شهید همدانی تلاش می‌کرد تا همه در خیمه انقلاب باشند

وی با بیان اینکه زمانی که مکه بودم از مدینه با او تماس گرفتم و بازهم ایشان خواسته خود را پشت تلفن تکرار کرد، افزود: معلوم بود حاج آقا بعد از 40 سال مبارزه قصد رفتن دارد و دلش برای همرزمان شهیدش تنگ شده بود.

سردار فرجی با اشاره به اینکه طی چند باری که تماس گرفتم بچه‌ها اطلاع دادند حاج‌حسین در سوریه در حال مبارزه است، بیان کرد: خیلی نگرانش بودم، هر جا که می‌رفتم حضورش را در کنارم احساس می‌کردم.

وی با اشاره به اینکه آخرین روزهای سفرم بود که از شبکه‌های ماهواره‌ای خبر شهادت شهید همدانی را شنیدم، خاطرنشان کرد: در آن لحظه‌ جا خوردم و نمی‌دانستم چه باید بکنم، اما این را خوب می‌دانستم راهی را که انتخاب کرده بود آگاهانه بود و درست.

انتهای پیام/خ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403