سرعت تبدیل روستاها به شهر در فارس نگران‌کننده است


سرعت تبدیل روستاها به شهر در فارس نگران‌کننده است

​معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرد: تبدیل روستاها به شهر در استان فارس سرعت زیادی داشته و این موضوع نگران‌کننده است .

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد عصر دیروز پنج شنبه ١٩ مهر در همایش شهرداران فارس در شیراز بیان کرد: گسترش تبدیل روستاها به شهرها در استان فارس سرعت موجب می‌شود تا شاهد جایگزینی تولید کننده به مصرف کننده باشیم .

وی افزود: البته نباید از تقویت نهادهای شهرداری و شوراها غافل شویم و در حوزه‌های مختلفی همچون ‌حوزه های فرهنگی، اجتماعی و دانش بنیان وارد شد .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید بر برنامه محوری، گفت: باید تمام دستگاه‌ها در همه شهرها برنامه‌ریزی داشته باشند. شفاف سازی، برون‌سپاری فعالیت‌ها و ... باید از جمله فعالیت‌هایی باشد که توسط شهرداری‌ها دنبال شود .

جمالی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که از ابتدا با تمام مشکلات شهرداری‌ها آشنا بوده و هستم، گفت: شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیردولتی‌اند و نقش‌شان منطقه‌ای و محلی نیست بلکه نقش شهرداری‌ها نقشی ملی است .

وی با بیان این‌که شهرداری ها می‌توانند سرمایه اجتماعی را افزایش دهند، افزود: زمانی که سرمایه اجتماعی افزایش یابد شاهد امنیت شهری و منطقه‌ای خواهیم بود .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور ادامه داد: اگر شهرداری‌ها نتوانند نقش مناسبی در جامعه ایفا کنند شاهد ضربه نه تنها به جامعه محلی بلکه کل کشور خواهیم بود .

جمالی‌نژاد با تاکید بر این‌که ایمان و باور به شورا ها درمجموعه دستگاه‌های دولتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: موضوعی که شاید آسیب زننده باشد این است که اگر اعتماد سازی میان شوراهای شهری و مردم فراهم نشود، در اجرای اقدمات و فعالیت‌ها با آسیب مواجه می‌شویم .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)