عجیب‌ترین هدایایی که بین سیاستمداران رد و بدل شد +تصاویر


هدیه دادن بخشی از روابط دیپلماسی محسوب می‌شود، اما در این میان هدایایی رد و بدل می‌شود که شاید عجیب به نظر برسد.

صراط:

افراد معمولا به مناسبت های مختلف هدیه می گیرند و می دهند اما گاهی اوقات منظور از هدیه دادن تنها خوشحال کردن فرد مقابل نیست بلکه ممکن است منظوری در آن نهفته باشد و یا قصد تمسخر و مضحکه طرف را داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در اینجا به بررسی هدایای عجیبی می پردازیم که بین سیاستمداران رد و بدل شده است و در بعضی موارد جای سوالی را هم برای خواننده از اهدا این هدیه بوجود خواهد آورد.

بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ،سی دی خواننده معروف التون جونز را هدیه داد ،سوژه ای شد تا مضحک ترین هدایای رد و بدل شده بین سیاستمداران را بررسی کنیم.

در ملاقات اخیر ترامپ با رهبر کره شمالی،کیم جونگ گفت که محبوب ترین خواننده آمریکایی که به «مرد راک»معروف است را نمی شناسد ،ترامپ هم تصمیم گرفت تا یکی از آلبوم های این خواننده را به او هدیه دهد البته معلوم نیست که این هدیه به چه منظور بوده است.

عجیب‌ترین هدایایی که بین سیاستمداران رد و بدل شد +تصاویر

در واقع کیم جونگ اون اولین رهبر جهان نبود که چنین هدیه ای دریافت کرد.در سال 2009 ،باراک ابوما رئیس جمهور پیشین آمریکا در طی دیدار با نخست وزیر انگلیس،گوردون براوون ، یک سی دی از مجموعه فیلم های مورد علاقه اش را به او هدیه داد. این هدیه بسیار عجیب بود زیرا در پاسخ به هدیه گرانقیمتی که از او دریافت کرده بود، سی دی را اهدا کرده بود.

علاوه بر این با توجه به محدودیت های منطقه انگلیس ،سی دی در انگلستان توسط دستگاه ها قابل خواندن نبود و عملا یک هدیه بلا استفاده بود.

عجیب‌ترین هدایایی که بین سیاستمداران رد و بدل شد +تصاویر

عجیب‌ترین هدایایی که بین سیاستمداران رد و بدل شد +تصاویر

در سال 1997 حیدر علی اف رئیس جمهور سابق آذربایجان هدیه بسیار عجیب و غریبی برای رئیس جمهور آن زمان آمریکا و همسرش تهیه کرد. او یک فرش پرتره از بیل و هیلاری کلینتون در قاب یک قلب بعنوان هدیه به زوج سیاستمدار آمریکایی داد.

عجیب‌ترین هدایایی که بین سیاستمداران رد و بدل شد +تصاویر

در سال 2009 هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در طی یک سفر دیپلماتیک به مسکو ،سرگی لاوروف همتای روس خود را با دکمه قرمز «راه اندازی مجدد » غافلگیر کرد. معنی این هدیه پیشنهاد فراموش کردن ناراحتی های گذشته و جنگ سرد و شروعی مجدد برای یک رابطه دوستانه بود. اما این هدیه آنقدر که برای آمریکایی ها جذاب بود به مذاق روس ها خوش نیامد. چون مترجم کلمه reset را درست به روسی ترجمه نکرده بود و از کلمه «перезагрузка» استفاده کرده بود که به معنی بارگیری بیش از حد است. البته به نظر کارشناسان سیاسی به نظر نمی آید که این اشتباه تصادفی بوده و از عمد رخ داده است.

عجیب‌ترین هدایایی که بین سیاستمداران رد و بدل شد +تصاویر

در سال 2002 ملکه الیزابت انگلیس تصمیم گرفت برای اولین بار هدایایی را که در طول حکومتش دریافت کرده است به نمایش بگذارد. در مجموع هدایا ،شی ای عجیب توجه خبرنگاران را جلب کرد.این وسیله عجیب شبیه ملخ غول پیکری بود که برای خنک کردن نوشیدنی ساخته شده بود.این هدیه در سال 1972 توسط ژرژ پمپیدو نخست وزیر فرانسه به ملکه اهدا شده بود.

دوک ادینبورگ فلیپ همسر الیزابت دوم نیز هدایای غیر عادی زیادی دریافت کرد که یکی از آنها لباس ملی جمهوری وانواتو بود.این هدیه توسط ساکنان یکی از قبایل جزیره کوچک وانواتو به دوک داده شد که از لحاظ روابط دیپلماسی نوعی توهین است .چون این لباس نوعی پوشش آفریقایی و لباس زیر مردانه است که دادن چنین هدیه ای به مقام سیاسی دور از ادب است.

عجیب‌ترین هدایایی که بین سیاستمداران رد و بدل شد +تصاویر

در سال 2012 ،دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا میز تنیس هدیه داد.پس از آنکه اوباما در سفرش به فرانسه از دانش آموزان محلی در بازی پینگ پنگ شکست خورد ،نخست وزیر انگلیسی این هدیه را برای اوباما تهیه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته